Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesle zjevně začíná téct do bot, musí zavřít vlajkový showroom na svém jasně největším trhu
3.11.2022 | Petr Prokopec
Tesla se dosud zdála být automobilkou, které se problémy s ekonomickým zpomalením vyhýbají. Už výsledky za minulý kvartál ale naznačily, že vše není tak růžové, a nyní přichází další nedobré signály. Nedává moc velký smysl šetřit na showroomu na trhu, kde prodáváte přes polovinu všech aut.
Sázka na bateriový pohon katapultovala Teslu na pozici jasně nejhodnotnější automobilky světa. Za tím nicméně stojí hlavně víra investorů, nikoli až tak reálné výsledky firmy. Stačí si ostatně uvědomit, že třeba Toyota či koncern VW ročně prodávají desetkrát více aut. Kromě toho pak zisku nedosahují díky emisním povolenkám. Tesla zkrátka zůstává bublinou, u které hrozí rychlé splasknutí prakticky kdykoli. Důvodem je nejen celkově složitější ekonomická situace, ale také stále větší množství konkurentů všemožných značek.
Tesla tak za minulý kvartál poprvé nevyrobila všechna auta, která vyrobila a její pozice je zranitelnější než kdy dříve. I když celkový odbyt značky vypadá dobře, více než polovinu všech aut prodává na jediném trhu, v Číně. Právě tam je z tisíce a jednoho důvodu velmi zranitelná - od napjatých vztahů USA s nejlidnatější zemí světa až po bující domácí konkurenci.
Právě stále četnější soupeři, kteří jsou k mání levněji, vedli nedávno Teslu k překvapivému kroku. Zatímco totiž zbytek světa v důsledku dražších komponentů ceny zvedá, tato značka začala v Číně vyráběné Modely 3 a Y nabízet za menší peníze. Něco takového ovšem nelze vnímat jinak než negativně, cena akcií Tesly tak klesla o podstatných 7 procent. Momentálně se i kvůli krokům americké centrální banky znovu blíží svému minimu za poslední rok, což opravdu nejsou dobré zprávy. Může být ale ještě hůře.
Máme tu totiž další zprávy z Číny, které potvrzují, že Tesle skutečně teče do bot. Automobilka se rozhodla zavřít svůj kdysi vůbec první a dodnes vlajkový showroom v zemi, který otevřela v roce 2013 v pekingském obchodním centru Parkview Green. Tesla do něj investovala nemalé peníze, před čtyřmi lety jej pak ostatně s pomocí společnosti WLT Design proměnila na své vůbec nejluxusnější zázemí nejen v Číně, ale i na světě.
Nově nicméně zákazníci na návštěvu dvoupatrového butiku mohou zapomenout, místo toho se musí spokojit s daleko méně pompézním showroomem na méně prestižní adrese v obchodním domě Raffles City. Tam sice značka bude platit nižší nájem, nicméně to ocení pouze její účetní oddělení. Pro zbytek světa nicméně daný krok bude symbolem toho, že značka již není tak pevná v kramflecích.
Automobilka tak zjevně bude muset přiložit pod marketingovým kotlem a každému vysvětlit, že jde vlastně o součást mise mající za cíl vyšší spokojenost zákazníků. Tesla má totiž v Číně 200 showroomů, ovšem servisní služby nabízí méně než polovina. V plánu je proto přesídlení mnoha z nich na předměstí, kde lze prostor pro dílny pořídit daleko levněji. Kvůli tomu pak ostatně Tesla otevřela i stovky nových pracovních pozic.
Lze pak už jen dodat, že prodeje značky se v Číně za prvních devět měsíců letošního roku zvedly o 55 procent oproti stejnému období loňského roku. To je hezké, také to ale dále zvyšuje závislost značky na Číně. Navíc tamní trh s elektromobily rostl dokonce 113,2procentním tempem, Tesla tedy navzdory solidním číslům ztrácí tržní podíl. A to je vzhledem k významu čínského trhu pro ni jistě další nepříjemná zpráva.




Tesla uzavřela svůj vlajkový čínský showroom v obchodním centru Parkview Green a přestěhovala se na méně prestižní adresu, kde bude platit nižší nájem. Je to další projev toho, že jí nejspíše začíná téct do bot. Foto: WLT Design, tiskové materiály
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek včera 15:58
- Bulegův vítězný hattrick včera 14:37
- Vítězná Herrera, 16. Ouředníčková včera 13:05
- Bulega vyhrál v Cremoně Superpole Sprint Race včera 12:06
Nejnovější články
Mechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před 2 hodinami„Západní” automobilový průmysl je z valné většiny ztracen a musí dostat pořádnou ránu, aby se konečně probral
před 4 hodinamiNejnovější specialita Mercedesu působí opravdu zoufale, oslavuje neexistující tým Formule 1
před 5 hodinamiNa tomto elektromobilu někdo za rok prodělal 1 milion Kč, i když ho ani pořádně nevybalil, nepřihlásil a skoro nic s ním nenajel
před 7 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva