Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu

Zadní pohon, 136 koní a hmotnost do jedné tuny. Asi takový má být nový model, který mezi sportovními Toyotami najde místo pod GT 86.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu

15.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zadní pohon, 136 koní a hmotnost do jedné tuny. Asi takový má být nový model, který mezi sportovními Toyotami najde místo pod GT 86.

Japonská automobilka do svých přívrženců pumpuje v poslední době nevídané dávky adrenalinu. Největší podíl na zmíněném nese dozajista znovuzrozená Supra, o níž jsme se zmiňovali v těsném sledu za poslední měsíce nejčastěji. Částečně to jistě připadá na vrub také novým verzím GT 86, kterým prý s pomocí přeplňování nadělí konečně vyšší výkon. Ani u těch ovšem euforie ze sportovních modelů neskončí.

Minulý rok zaznělo z úst Tetsuyi Tady - člověka odpovědného za sportovnější Toyoty - že se nabídka skupinky se zadním pohonem usadí na třech modelech, přičemž GT 86 bude v jejím středu. U Supry se tedy v souvislosti s hybridním pohonem spekuluje o využití pohonu všech kol, ale to je pro nás v tuto chvíli informace druhotná. Jenomže pokud má být GT 86 uprostřed, pod ní se ještě nutně musí objevit ještě menší a levnější alternativa na skotačivé svezení a to už je zajímavé.

Z japonských médií vychází najevo i několik překvapivých podrobností. Tak například že GT 86 junior nebude typickým dvoudveřovým kupátkem, nýbrž nositelem karoserie shooting brake kombinujícím prvky kupé a hatchbacku. Pokud si to nedokážete představit, podívejte se na Volkswagen Scirocco s interiérem 2+2. Pro vytvoření takového mišmaše bude zapotřebí také nové platformy s nízkou hmotností.

Máme-li být přesnější, hovoří se o méně než jedné tuně, se kterou se bude schopen nadmíru statečně poprat i malý motor. Vůz by si tedy vystačil i se čtyřválcovou patnáctistovkou o výkonu do 140 koní. Napadá nás něco ve stylu Corolly AE86 (Hachi-Roku). Pokud už ale odkládáte nákup něčeho jiného na zábavu, pak je nutné vědět, že chystané Scirocco od Japonců bude uvedeno na trh až v roce 2018, čemuž bude předcházet zkoumání zákaznických reakcí jeho koncepčními podobami. A ty se mají objevovat už od příštího roku na autosalonu v Tokiu.


Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 1 - Test Toyota GT 86 CZ 02Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 2 - Test Toyota GT 86 CZ 03Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 3 - Test Toyota GT 86 CZ 01Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 4 - Test Toyota GT 86 CZ 04Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 5 - Test Toyota GT 86 CZ 06Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 6 - Test Toyota GT 86 CZ 05Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 7 - Test Toyota GT 86 CZ 39Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 8 - Test Toyota GT 86 CZ 40Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 9 - Test Toyota GT 86 CZ 41Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 10 - Test Toyota GT 86 CZ 45Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 11 - Test Toyota GT 86 CZ 47Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 12 - Test Toyota GT 86 CZ 46Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 13 - Test Toyota GT 86 CZ 17Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 14 - Test Toyota GT 86 CZ 19Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu - 15 - Test Toyota GT 86 CZ 50
Pokud vznikne něco menšího a ještě lehčího než GT 86, pak jistě budou moci příznivci levné zábavy za volantem teprve slavit

Zdroj: Motoring

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.