Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s
5.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod lehce krkolomným názvem VXR8 GTS-R se neskrývá žádný poladěný Opel, nýbrž sympatické monstrum značky Vauxhall s 595 koňmi.
Australská automobilka Holden končí s výrobou vlastních modelů, do budoucna bude prodávat pouze jinak označené vozy koncernu GM. Minulostí se stane kupříkladu sedan Commodore vyznačující se klasickou koncepcí, tedy motorem vpředu a pohonem zadních kol. Jeho fanoušci asi nebudou mít zájem o přeznačkovaný Opel Insignia.
Co je ovšem horší, dálnice mezi Evropou a Austrálií (respektive mezi Amerikou a Austrálií) se stane pouze jednosměrnou. Holden a hlavně jeho sportovní divize HSV tak zřejmě již nebudou nabízet něco, o čemž se Starému kontinentu poblázněnému zelenou lobby ani nesní - a to osmiválcové sedany disponující vyšším výkonem než řada supersportů.
Pohřeb tak můžeme strojit Vauxhallu VXR8, který je přepracovanou verzí Holdenu Commodore HSV. Než se tak ovšem stane, máme tu nejspíše labutí píseň celého rodu, a sice provedení GTS-R. To bylo v rodné Austrálii představeno vcelku nedávno, přičemž vůz dostal přeplňovaný 6,2litrový osmiválec LSA naladěný na 595 koní a 740 Nm točivého momentu.
S nezměněným výkonem přichází tento sedan také do Evropy, primárně do Velké Británie, kde bude slavnostně odhalen za pár týdnů na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Kromě znaku Vauxhallu se již nic měnit nebude, i nadále tedy lze počítat s výkonnou pohonnou jednotkou, jež vůči předchozímu provedení dává k dobru extra 19 koní. Jde tak o nejvýkonnější model v celé 114leté historii britské automobilky.
Jízdní dynamika prozatím známa není, nicméně stovku by GTS-R mohlo pokořit zhruba za 4 sekundy, dvoustovku za 12,5 sekundy a třístovku za přibližně 44,3 s. To jsou působivé parametry, které běžně u evropské konkurence nenajdete. Není tedy divu, že Vauxhall okolo novinky dělá pořádný humbuk - zvláště když jde o poslední takový import z Austrálie.
Nové provedení bude k dispozici pouze v 15 kusech, přičemž každý dostane již standardně 20palcová kovaná kola, za kterými se vpředu skrývají kotouče o průměru 410 milimetrů svírané šestipístkovými třmeny. Vzadu pro změnu najdeme samosvorný diferenciál, chybět ovšem nebude ani elektronické vektorování točivého momentu.
Dále se GTS-R pochlubí karbonovými výdechy horkého vzduchu motoru či zadním spoilerem, kde je z uhlíkových vláken horní část křídla. Do kabiny se pro změnu nastěhují sportovní sedadla čalouněná Alcantarou a kůží, se stejnými materiály lze ovšem počítat také u volantu či madla řadicí páky. Všechny tyto prvky jsou přitom v Austrálii za příplatek.
Vauxhall svou novinku podává ve stylu „All inclusive“, pročež by asi neměla překvapit nemalá cena 74 500 GBP (cca 2 269 000 Kč). Pokud to ovšem pro Brity bude přílišné sousto, pak možná očkem hodí raději po druhém voze, který Vaxuhall v Goodwoodu vystaví, a tím bude Insignia Sports Tourer s přeplňovaným dvoulitrem pod kapotou.
Vauxhall zatím vyrukoval pouze s jedinou oficiální fotografií, větší nášup lze čekat nejpozději v Goodwoodu
















Oproti výchozímu HSV GTSR je ale zjevné, že rozdíly jsou skutečně pouze ve znacích té či oné automobilky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 2 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera (3)
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (3)
Nejnovější články
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 2 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 4 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 5 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
před 7 hodinami
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
