Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Gol 2012: i Golf bez f může být nový
20.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Jihoamerická pobočka koncernu Volkswagenu se na sociální síti pochlubila fotografiemi modernizovaného modelu Gol.
Doplněno 23. 7.: Volkswagen zveřejnil celou sadu nových obrázků brazilského Pola prodávaného pod jménem Gol. Nové informace k faceliftu automobilka nepřináší, a tak se zatím můžete podívat alespoň do aktualizované fotogalerie.
Vypadá to na překlep ve jméně, ale brazilský Gol byste rozhodně neměli považovat za chybu Volkswagenu. Patří k nejprodávanějším automobilům v Jižní Americe, VW významně pomáhá držet se na špičce vedle Fiatu a jeho jméno i na tamním trhu skutečně znamená to, co člověk zařve na fotbalovém stadionu, když se jeho týmu podaří skórovat. Smysl ale dává i interpretace jeho jména coby tříčtvrtečního Golfu. Nebo jeho poloviny? Rovněž tím vším vůz tak trochu je.
Technicky jde svým způsobem o mix modelů Fabia a Polo. Gol stojí na platformě PQ24, přední zavěšení a řízení však pochází z modernější verze PQ25. To platí také pro aktuální vůz na fotografií, ačkoli nevíme, jestli bude Volkswagenem prezentován jako zcela nový vůz, anebo jako facelift páté generace z roku 2008. Podle vzhledu kabiny bychom to ale tipovali na druhou možnost, každopádně pro tamní majitele to znamená, že designově bude jejich Gol vypadat téměř identicky s evropským Polem.
Co všechno se po modernizaci na autě změnilo, to si netroufáme odhadnout. Tak dobře jsme neznali ani původní auto. Každopádně kromě přepracované přídě vypadá hatchback prakticky stejně. V případě malého sedanu prodávaného pod obchodním jménem Voyage je zřejmé, že došlo také k výměně zadních světel a náležité úpravě víka zavazadlového prostoru.
V interiéru Volkswagen použil nové středy výdechů ventilace a zmodernizoval některé ovladače, ale jinak se zdá být vše na původním místě. Bližší informace o změnách pod kapotou nám chybí, takže budeme předběžně předpokládat, že Gol je pořád poháněný jedním z atmosférických řadových čtyřválců o objemu 1,0 nebo 1,6 litru. Jak je zdejším dobrým zvykem, obě jednotky můžou kromě benzínu baštit také alkohol, přičemž první se v takovém případě a podle tvrzení výrobce zvýší výkon ze 72 na 76 koní a druhé za 101 na 104 koňských sil.
Pochopitelně nás se modely Gol a Voyage i nadále netýkají, možná by vás ale mohlo zajímat, že Brazilci platí za tyto vozy mnohem více, než Evropané za srovnatelné modely. Už v době svého uvedení stál Gol s litrovým motorem a pouze v chudé základní výbavě téměř 300 tisíc. Automobilky obviňují vládu z masivního daňového zatížení a na oplátku vláda obviňuje výrobce z nepřiměřených zisků. Každopádně za první čtyři měsíce letošního roku spadly podle Brazilského národního sdružení automobilových výrobců celkové prodeje nových aut o téměř pět procent.






































Gol před faceliftem vypadal spíše jako zmenšený Tiguan, teď je jeho příď s evropským Polem téměř zaměnitelná
Zdroj: Autoblog Spanish, Novida des Automotivas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
2.10.2025
Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil
2.10.2025
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Šéf Xiaomi přiznal, jak firma dala tak rychle dohromady své vlastní auto. A není to to jediné, čím překvapil
2.10.2025
Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy
3.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
