Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci

Japonci brzy nahradí pět let starý hatchback Auris novou generací vozu stejného jména. Produkt bude nejdříve otestován na domácí půdě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci

28.5.2012 | Miro Mihálik | 2 příspěvky

Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonci brzy nahradí pět let starý hatchback Auris novou generací vozu stejného jména. Produkt bude nejdříve otestován na domácí půdě.

Toyoty nižší střední třídy v Evropě nikdy neměly (jak se říká) na růžích ustláno. Bít se o konzervativní zákazníky s Golfem, Astrou, Focusem nebo Méganem, navíc s produktem, který nijak nevybočuje z řady, není zrovna snadná práce. Japonci to ale nevzdávají a ještě letos představí nástupce současného Aurisu.

Druhá generace kompaktního hatchbacku bude představena letos v červenci, nejdříve však domácí japonské klientele. Obrázky nového vozu unikly podle dostupných informací z katalogu distribuovaného prodejcům.

Co k designu nového Aurisu říci? Předně asi to, že ani tentokrát se návrháři příliš neodvázali. Oproti předchůdci je posun značný, auto je ale dost podobné novému Yarisu a Toyotě Prius C. Technika pod novou karoserií ale pokročí ještě méně. Proslýchá se, že platforma a rozvor o délce 2 600 mm zůstanou stejné a změní se pouze vnější rozměry. Auris č. 2 naroste o 25 milimetrů na 4,27 m, výška spadne o 55 milimetrů na 1,46 m a šířka 1,76 m zůstane na svém.

Interiér se od tvarových experimentů se „sloní nohou“ místo tradičního tunelu opět vrátí ke klasice a základní linie budou také příbuzné těm v Yarisu. Sedadla cestujících vpředu mají být uložené poněkud níž a pasažéři na zadní lavici budou profitovat z o dva centimetry více místa pro jejich kolena. Naroste také zavazadlový prostor díky prohloubené podlaze a prodloužení kufru o 50 mm.

Motorizace japonského provedení se nezmění. Auuris bude nabízet pouze zážehové čtyřválce o objemu 1,5 a 1,8 litru s výkonem 108, respektive 144 koní. Obě jednotky budou spojeny s bezestupňovým variátorem CVT, silnější agregát dostane na objednávku šestistupňovou manuální převodovku. Slabší motorizace bude mít vzadu nadále jednoduchá vlečená ramena spojená s torzně pružnou příčkou, pro osmnáctistovku je pak vyhrazený multilink.

Evropské motorizace budou vypadat poněkud jinak. Ke slovu se s největší pravděpodobností dostanou diesely 1,4, 2,0 a 2,2 D-4D, hybridní pohon z Priusu a asi i dosud prodávané zážehové čtyřválce 1,33 a 1,6 litru. Termín představení „naší” verze je zatím v nedohlednu, viděli bychom to ale někdy na polovinu příštího roku, v lepším případě v Ženevě 2013.


Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci - 1 - Toyota Auris 2013 01Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci - 2 - Toyota Auris 2013 02Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci - 3 - Toyota Auris 2013 03Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci - 4 - Toyota Auris 2013 04Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci - 5 - Toyota Auris 2013 05Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci - 6 - Toyota Auris 2013 06Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci - 7 - Toyota Auris 2013 07Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci - 8 - Toyota Auris 2013 08upr
Druhá generace Aurisu zůstane u platformy té první. Konstrukce zadní nápravy neznáme, Toyota má v záloze torzní příčku i multilink

Zdroj: Noticias Automotivas

Miro Mihálik

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.