Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla po problémech stáhla z aut nové autonomní řízení, Musk si svou reakcí naběhl na vidle
25.10.2021 | Petr Prokopec
Už fakt, že se to stalo, je sám o sobě problematický, do horké vody se ale automobilka dostává zejména kvůli slovům svého šéfa. Podle něj není možné systémy otestovat před tím, než je nasadí to aut, něco takového by si nikdo jiný nedovolil vypustit z úst.
Již nějakou tu dobu naznačujeme, že systém Full Self-Driving Tesly spíše škodí než pomáhá. Kvůli zavádějícímu názvu jeho uživatelé očekávají technologii, která neexistuje a která dost možná nikdy existovat nebude. Záběry z provozu opakovaně ukazují, že auta se pohybují ve skutečném světě velmi neobratně a nevyzpytatelně a nedokážeme si představit, že by kdy Tesla za následky jednání takového systému převzala. Nakonec i sama musela přiznat, že poslední verze FSD má k dokonalosti tak daleko, že ji ani nemůže nechat „v oběhu“.
„Ve verzi 10.3 vidíme nějaké problémy, prosto se dočasně vracíme k variantě 10.2,“ uvedl nově na Twitteru šéf kalifornské automobilky Elon Musk. A jedním dechem přidal slova, která nelze považovat za nic jiného než za výsměch úřadům i zákazníkům. Tesla jimi totiž potvrzuje, že do provozu pouští nevyzkoušenou technologii, a to jen proto, že do řádného vyzkoušení ve vlastní režii nechce investovat peníze. Právě proto si z veřejnosti udělala testovací králíky.
Ponechme přitom stranou skutečnost, že de facto platíte čtvrt milionu korun za systém, jehož se stáváte spoluvývojářem, díky čemuž by Tesla naopak měla platit vám. Za pozornost stojí hlavně ona slova. „Je nemožné otestovat veškeré konfigurace hardwaru za všech podmínek při zachování interních standardů kvality,“ řekl Musk. To už není ani kontroverzní prohlášení, to je prostě lež, kterou si šéf Tesly doslova naběhl na vidle.
Poukazuje na to i profesor Philip Koopman, který patří mezi přední světové experty právě v oblasti autopilotů. K tomuto tématu vydal již stovky publikací, přičemž dané téma vyučuje také na Carnegieho univerzitě. Na Muskova slova pak správně zareagoval tím, že něco takového rozhodně není nemožné, Tesle se jen nechce něco takového dělat. „Ne, není to nemožné. Znamená to jen, že se nechtějí obtěžovat adekvátním testováním softwaru schopným ohrozit lidský život, než jej zpřístupní nekvalifikovaným testerům, čímž ohrožují ostatní účastníky provozu,“ řekl Koopman a dodal, že je sice rád, že nejnovější verzi stáhli, tento postup ale silně naznačuje, jak nezodpovědně při nasazování nových verzí postupují.
Zda z toho Tesla bude mít problémy u úřadů, je otázkou. Jisté však je, že největší fanoušci značky s Koopmanem či s námi budou souhlasit až ve chvílích, kdy jim bude zbývat posledních pár sekund života.






Tesla již připouští, že na veřejné silnice posílá autonomní technologii, kterou se ani nepokusila adekvátně otestovat. A udělala si pokusné králíky ze svých zákazníků, kteří ji za to dokonce ještě platí, i všech ostatních, kteří jsou toho nevědomky účastni na silnicích. Ilustrační foto: Tesla
No, it's not "impossible." It just means they can't be bothered to do sufficient testing of life-critical software before deploying it to unqualified testers, putting public road users at risk.
— Philip Koopman (@PhilKoopman) October 24, 2021
Yes, glad they rolled it back. But this strongly suggests irresponsible deployments. https://t.co/6RbPPcFrF9
Zdroj: Philip Koopman@Twitter
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 2 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před hodinouČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 2 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 3 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 5 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva