Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s
5.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod lehce krkolomným názvem VXR8 GTS-R se neskrývá žádný poladěný Opel, nýbrž sympatické monstrum značky Vauxhall s 595 koňmi.
Australská automobilka Holden končí s výrobou vlastních modelů, do budoucna bude prodávat pouze jinak označené vozy koncernu GM. Minulostí se stane kupříkladu sedan Commodore vyznačující se klasickou koncepcí, tedy motorem vpředu a pohonem zadních kol. Jeho fanoušci asi nebudou mít zájem o přeznačkovaný Opel Insignia.
Co je ovšem horší, dálnice mezi Evropou a Austrálií (respektive mezi Amerikou a Austrálií) se stane pouze jednosměrnou. Holden a hlavně jeho sportovní divize HSV tak zřejmě již nebudou nabízet něco, o čemž se Starému kontinentu poblázněnému zelenou lobby ani nesní - a to osmiválcové sedany disponující vyšším výkonem než řada supersportů.
Pohřeb tak můžeme strojit Vauxhallu VXR8, který je přepracovanou verzí Holdenu Commodore HSV. Než se tak ovšem stane, máme tu nejspíše labutí píseň celého rodu, a sice provedení GTS-R. To bylo v rodné Austrálii představeno vcelku nedávno, přičemž vůz dostal přeplňovaný 6,2litrový osmiválec LSA naladěný na 595 koní a 740 Nm točivého momentu.
S nezměněným výkonem přichází tento sedan také do Evropy, primárně do Velké Británie, kde bude slavnostně odhalen za pár týdnů na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Kromě znaku Vauxhallu se již nic měnit nebude, i nadále tedy lze počítat s výkonnou pohonnou jednotkou, jež vůči předchozímu provedení dává k dobru extra 19 koní. Jde tak o nejvýkonnější model v celé 114leté historii britské automobilky.
Jízdní dynamika prozatím známa není, nicméně stovku by GTS-R mohlo pokořit zhruba za 4 sekundy, dvoustovku za 12,5 sekundy a třístovku za přibližně 44,3 s. To jsou působivé parametry, které běžně u evropské konkurence nenajdete. Není tedy divu, že Vauxhall okolo novinky dělá pořádný humbuk - zvláště když jde o poslední takový import z Austrálie.
Nové provedení bude k dispozici pouze v 15 kusech, přičemž každý dostane již standardně 20palcová kovaná kola, za kterými se vpředu skrývají kotouče o průměru 410 milimetrů svírané šestipístkovými třmeny. Vzadu pro změnu najdeme samosvorný diferenciál, chybět ovšem nebude ani elektronické vektorování točivého momentu.
Dále se GTS-R pochlubí karbonovými výdechy horkého vzduchu motoru či zadním spoilerem, kde je z uhlíkových vláken horní část křídla. Do kabiny se pro změnu nastěhují sportovní sedadla čalouněná Alcantarou a kůží, se stejnými materiály lze ovšem počítat také u volantu či madla řadicí páky. Všechny tyto prvky jsou přitom v Austrálii za příplatek.
Vauxhall svou novinku podává ve stylu „All inclusive“, pročež by asi neměla překvapit nemalá cena 74 500 GBP (cca 2 269 000 Kč). Pokud to ovšem pro Brity bude přílišné sousto, pak možná očkem hodí raději po druhém voze, který Vaxuhall v Goodwoodu vystaví, a tím bude Insignia Sports Tourer s přeplňovaným dvoulitrem pod kapotou.

Vauxhall zatím vyrukoval pouze s jedinou oficiální fotografií, větší nášup lze čekat nejpozději v Goodwoodu
Oproti výchozímu HSV GTSR je ale zjevné, že rozdíly jsou skutečně pouze ve znacích té či oné automobilky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva