Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba
30.3.2020 | Petr Miler
Absolutní vítěz to není, ale uvážíme-li, že jde o daleko nejstarší vůz z klání za zlomek cen jeho moderních souputníků, pak je třeba obdivovat, že se vůbec zvládl prosadit.
Řada lidí s obdivem vzhlíží k předchozím generacím současných aut. Jsou podle nich kvalitnější, řidičsky více vtahující do děje, díky omezenému používání přeplňovaných motorů pravděpodobně trvanlivější a ze stejného důvodu i znělejší nebo úspornější při ostré jízdě. V neposlední řadě stojí pak jako ojetá o mnoho méně. S tím vším lze souhlasit, obvykle je tu ale minimálně jeden faktor, který novinky činí přitažlivější - bývají o mnoho rychlejší.
I když se motory aut vesměs zmenšily, díky nástupu přeplňování, modernějším převodovkám či efektivnější elektronice bývá dynamika moderních aut jako takových v jiné dimenzi. Pro příklady nemusíme chodit daleko, nejlepší hot hatche s motory objemu okolo dvou litrů mohou snadno soupeřit i s Ferrari z minulé dekády. Ne vždy ale vývoj kráčí stejným směrem a poslední velký sprint uspořádaný britským Carwow to krásně ukazuje.
Sešly se v něm tři více či méně aktuální ostré modely střední třídy - Lexus RC F s motorem 5,0 V8 bez turba a 480 koňmi, BMW M4 s motorem 3,0 R6 se dvěma turby a 431 koňmi a Mercedes-AMG C63 S Coupe W205 s 4,0 V8 opět s dvojicí turb a 510 koňmi. Aby v tom RC nebyl bez přeplňování sám, do party přibyl i Mercedes C63 AMG Sedan předchozí generace W204 s motorem 6,2 V8 s 460 koňmi a předchozí BMW M3 E90 s 4,0 V8 s 420 koňmi. Karty byly rozdány jasně: Nové Céčko vypálí všechny rybníky v okolí, M4 bude těsně sekundovat díky citelně nižší hmotnosti a RC F tak leda ukáže ostatním, že evoluce bez turba též přináší ovoce. Jenže tak to nedopadlo.
Ve sprintu z místa na 400 metrů si nejlépe vedla M4 s časem 12,6 sekundy, které by zřejmě byl s to sekundovat novější C63, to by se mu ale musel povést alespoň jeden start. Už poněkolikáté vidíme ostré AMG - ať už s pohonem zadních nebo všech kol - jak se trápí při rozjezdu navzdory použití funkce launch control. Druhý tak dojel starší Mercedes C63 od AMG se ztrátou jen 0,2 sekundy, třetí RC F ztratil další desetinu, až pak dojelo novější AMG o další desetinu později a předchozí M3 E90 uzavírala řadu s časem 13,0 s. Ta - můžeme předem říci - neměla šanci v žádném dynamickém klání a předpoklady o dynamické mizérii nepřeplňovaných modelů zcela naplnila. Starší Mercedes C63 AMG ale ani trochu.
Právě on je nejpříjemnějším překvapením celého klání, a to přesto, že je s pořizovací cenou v přepočtu okolo 580 tisíc Kč jasně nejlevnější, s kořeny v roce 2007 ještě o rok starší než M3 E90 a o přeplňování si pochopitelně může nechat jen zdát. Jeho osmiválcový motor byl ale zkrátka příliš velký na to, aby jej novější turbo-konkurence nechávala vzadu, však díky objemu 6,2 litru má i 600 Nm točivého momentu - novější AMG má v motoru 4,0 V8 biturbo jen o 100 Nm víc.
Při pružném zrychlení z 80 km/h v režimu D tak byl nejstarší účastník klání opět druhý nejrychlejší tentokrát za svým novějším bratrem a při startu s předem zařazenou rychlostí byl dokonce nejlepší, protože na rozpohybování atmosféricky plněného motoru není nutné čekat. Pravá hvězda tohoto klání pak byla druhá nejlepší i v testu decelerace. Slušný výkon na auto z minulé dekády za asi třetinu ceny současného modelu, podívejte se na jeho představení sami.































Čistě technicky současný Mercedes-AMG C63 spolu s BMW M4 obhájili své pozice nejrychlejších aut, největší hvězdou klání bylo ale o mnoho levnější, více jak 10 let staré Céčko od AMG ještě s motorem 6?2 V8 bez turba
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 5 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí klasikou s technikou, jakou už novou nekoupíte
před 3 hodinami
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
před 4 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 5 hodinami
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, nafouklá bublina baterek pro elektromobily se blíží prasknutí
před 6 hodinami
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
