Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota chce vlastní sportovní značku, může se dotknout všech modelů
11.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vnuk zakladatele Toyoty chce více sporťáků, výkonný viceprezident evropské divize pak mluví o tom, že je tu hlad po věrohodných sporťácích značky.
O sportovních modelech japonské značky se v posledních měsících mluví více než za celou poslední dekádu. To by ovšem nemělo být překvapivé, neboť vládu nad automobilkou převzal v roce 2009 vnuk zakladatele Akio Toyoda. Ten je favorizací sporťáků znám, jak dokazuje třeba kupé GT 86, které je na trhu hlavně díky němu.
Jen jedním modelem se však zašlá sláva křísit nedá, proto by značka během několika následujících let ráda představila svou vlastní sportovní odnož. Právě o tom se Karl Schlicht, výkonného viceprezidenta divize Toyota Europe, rozpovídal na frankfurtském autosalonu. Podle něj je celá situace dokonce v té fázi, že automobilka již řeší celou sportovní řadu modelů Toyoty.
Celé věci by se mělo ujmout oddělení Toyota Motorsport GmbH (TMG), které je zodpovědné za veškeré závodní modely. Zázemí i zkušenosti tu tedy jsou, TMG též může posloužit jako ona „podznačka”, zatím ale chybí jasná zelená od vedení firmy. Schlicht totiž dodal, že momentálně nemá definitivní požehnání ani nová generace Toyoty Supra, ani GT 86 Cabrio.
Jistým vodítkem k prvnímu zmiňovanému modelu má být Yaris Hybrid-R. Ten je sice podle Schlichta pouhým konceptem, benzín-elektrické pohonné ústrojí ale představuje smysluplnou cestu, jak lidem dodat výkonná auta. Ve srovnání se stávajícími hybridy přitom má dojít i na snižování hmotnosti.
Stejným směrem nakonec může Toyotu posunout i úplně nová platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), která bude podepínat budoucí nabídku. Debutovat má v roce 2015 s novým Priusem a Schlicht zatím nepotvrdil, zda se objeví na všech modelech od malého iQ až po velký Avensis. Zmínil ale, že její použití nepovede jen ke snižování nákladů, ale i zpevnění šasí a jako bonus dostaneme i nižší posez za volantem. Právě ten by šel odvozeným sportovním modelům k duhu, přece jen si v případě některých aktuálních vozů Toyota nedovedeme úplně představit jejich „věrohodné” sportovní deriváty, jak o nich hovoří Schlicht.
Na každý pád je zjevně na co se těšit, Toyota, ač to zatím více naznačuje než činí, chce po letech nudy zamířit trochu blíže lidem, kteří její auta řídí. Má někdo něco proti?
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu

Nová Supra je opět na pořadu dne, nemá ale být jedinou sportovní novinkou značky v následujících létech
Divize TMG si v současné době hraje hlavně s předchozím Lexusem LS. Získaná data by ovšem mohla využít na vývoj sportovních modelů Toyoty
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva