Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové SUV VW, část jehož partií probouzí vášně, docela boduje, také moc nestojí
3.6.2021 | Petr Prokopec
Ani sám Volkswagen jistě nevěří svým slovům o tom, že doba SUV je u konce, a tak na trh hrne další a další modely tohoto ražení. Je jich tolik, že už se v nich skoro nedá vyznat, jeden z těch neobvyklých si ale cestu ke kupcům našel.
Koronavirus změnil leccos, touhy zákazníků ale nikoli. Lidé tedy i nyní stále častěji volí vozy se zvýšenou stavbou karoserie a přizvednutým podvozkem a nezdá se, že by tento trend měl v dohledné době skončit. Neudiví tedy, že Volkswagen i navzdory mnoha svým slovům o konci jejich obliby posílá na trh další a další SUV. Je jich už tolik, že jste v případě některých specifičtějších modelů možná už zapomněli, že vůbec dorazily.
Dnes se tak vrátíme k loni odhalenému Tiguanu X, který vychází z prodlouženého provedení Tiguanu zvládajícího pobrat až sedm cestujících. Za přidáním písmene „X“ se nicméně neskrývá další zvětšení, ale spíše zmenšení praktičnosti, neboť jde o tzv. SUV-kupé. Karoserie se tedy od středového sloupku směrem dozadu dočkala jasně patrné změny, která spočívá ve sklopení střešní linie. Zadní okno pak není zdaleka tak strmé jako u výchozího vozu, navíc se pod něj nastěhovala lišta propojující zadní lampy, která budí vášně. Vlastně jako celé pojetí zádě, jež se stylem VW poslední doby příliš nekoresponduje, byť o to zajímavější může pro některé být.
Přepracování karoserie je tedy docela kontroverzní, Tiguan X připomíná mix až příliš mnoha karosářských stylů. Jakkoliv se ovšem tvůrci snažili z každého segmentu vytáhnout jen to nejlepší, nejsme si jisti, jak moc toto pojetí nadchne evropské publikum. Na starý kontinent nicméně vůz primárně nemíří, Volkswagen jej zatím prodává v Číně a nezdá se, že by s ním minul terč. Prodejní hit to zcela jistě není, 9 882 prodaných aut za prvních šest měsíců v prodejů ale není v nepřeberné řeži obvykle výrazně levnějších čínských SUV špatné číslo.
Jak jsme již zmínili, novinka vychází z Tiguanu Allspace (prodávaného v Číně jako Tiguan L), a tak má stejně jako on 2,79metrový rozvor,. Přepracované zadní partie ale přesto vyústily v větší zadní převis - Tiguan X se na délku natáhl na 4 764 milimetrů z původních 4 701 mm. I přes tuto změnu se ovšem nedá příliš počítat s prostornějším zavazadelníkem, zmíněná sklopená střešní linie pak navíc sedící ve druhé řadě připraví o nějaký ten prostor na hlavu. Místa pro kolena ale bude dostatek.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde nelze počítat s ničím jiným než s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten bude produkovat 186 nebo 220 koní, o jejichž přenos se postará jen automatická převodovka v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol. Peníze budou moci zákazníci dále utratit i za odlišný bodykit a větší kola provedení R Line, které nakonec vidíme na fotkách. Nahlédnout můžeme také do kabiny, která se snad ani nesnaží ničím překvapit - klasická architektura i dílčí prvky Volkswagenů posledních let jsou v tomto případě vlastní i Tiguanu X.
Překvapit naopak mohou ceny, tedy alespoň Čecha, neboť na místní vnímání VW jsou docela nízké. Základní provedení se 186 koňmi na předních kolech a stovkou za 8,8 sekundy vyjde na 245 900 yuanů, což je asi 806 tisíc Kč. Na české zvyklosti je to opravdu slušná cena, tady méně stylový Tiguan „neX” stojí s podobnou technikou stojí víc (839 tisíc se 150 koňmi z motoru 1,5), a to je vedle „ikska” docela nudnou krabicí.
Vyšší verze s 220 koňmi, 4x4 a stovkou za 7,5 s startuje na 285 900 CNY (cca 938 tisíc Kč), což je pořád o dost méně než v ČR i za nejlevnější Tiguan 2,0 TSI s pohonem 4x4 (se 190 koňmi za 990 tisíc) a tatáž technika s maximální výbavou stojí 305 900 CNY (1,01 milionu Kč). To jsme někde na úrovni českého Tiguanu R-Line 2,0 TSI 4x4 s 245 koňmi (1,23 milionu Kč).
Za takové peníze by se auto mohlo dobře prodávat i u nás, jestli se to ale někdy stane, zatím není jasné. Pro tuto chvíli to VW nezamýšlí, ale to kdysi Renault s obdobně řešenou Arkanou též neplánoval a kde jsme nyní. SUV-kupé jsou v kurzu a Němci by byli jen sami proti sobě, kdyby takový vůz nenabídli i jinde.


















Volkswagen navzdory svým předchozím předpovědím pustil do prodeje další SUV, stylový Tiguan X. A neprodává se špatně, ostatně s čínským ceníkem by u nás bodoval stoprocentně. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, CAAM
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 5 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
