Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Venku je nový služebák Jamese Bonda, Aston Vantage má být znovu fešný rychlík
21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud pro agenta Jejího Veličenstva nepostaví u Astonu znovu něco extra, uvidíme jej v dalším filmu propagovat nový Vantage. Jak se vám líbí?
O Astonu Martin jsme v poslední době mluvili hlavně ve spojitosti s chystaným hypersportem Valkyrie, který by stejně jako třeba Mercedes-AMG Project One měl být jakousi Formulí 1 pro běžné cesty. Jenže Valkyrie je jen pověstnou třešinkou na dortu, hlavní náplní práce jsou běžnější modely. K nim se teď přidala nová generace modelu Vantage. Jak se dalo očekávat, pod jeho dlouhou a nízkou kapotou našel své místo čtyřlitrový osmiválec z produkce AMG.
Do motorového prostoru ale nahlédneme až za moment, nejprve hodíme očkem po exteriéru. Ten si bere inspiraci z modelu Vulcan, stejně jako z bondovského speciálu DB10. Nadčasová elegance dosluhujícího provedení je tedy pryč, na její místo přišla větší agresivita. Z fotogalerie je ale zřejmé, že výsledný dojem hodně ovlivňuje volba barevné kombinace - v tmavém odstínu je to pořád elegantní Aston, v křiklavé žluté spíše bláznivý koncept postavený na značky.
Názory na design jsou ale vždy subjektivní záležitostí, proto přikročme k faktům. Nový Vantage stojí na stejném lepeném hliníkovém šasí jako DB11, dle Britů je však 70 % komponentů unikátních. Při délce 4 465 milimetrů je Vantage kratší než Porsche 911, rozvorem 2 704 mm ovšem německé kupé překonává. Dosaženo toho bylo posunutím kol až do rohů, což ovlivnilo i rozložení hmotnosti 1 530 kg v poměru 50:50 mezi nápravami.
Ještě než zamíříme k již zmiňovanému motoru, jen v rychlosti dodáme, že zadní pomocný rám má Vantage napevno uchycený k šasí, na rozdíl od DB11, jež užívá gumové úchyty. To mělo vylepšit tuhost vozu, s čím je spojeno i větší potěšení pro řidiče. Přední kola jsou zavěšena na dvojitých lichoběžnících, vzadu je užíván multilink. Tlumiče jsou aktivní, lze je nastavit do režimů Sport, Sport Plus a Track. Jako první Aston Martin v historii u Vantage najdeme i elektronicky ovládaný diferenciál. Vůz disponuje 20palcovými ráfky s pneumatikami Pirelli P Zero ve všech rozích.
Dostáváme se k pohonné jednotce, tedy čtyřlitrovému osmiválci od AMG. Ten byl naladěn na 510 koní a 685 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v pásmu dvou až pěti tisíc otáček. Akcelerace z klidu na stovku vozu osazenému osmistupňovým automatem ZF zabere 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost činí 313 km/h. V příštím roce pak dorazí verze s manuálem, která se zřejmě pochlubí nepatrně horšími hodnotami.
V případě interiéru Aston Martin vsadil na výrazně jinou koncepci, než jakou užíval dosud. \Výsledkem má být dramatičtější vizuální projev, stejně jako zvětšení prostoru pro dvojici cestujících. Kvůli němu má prý volant zploštělou spodní část a ze stejného důvodu byl kvůli úspoře místa vytvarován do trojúhelníku vytvarován i středový tunel hostící tlačítka pro ovládání převodovky. Zmínit musíme záplavu kůže a Alcantary, jimž společnost mohou dělat příplatkové karbonové dekory či standardní osmipalcový displej multimediálního systému.
Na domácím trhu novinka startuje na částce 120 900 GBP (cca 3 482 500 Kč), v sousedním Německu je k mání od 154 000 Eur (3 937 500 Kč). Objednávky je možné začít sepisovat již nyní, první exempláře ke svým majitelům dorazí ve druhém čtvrtletí příštího roku.
Oficiální fotogalerie nového Astonu Martin Vantage 2018


















































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 3 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 5 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 6 hodinamiHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
před 8 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva