Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris překvapivě dostala druhý facelift, přinesl ještě více agresivity
12.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současný Yaris je na trhu už šestým rokem a leckdo by mohl čekat brzký příchod další generace. S tou ale asi Toyota nepočítá, je tu další facelift.
Překvapením dnes evidentně není konec. Zatímco ráno Toyota pustila do světa krátkou tiskovou zprávu, jež se týká zcela nové vrcholné verze modelu Yaris, nyní pro změnu vyrukovala s modernizací standardního provedení. To je na trhu od roku 2011 a jeden facelift už má za sebou. Příchod dalšího faceliftu je tedy docela překvapivý, prozatím o něm ale máme informace týkající se pouze japonského. Nicméně se změnou vzhledu můžeme i s ohledem na onu sportovní variantu počítat také v Evropě.
Facelift číslo dva tedy Toyotě Yaris nadělil hlavně odlišnou čelní masku a nové nárazníky i světlomety na obou stranách vozu. Důraz byl kladen hlavně na optické rozšíření vozu, což se rozhodně povedlo. Na svůj segment vypadá pětidvířko velmi dravě, a to již v základním provedení. Navíc se nyní může pochlubit i doplňky vyšších tříd, konkrétně pak LEDkami, které zdobí příď i záď. Ty čelní přitom za příplatek mohou zamířit i do hlavních světel.
Dále byla rozšířena paleta barev o nové odstíny Clear Blue Crystal Shine a Avant Garde Bronze Metallic. Japonští zákazníci kromě toho mohou sáhnout ještě po krytech venkovních zrcátek a dveřních klikách vyvedených v barvách Dark Blue Mica a Olive Mica Metallic. Vzhled lze dále vylepšit příplatkovým paketem Sporty. Jeho součástí jsou 16palcová litá kola a sportovní doplňky.
V interiéru již příliš změn není, v podstatě můžeme hovořit pouze o nových barvách čalounění. Fotogalerie neodhaluje jen několik variací, ale především absenci manuální převodovky. Ta skutečně již nově nebude v Japonsku k mání, místo toho dostanou vozy osazené litrovým nebo 1,3litrovým motorem k dispozici automat CVT. Kdo ale zná situaci na domácím trhu, toho tato informace nepřekvapí. Na výběr bude pohon předních či všech čtyř kol.
Mimo to nabídka počítá také s Toyotou Yaris Hybrid, která ve svých útrobách hostí 1,5litrový motor naladěný na 74 koní a elektromotor s 61 koňmi. Celkově soustava posílá na přední kola skrze automat 100 koní, průměrná spotřeba pak byla vypočítána na 2,9 l/100 km. Reálnost tohoto údaje nyní nechme stranou, místo toho dodáme, že nikl-metal hydridová baterie zamířila pod zadní sedadla a tudíž neomezuje zavazadelník.
Zapracováno bylo ještě na bezpečnostní stránce, neboť faceliftovaný Yaris počítá s větším množství pojících bodů skeletu. Dále jsou všechny modely v Japonsku již standardně vybaveny paketem Toyota Safety Sence C a asistentem rozjezdu do kopce. Jak tomu ale bude u evropské varianty, to se dozvíme nejpozději v Ženevě, kde lze základní provedení očekávat vedle již zmiňovaného sportovního derivátu s více než 210 koňmi.


























Facelift Toyoty Yaris je zatím poplatný pouze japonskému trhu, kde je hatchback znám jako Vitz. Po modernizaci přitom již manuál není v nabíce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 11 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva