Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Úspěch moderních motorek Jawa zaskočil i výrobce, jsou pro něj jedinou spásou
13.12.2019 | Petr Prokopec
Česká značka se loni vrátila ve velkém stylu a lidé to zjevně oceňují. Z nových modelů jsou dokonce nadšeni tak moc, že šéf Mahindry označuje Jawy za jedinou věc, která jej momentálně těší.
Prakticky přesně před rokem jsme se dočkali návratu slavné české značky. Jedinou stinnou stránkou na znovuzrození Jawy byla skutečnost, že se tak nestalo v domovině tohoto výrobce motocyklů, nýbrž v Indii. Práva na užívání značky totiž odkoupil tamní koncern Mahinda & Mahindra. Již o pár měsíců přitom bylo zjevné, že Indové šli správnou cestou, neboť kvůli obrovskému zájmu musely být zastaveny online objednávky. To ale nakonec příliš nepomohlo, neboť koupěchtiví zájemci pozvolna navyšovali čekací lhůtu skrze dealery.
O to překvapivější jsou aktuální slova šéfa indického koncernu Ananda Mahindry. Ten totiž uvedl, že vstup firmy na pole s jednostopými dopravními prostředky byl chybou. Daná slova je ale třeba vysvětlit, neboť Jawy jako takové se až tak moc netýkají. V případě české značky Indové zažívají pravý opak všech svých dosavadních zkušeností a považují je za jedinou spásu svých motocyklových aktivit. Děje se tak především proto, že její produkty jsou v zemi brány jako prémiové.
Mahindra se ovšem v roce 2008 pokusila dobít tu část trhu, jíž ze dvou třetin ovládají značky Hero a Honda, tedy segment s motorkami a skútry určenými pro denní dojíždění. Kvůli tomu Indové koupili hned několik výrobců, nicméně jejich snahy byly korunovány „totálním selháním“. V zemi se totiž každoročně prodá zhruba 21 milionů takových strojů, ovšem Mahindra za letošek vyexpedovala jen 4 004 motocyklů.
„Náš sen jsme znali velmi dobře a měli jsme k dispozici i ty správné věci, ovšem selhali jsme v tom, kterak zvítězit. Nikdy jsme se neměli zaměřit na denně dojíždějící,“ uvedl k tématu Mahindra. Přitom dodal, že „selhání je vždy velmi těžké akceptovat“. Nicméně firma dle jeho slov prozkoumala veškeré detaily, přičemž šla řádně do hloubky. Z daných poznatků se poučila a rozhodla se jí prémiovou cestou.
Mahindra přitom doufá, že stejný úspěch, jaký potkal Jawu a který se projevil pětiměsíční čekací lhůtou a kultovním statusem, potká také značku BSA, jíž Indové rovněž převzali. Stalo se tak dokonce již v roce 2017, ovšem koncern zjevně nevěděl, jakým směrem se vydat. S Jawou přitom zariskoval, jakkoliv vycházel z historické obliby. Indie se totiž již v minulosti stala pro českou značku druhým domovem.
Uvidíme tedy, s jakými slovy se Anand Mahindra vytasí za rok. To se týká i automobilového byznysu, který se aktuálně v Indii propadá. Firma však počítá s tím, že situace se výrazně zlepší s příchodem jara, kdy její showroomy zavalí zejména farmáři toužící po nových traktorech a zemědělských strojích. Doufejme, že tentokráte již její očekávání budou naplněna, další selhání si Indové nemohou dovolit.




 
 Zájem o Jawu 300,...



 
 
...či Pérák je enormní. Česká značka je ostatně jediným výrobcem motocyklů spadajícím pod koncern Mahindra, jenž se dočkal takového úspěchu
Zdroj: The Economic Times
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 včera
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 7 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 8 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 10 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 11 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter