Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota zkouší odčinit svůj hřích z minulosti kontroverzním systémem myslícím za řidiče
4.2.2020 | Petr Prokopec
Úmysly mají Japonci nepochybně dobré, ale každé řešení, které začne „přemýšlet” nad tím, co chce řidič ve skutečnosti udělat a pak udělá to, co samo uzná za vhodné, je problematické.
Nejspíše jste před lety zaznamenali, že Toyota měla velký problém s plynovým pedálem. Ten se vlivem nadměrného opotřebení některých komponentů zasekával, auta kvůli tomu zrychlovala i tehdy, kdy neměla. Asi netřeba dodávat, že toto selhání vedlo k řadě karambolů, z nichž některé naneštěstí skončily i tím nejtragičtějším možným způsobem. To samozřejmě pro značku nebyla dobrá vizitka, proto zpočátku mlžila, pak to ale vyřešila svolávací akcí. Za tyto „pletichy“ pak byla odměněna mnohamiliardovou pokutou.
Něco podobného nejspíše Japonci již nechtěli zažít znovu, proto se problematice plynových pedálů začali věnovat mnohem důkladněji. Během průzkumu bylo zjištěno, že podobné nehody jsou obvykle způsobeny chybou řidiče, který hlavně u vozů s automatickou převodovkou zaměnil brzdový pedál za plynový. Firma proto vyvinula systém ICS (Intelligent Clearance Sonar), který brání nechtěné akceleraci pokud detekuje překážku v cestě.
Nyní tu máme novou technologii zvanou Acceleration Supression Function, která pracuje na základě více vstupů. Nová technologie se pokouší vysledovat, kdy řidič zrychluje záměrně a kdy je naopak plynový pedál sešlápnut nechtěně. Na základě dat z navigace, úhlu sklonu nohy řidiče a s pomocí senzorů detekuje zatáčku a v podstatě určí bezpečnou mez k jejímu projetí. V podstatě se tak snaží myslet za řidiče a určit, co ve skutečnosti chce provést, což je podle nás dost kontroverzní a potenciálně nové problémy způsobující řešení.
Systém by tak měl dokázat vyhodnotit, zda danou zatáčku skutečně hodláte projet s pískajícími pneumatikami záměrně. Novou technologii do svého bezpečnostního balíčku Safety Sense hodlá Toyota zařadit od léta. V prvé řadě však bude dostupná pouze v Japonsku a u nových vozů, než se rozšíří na další trhy i starší modely.
Automobilka kromě toho hodlá technologii Acceleration Supression Function nabídnout i jiným výrobcům. Stejně jako pro změnu jinou adoptuje - byť v podstatě jde o její vlastní dílo. Součástí zmiňovaného balíčku se totiž mají stát i prvky jako nouzové zastavení vozu či nouzový asistent řízení, které byly původně vyvinuty pro modely Lexusu. Nově je bude užívat také mainstreamová Toyota, která s nimi chce vyrukovat ve druhé polovině letošního roku.





Toyota letos hodlá navýšit bezpečnost svých aut. Balíček Safety Sense proto rozšíří nová technologie Acceleration Supression Function zabraňující nechtěné akceleraci i systémy převzaté od Lexusu
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejčtenější články
Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva