Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tříválec 1,0 TSI se dál šíří nabídkou koncernu VW, už ho má i Seat Leon
9.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud doufáte, že se očekávaná expanze litrového tříválce na úkor čtyřválcových jednotek nestane, máme špatnou zprávu. 1,0 TSI už asi nic nezastaví.
Pokud jste četli náš přehled 17 aut, která je třeba koupit, dokud to jde, asi tušíte, že nejsme zrovna zrovna příznivci motoru 1,0 TSI od Volkswagenu. Nejde tu o to, že bychom jej odmítali jako takový - pokud někdo tříválec z jakéhokoli důvodu chce, nechť si jej koupí. Odmítáme jej jako vynucenou, zákazníky nežádanou náhradu povedeného čtyřválce 1,2 TSI, kterou je předurčen se stát.
Sice jsme jej zatím neměli možnost vyzkoušet, přesto je jasné, že optimálním řešením pro zákazníka nebude. S motorem to nemusí dopadnout tak tragicky jako s 0,9 TCe od Renaultu, zázrak ale čekat nelze - nekompromisně dobrý tříválcový motor vyrobit zkrátka nelze, ať je sebevíce povedený a konstruktéři jsou si toho vědomi. Tato řešení vznikají kvůli tomu, že takové jednotky dokážou lépe uspět v testech normované spotřeby a ušetřit tak výrobcům peníze za pokuty za nadlimitní emise CO2 či vůz učinit snáze prodejným kvůli dalším lokálním penalizacím s nimi spojenými. O nic jiného tu nejde - 1,2 TSI je jinak „downsizovaný” až běda a VW by mohl být rád, že jej po počátečních problémech dostal do nejen funkčního, ale i trvanlivého stavu. Jenže rád není.
Koncern má v plánu novým litrovým motorem nahradit všechny současné 1,2 TSI v průběhu následujících tří let. A týká se to všech značek koncernu, tedy i české Škody. Jak bude fungovat tříválcová Octavia nebo dokonce Yeti, nechceme ani předjímat, táhnoucí příklady ale už najdeme u VW - nový motor má Golf jako hatchback i kombi a dokonce také jako MPV Sportsvan. Zatím pouze ve specifických verzích Bluemotion, to má být ale jen začátek cesty.
Že koncern VW nemá v úmyslu nabídnout Golf 1,0 TSI a počkat, „co zákazníci na to”, svědčí i jeho další kroky. Zatím nemáme zprávy o tom, že by s tímto motorem měla v nejbližší době dorazit do prodeje některá ze škodovek, na německém trhu už se ale začal prodávat Seat Leon 1,0 TSi, a to ve všech třech svých karosářských verzích.
Opět se zatím jedná jen o úsporné varianty Ecomotive, které údajně nabízí „zážitek z jízdy bez kompromisu”. Trochu kompromisu už lze shledat ale v jejich prezentaci, neboť vozy nejdou v nabídce ani skrze konfigurátor značky, ani v příslušných katalozích. A na jejich webových prezentacích je chybně uveden maximální výkon 81 kW (110 koní), kterým disponuje verze 1,2 TSI. Ta s 1,0 TSI má - stejně jako Golf - pod kapotou kilowatt 85 (115 koní), které nejlehčí Leon SC rozpohybují na stovku za 9,5 sekundy a dovolí mu dosáhnout rychlost až 198 km/h. Ta je platná i pro pětidvířko a kombík, akcelerace na stovku se ale u nich zhorší na 9,6 resp. 9,8 sekundy s ohledem na vyšší hmotnost.
Papírové a snad i reálně solidní dynamika ale není to, oč tu běží především. Hlavním parametrem tříválcových „Lvů” je normovaná spotřeba paliva 5,5 litru benzinu ve městě, 3,4 litru mimo město a 4,3 litru v kombinaci. To odpovídá - a to vás jistě překvapí - 99 g CO2 na kilometr.
Ani jedna z těchto verzí není a s ohledem na malou motivaci Čechů kupovat auta ušitá také na míru všemožných zdanění odvíjejících se od emisí CO2 předpokládáme, že ani nebude v mání v ČR, v Německu ale přijde na 19 510 Eur za SC, 20 010 Eur za pětidvířko a 21 140 Eur za kombi ST. To jsou ceny o nějaké 2 tisíce Eur vyšší než za výbavově srovnatelné verze s motorem 1,2 TSI, ovšem nikoli v provedení Ecomotive. Nemáme pocit, že by šlo o nabídku, za níž by se mělo smysl do Německa hnát, ale pokud byste to viděli jinak...















V šik Seatu Leon SC byste asi tříválec nečekali, teď už něm ale může být i ten. I když to nebude ve zde vyobrazené verzi FR
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 5 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 18:56 - Stepan
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
