Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla začíná řešit zřejmě nejzávažnější problém ve své historii, nejžádanějšímu modelu se štěpí baterie
10.12.2021 | Petr Prokopec
Kvalitativní problémy americké automobilky jsou už legendární, dosavadní patálie majitelů jsou ale čajíčkem vedle toho, co někteří z nich řeší nyní. Problémy s bateriemi mohou automobilku vyjít na desítky miliard.
O kvalitě, či spíše nekvalitě Tesel si šuškají už i vrabci na střechách. Pokud nicméně pomineme opakované problémy s podvozky, které vedly i ke svolávacím akcím, pak vlastně nešlo o nic až tak dramatického, co by neznali kupci škodovek z komunistické éry. Také v jejich případě panely karoserie nelícovaly, tu a tam něco upadlo, bylo potřeba dotáhnout a podobně. Je sice pravdou, že branže se za posledních 30 let výrazně posunula, načež by i Tesla jakožto relativní nováček měla produkovat vozy na mnohem vyšší úrovni, to ale nyní ponechme stranou. Pro značku bylo podstatné hlavně to, že nedocházelo na drahé problémy, které by s odstupem času zasekávaly do finanční výkazů firmy větší sekery. Tedy hlavně ty s bateriemi.
To se ale dost nyní zřejmě mění. Na diskuzním fóru Tesla Motors Club se totiž momentálně čile rokuje o akumulátorech, jimiž je osazen Model Y. Jeden z majitelů s přezdívkou Tommy L Garage totiž od automobilky dostal avízo, aby se neprodleně dostavil se svým vozem do nejbližšího servisního centra. Jakmile přitom technici auto proklepli, dočkal se zcela nečekaného oznámení. Jeho Model Y by totiž dle identifikačního čísla „měl být součástí svolávací akce, neboť dochází ke štěpení bateriového paketu“. Automobilka jej tak musí vyměnit, což zabere dva týdny.
Podstatné je v tomto ohledu spojení „svolávací akce“. Daná slova totiž naznačují, že problémy se netýkají jen jednoho vozu, ale většího množství. V tomto ohledu nicméně můžeme jen spekulovat, neboť agenturu NHTSA, jenž hlídá bezpečnost na amerických silnicích, Tesla o ničem neinformovala. To u Tesly není až tak neobvyklé, už v minulosti se takto vyhýbala negativní publicitě. Vycházet tak stále můžeme jen z veřejně dostupných informací, třeba onoho fóra, kde diskuzní vlákno na toto téma začíná pořádně bobtnat. Se svými ne zrovna potěšujícími zážitky se přidávají další majitelé Modelu Y.
Než totiž zamíříme dále, je třeba připomenout někdejší slova Elona Muska. Ten menší elektrické SUV považuje za stěžejní, neboť jeho prodeje by měly minimálně vyrovnat, ale spíše přesáhnout kumulované registrace zbytku portfolia. To se zjevně i začíná stávat realitou, neboť v Americe dodala Tesla během třetího kvartálu 44 800 kusů tohoto vozu. Model 3 měl přitom za stejné období na kontě 36 400 registrací, Model S pak 2 700 a Model X pouhých 100. Je tedy evidentní, že novinka značky prodeje táhne.
V důsledku toho Tesla vyrábí více aut než kdy dříve a proto potřebuje i daleko více baterií. Do paketů je přitom skládá sama a právě zde nejspíše bude kámen úrazu. Jakmile totiž značka jedná pod tlakem, dělá chyby. A zde se nejspíše stávají daleko častěji. Dokládá to i další uživatel s přezdívkou FOOLSLFDRVNG, u jehož Modelu Y byly baterie vyměněny po najetí necelých 26 tisíc kilometrů. Servis přitom na danou operaci potřeboval 10 dní, ovšem vůz po ní vydává nepěkné zvuky a došlo i na snížení kapacity.
Stížností je nicméně daleko více, přičemž inkriminované vozy jsou navíc stále mladší. Jeden z majitelů totiž se svým Modelem Y stihl najet jen 1 142 km, další si ho pak užíval pouhých šest dní. Zatím se přitom nezdá, že by u nich došlo na štěpení bateriového paketu, ovšem podivné zvuky jdoucí od podlahy to naznačují. Jak totiž dodává uživatel s přezdívkou Old_Man_Speed, který si vůz převzal v září, došlo u jeho vozu na odchlípnutí krycího panelu baterií. Na opravu přitom čeká již třetí týden.
Jak se tedy říká, práce kvapná, málo platná. Jsme tedy vskutku zvědavi, jak se celá záležitost vyvrbí. Pokud by šlo o rozsáhlou svolávací akcí - ať už oficiální, nebo ne , v jejímž rámci by byla měněna kvanta bateriových paketů, rázem by pro automobilku šlo o problém, který nezažila. V tuto chvíli si ale na přesnější informace musíme počkat a od Tesly se jich nedočkáme, ta s médii nekomunikuje.




Model Y je aktuálně nejžádanějším vozem Tesly v Americe. V důsledku toho mohou být problémy s bateriemi opravdu vážnou komplikací. Foto: Tesla
Zdroje: Auto Evolution, Jalopnik
Bleskovky
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
včeraČíňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez už letos závodit nebude včera 16:12
- Časový program GP Malajsie včera 10:00
- Gonzalez si udržuje těsný náskok i po titulovém souboji s Moreirou na Phillip Islandu 22.10.2025
- Test Superbike - Jerez, 2. den 22.10.2025
- Triumph Scrambler 900 2026: s podvozkem Showa 22.10.2025
Nejnovější články
Tahle modrá „vodička” je podle BMW spásou spalovacích aut, do tří let má zajistit jejich lepší běh i emise
před 8 hodinamiGM po půlroční odstávce výroby definitivně zařízl od počátku nesmyslný elektrický model, nikdo ho nekupoval
před 9 hodinamiLidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo?
před 11 hodinamiMercedes a BMW dál překvapují zákazníky. Co píší na cenovky svých nových aut, ohromuje i jejich fanoušky
včeraAuto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva