Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf GTI VII: tohle je nové gétéičko
26.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nový Golf GTI od Volkswagenu přichází s výkonem 220 koní, nebo sportovním paketem s 230 koňmi a samosvorem.
Německý koncern Volkswagen má se sedmou generací Golfu docela naspěch. Nejenže byla představena pouze čtyři roky po svém předchůdci a automobilka se nezdržovala ani jeho postupným odhalováním, ale navíc ke dvěma karosářským variantám - tří a pětidveřovému hatchbacku - představí na pařížském autosalonu rovnou i jeho ostrou verzi GTI. Kdysi se říkalo, že nebude dříve než na podzim příštího roku, ale v posledních týdnech už se ozývaly spekulace, že předprodukční koncept bude k vidění už v Paříži. Měly pravdu.
Buď jak buď, oficiální fotografie se neoficiálními kanály dostaly ven a vy se tak můžete podívat, jestli novému Golfu joggingový outfit sluší či nikoli. Ať už si ale myslíte cokoli, je docela sympatické, že VW ze svého potomka neděla druhotřídní hvězdu tuningových srazů a místo toho se opět pouští umírněnou cestou.
Nejmarkantnějším vizuálním poznávacím znamením sedmého pokračování Golfu GTI (a i z toho je patrná značná umírněnost designérů) se stane tenká červená linie překračující hranici přední masky a podtrhující zamračená světla s LED. Tradičně nebude chybět ani maska s motivem šestiúhelníků, která svou strukturou připomíná včelí plástev.
Přední nárazník doplní tři černé lamely opticky snižující vysoké mlhovky, prahy vypadají překvapivě nedotčeně a také záď se od standardního provedení odlišuje pouze jiným uspořádáním světel, skoro neviditelně prodlouženou hranou spoileru nad zadním oknem a dvojící samostatných, chromovaných koncovek výfuku po stranách. A ještě něco - Volkswagen opět provedl designovou evoluci hliníkových kol, které tvarem svých paprsků teď připomínají hokejky nebo možná spíše nějaké boty.
Kabina opět posadí na zadek zákazníky vysazené na typickou károvanou látku, tlusté sportovní volanty s červeným prošíváním a zploštěným věncem ve spodní části, jinak je to ale „jen“ lépe vybavený Golf se vším všudy.
Přestože informace se nedostaly ven obvyklou cestou, v tuto chvíli již víme, že standardní dvoulitrové TSI řady EA888 bude disponovat 220 koňmi, přičemž klientu bude mít k dispozici jakýsi sportovní paket zvyšující výkon na 230 koní. Maximální točivý moment motoru činí 350 newtonmetrů, přičemž ve spojení se zatím neznámou převodovkou se GTI dostane na stovku za 6,6 sekundy (silnější verze za 6,5 s) a pojede 246 km/h, respektive rovných 250. Teoretická spotřeba se při tom snížila o 1,3 litru na 6,6 l/100 km.
V základní výbavě Golfu GTI VII se objeví bi-xenony, rudě lakované třmeny, o patnáct milimetrů snížený podvozek nebo hliníkové pedály. Naopak za příplatek - pro výkonnější verzi - se ve výbavě objeví samosvorný diferenciál nahrazující předchozí elektronický systém přibrzďování protáčejícího se kola. Novinkou má být také variabilní převod řízení, na potvrzení, jestli tomu tak opravdu je, pořád čekáme.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.















Nový Volkswagen Golf se na autosalonu v Paříži ukázal i se slavným károvaným interiérem
Nové GTI se opět pouští cestou velmi umírněného designu a nově hned od počátku dvěma výkonovými verzemi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ital Nicholas Spinelli místo Petrucciho včera 12:00
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 10:00
- Red Bull Rookies Cup 2026 opět bez české účasti 15.10.2025
- Časový program na Phillip Islandu 15.10.2025
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 15.10.2025
Nejnovější články
V Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
před 8 hodinamiTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
před 10 hodinamiAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
před 11 hodinamiTěžko ho zabít. Spyker se po všech pádech znovu vrací mezi živé, dokonce pod taktovkou původního majitele
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva