Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Verso 1,6 D-4D je první Toyotou s dieselem BMW, dostane jen 112 koní
2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská verze 1,6litrového motoru má méně síly, točivý moment však naroste na 270 Nm. Je to ale spotřeba a emise CO2, o které tu jde především.
O spolupráci japonské a německé automobilky víme již nějaký ten pátek, až nyní zde ale konečně máme i nějaký ten konkrétní společný produkt. Na nový model ale prozatím ještě zapomeňme, na to je příliš brzo, přestože smlouva mezi oběma značkami byla podepsána již v prosinci 2011. Prozatím nám tak musí stačit typ Verso, který se od ledna příštího roku začne v turecké továrně Adapazari vyrábět také s dieselovým motorem dodávaným BMW.
Pohonná jednotka samozřejmě není nová, nalézt ji můžeme třeba pod kapotou BMW 116d. Pro účely Toyoty však byla lehce přepracována, takže z 1,6litrového objemu nakonec doluje 112 koní ve 4 000 otáčkách a 270 Nm točivého momentu při 1 750 až 2 250 ot./min. Tedy v prvním případě o trochu nižší a ve druhém o trochu vyšší hodnoty, než s jakými přichází původní bavorská jednotka.
O jízdní dynamice se Toyota nerozepisuje, v rámci emisí CO2 bychom však měli dostat 119 gramů na kilometr, tedy spotřebu pod 4,5 litru nafty na 100 km. To bude nejnižší hodnotu v rámci řady Verso, kterou kromě verze 1,6 D-4D tvoří ještě další tři „nafožrouti“ a dva benzinové motory. Tyto pohonné jednotky však na druhou stranu také nabízejí vyšší výkon.
Podle Geralda Killmana, lídra projektu této transformace, přitom odlišné hodnoty výkonu nejsou jedinou změnou. Technici Toyoty totiž rovněž pozměnili uchycení motoru, navrhli nové uložení převodovky a dorazili také s novým dvouhmotovým setrvačníkem. Vyměněna pak musela být i elektronika včetně systému start/stop.
Tím jsou informace o plodech japonsko-německé spolupráce prozatím vyčerpány, více od obou automobilek ale máme očekávat do budoucna. BMW a Toyota totiž mají naplánovány hned čtyři body, na kterých budou kooperovat. A sice vývoj systému palivových článků, sportovní platformu, odlehčené karoserie a lithium-iontové baterie.












Toyota Verso bude od ledna k mání také s turbodieselem od BMW
Zdroj: Toyota, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
včera
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM: První test 850cc v Jerezu včera 14:30
- Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků včera 12:00
- Honda WN7: silniční elektromotocykl včera 08:00
- Coleman: Trh s jezdci MotoGP se brzy rozjede 4.12.2025
- Somkiat Chantra píše novou kapitolu Thajska 3.12.2025
Nejnovější články
Ford přijde s náhradou za Focus a hlava nám to nebere, bude to doslova popadesáté totéž
včera
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Experti varují před vysokou poruchovostí baterií používaných v Teslách, umírají ve velkém a hodně brzy
včera
Věřte nebo ne, ale tohle je nejnovější Kalašnikov. Je to motorka s vozíčkem, vlastně pořádným „vozejkem”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
