Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla začíná řešit zřejmě nejzávažnější problém ve své historii, nejžádanějšímu modelu se štěpí baterie
10.12.2021 | Petr Prokopec
Kvalitativní problémy americké automobilky jsou už legendární, dosavadní patálie majitelů jsou ale čajíčkem vedle toho, co někteří z nich řeší nyní. Problémy s bateriemi mohou automobilku vyjít na desítky miliard.
O kvalitě, či spíše nekvalitě Tesel si šuškají už i vrabci na střechách. Pokud nicméně pomineme opakované problémy s podvozky, které vedly i ke svolávacím akcím, pak vlastně nešlo o nic až tak dramatického, co by neznali kupci škodovek z komunistické éry. Také v jejich případě panely karoserie nelícovaly, tu a tam něco upadlo, bylo potřeba dotáhnout a podobně. Je sice pravdou, že branže se za posledních 30 let výrazně posunula, načež by i Tesla jakožto relativní nováček měla produkovat vozy na mnohem vyšší úrovni, to ale nyní ponechme stranou. Pro značku bylo podstatné hlavně to, že nedocházelo na drahé problémy, které by s odstupem času zasekávaly do finanční výkazů firmy větší sekery. Tedy hlavně ty s bateriemi.
To se ale dost nyní zřejmě mění. Na diskuzním fóru Tesla Motors Club se totiž momentálně čile rokuje o akumulátorech, jimiž je osazen Model Y. Jeden z majitelů s přezdívkou Tommy L Garage totiž od automobilky dostal avízo, aby se neprodleně dostavil se svým vozem do nejbližšího servisního centra. Jakmile přitom technici auto proklepli, dočkal se zcela nečekaného oznámení. Jeho Model Y by totiž dle identifikačního čísla „měl být součástí svolávací akce, neboť dochází ke štěpení bateriového paketu“. Automobilka jej tak musí vyměnit, což zabere dva týdny.
Podstatné je v tomto ohledu spojení „svolávací akce“. Daná slova totiž naznačují, že problémy se netýkají jen jednoho vozu, ale většího množství. V tomto ohledu nicméně můžeme jen spekulovat, neboť agenturu NHTSA, jenž hlídá bezpečnost na amerických silnicích, Tesla o ničem neinformovala. To u Tesly není až tak neobvyklé, už v minulosti se takto vyhýbala negativní publicitě. Vycházet tak stále můžeme jen z veřejně dostupných informací, třeba onoho fóra, kde diskuzní vlákno na toto téma začíná pořádně bobtnat. Se svými ne zrovna potěšujícími zážitky se přidávají další majitelé Modelu Y.
Než totiž zamíříme dále, je třeba připomenout někdejší slova Elona Muska. Ten menší elektrické SUV považuje za stěžejní, neboť jeho prodeje by měly minimálně vyrovnat, ale spíše přesáhnout kumulované registrace zbytku portfolia. To se zjevně i začíná stávat realitou, neboť v Americe dodala Tesla během třetího kvartálu 44 800 kusů tohoto vozu. Model 3 měl přitom za stejné období na kontě 36 400 registrací, Model S pak 2 700 a Model X pouhých 100. Je tedy evidentní, že novinka značky prodeje táhne.
V důsledku toho Tesla vyrábí více aut než kdy dříve a proto potřebuje i daleko více baterií. Do paketů je přitom skládá sama a právě zde nejspíše bude kámen úrazu. Jakmile totiž značka jedná pod tlakem, dělá chyby. A zde se nejspíše stávají daleko častěji. Dokládá to i další uživatel s přezdívkou FOOLSLFDRVNG, u jehož Modelu Y byly baterie vyměněny po najetí necelých 26 tisíc kilometrů. Servis přitom na danou operaci potřeboval 10 dní, ovšem vůz po ní vydává nepěkné zvuky a došlo i na snížení kapacity.
Stížností je nicméně daleko více, přičemž inkriminované vozy jsou navíc stále mladší. Jeden z majitelů totiž se svým Modelem Y stihl najet jen 1 142 km, další si ho pak užíval pouhých šest dní. Zatím se přitom nezdá, že by u nich došlo na štěpení bateriového paketu, ovšem podivné zvuky jdoucí od podlahy to naznačují. Jak totiž dodává uživatel s přezdívkou Old_Man_Speed, který si vůz převzal v září, došlo u jeho vozu na odchlípnutí krycího panelu baterií. Na opravu přitom čeká již třetí týden.
Jak se tedy říká, práce kvapná, málo platná. Jsme tedy vskutku zvědavi, jak se celá záležitost vyvrbí. Pokud by šlo o rozsáhlou svolávací akcí - ať už oficiální, nebo ne , v jejímž rámci by byla měněna kvanta bateriových paketů, rázem by pro automobilku šlo o problém, který nezažila. V tuto chvíli si ale na přesnější informace musíme počkat a od Tesly se jich nedočkáme, ta s médii nekomunikuje.




Model Y je aktuálně nejžádanějším vozem Tesly v Americe. V důsledku toho mohou být problémy s bateriemi opravdu vážnou komplikací. Foto: Tesla
Zdroje: Auto Evolution, Jalopnik
Bleskovky
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 9 hodinami
Číňané začali v novém prodávat rodinné SUV za 275 tisíc, které sveze i 7 lidí. Ovládá se pomocí gest
před 11 hodinami
Max Verstappen bude dál potají jezdit s číslem 1, použil variaci na starý trik
včera
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát i Dacií
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.22. 22:54 - abgx1
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- BMW Divize 12.22. 19:06 - jerry
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.22. 10:18 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
