Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris 2014: facelift detailně, přinesl vizáž Ayga, vyšší tuhost i lepší materiály
28.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hatchback chce být dynamičtější a zároveň i komfortnější. S přepracovanými motory je rovněž tišší a úspornější.
Tiskovou zprávu představující modernizovanou Toyotu Yaris jsme v první chvíli ignorovali, a to dokonce záměrně. Nikoliv kvůli nějaké osobní averzi, ale ze zcela jiného důvodu. Faceliftované provedení se totiž natolik podobá letos představenému modelu Aygo, že jsme oficiální komuniké zprvu považovali pouze za rozšíření toho předchozího. Při bližším zkoumání však okamžitě vyšlo najevo, že nejde o „jablko, nýbrž o hrušku“. Tak se do ní pojďme s chutí zakousnout.
Začít můžeme samozřejmě designem, který nám opětovně dává vzpomenout na filmovou sérii X-men. Samotná maska se přitom smrskla na minimum, zatímco velikost částečně zaslepeného spodního sacího otvoru narostla do dimenzí, vedle kterých by se i původní „rozšklebená tlama“ Peugeotu zdála být miniaturní. Tímto střídáním stráží ale změny víceméně končí, dalšími novinkami jsou jen světlomety se zakomoponovanými diodami, nový zadní nárazník či jinak stylizovaná 15- a 16palcová litá kola.
Zamířit tedy můžeme do kabiny, kde je ihned patrná nová palubní deska a přepracovaná středová konzole. Mimo to ovšem Toyota pozdvihla na vyšší úroveň kvalitu plastů, stejně jako bylo zlepšeno čalounění. Přibylo rovněž několik chromových doplňků, za příplatek pak můžete sáhnout po multimediálním systému Toyota Touch 2 se sedmipalcovým dotykovým displejem. Dále se pak nový Yaris chlubí vylepšenou akustikou, neboť kvalitnější je rovněž odhlučnění.
S tím souvisejí i změny na povozku, který profituje hlavně z nové zadní torzní příčky. Vpředu se pak objevuje tužší stabilizátor, jenž má kompenzovat použití měkčích pružin. Yaris by tak měl nabízet poddajnou a přesto o poznání dynamičtější jízdu, k čemuž přispívají i modifikované tlumiče na obou nápravách. Opomenuto pak nebylo ani řízení s elektrickým posilovačem či torzní tuhost karoserie, která staví hlavně na 36 dodatečných svarech.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde najdeme tytéž pohonné jednotky jako před modernizací - tedy dva benzinové agregáty, jeden diesel a jeden hybrid. Ve všech případech však Toyota provedla pár modifikací, 1,33litrový benzinový čtyřválec a 1,4litrový diesel tak nově staví hlavně na tišším chodu. Litrový tříválec se pak chlubí lepší termální účinností, která v kombinaci se systémem start/stop srazila emise CO2 na 95 g/km.
Hybridní 1,5litrový motor o kombinovaném výkonu 100 koní, který se na celkových prodejích podílí z jedné třetiny, pak byl přepracován hlavně s ohledem na emisní normu Euro 6. Jeho spotřeba díky tomu klesla na 3,3 l/100 km, jízdní dynamika však zůstává při starém. To se ale zřejmě nebude týkat cen, které zřejmě zamíří o trochu výše. Konkrétní částky ovšem prozatím nejsou známy.
Faceliftu Toyoty Yaris dominuje nová čelní maska, která připomíná menší Aygo nebo filmovou sérii X-men
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 6 hodinami - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024 - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
16.9.2024
Nejnovější články
- Jeep rozjel dlouho nevídané slevy. Jeho cílem teď je prodávat milion aut ročně, to dosud nikdy nezvládl
před hodinou - Poslední epizoda The Grand Tour má obrovský dopad, zájem o auta hvězd nakopl až skoro o 800 procent
před 3 hodinami - Němci dali nové Dacii Duster vzhled tak hustý, že by se dal krájet, vypadá jako docela jiné auto
před 4 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 6 hodinami - Carlos to zabil. Tonoucí šéf Stellantisu se v krizi odkopal, v „režimu přežití” už se chytá každého stébla
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva