Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit
4.10.2021 | Petr Prokopec
Automobilky dnes nestačí dodávat kde co, zrovna Hyundai ale není z těch, které by měly vážné potíže s nedostatkem dílů. Model Palisade je pak navzdory svému charakteru takový hit, že ani 7 tisíc aut vyráběných měsíčně jen pro USA nestačí.
Pokud na našem trhu zatoužíte po velkém Hyundai, musíte si vystačit s 4,8metrovým Santa Fe s cenou od 949 990 Kč s pohonem předních kol resp. od 1 milionu Kč s pohonem 4x4. Na jiných trzích je situace odlišná, neboť Korejci jinde nabízí také své vrcholné SUV Palisade. To evropskou vlajkovou loď překonává o dvacet centimetrů, může tak nabídnout tři řady sedadel. Zákazníci si pak mohou vybrat, zda v té druhé a třetí chtějí dvě nezávislá křesla, nebo třímístnou lavici. Palisade tak dokáže v extrému pobrat až osm pasažérů, což je opravdu neobvyklé.
Prodává se už tři roky, takže nejde o novinku, navzdory tomu jde ale o stále větší hit. Jen v USA se prodává okolo 7 tisíc Palisade měsíčně, což rozhodně není málo, dealeři ale přesto mají problém veškerou poptávku uspokojit. Není to čipy, těch mají Korejci stále dost, továrna v korejském Ulsanu ale více než 6 až 7 tisíc vozů určených pro USA nevyrábí. Američané by ale prý koupili až 9 tisíc aut měsíčně a Korejci nyní řeší, jak poptávku uspokojit - pravděpodobně půjdou cestou rozšíření výroby v továrně v Jeonju, která má primárně na starosti užitkové vozy a zůstává nevytížena.
Palisade se ovšem neprodává jen v Americe. Jednak je k mání v domácí Koreji, kde se prodává okolo dalších 50 tisíc aut za rok. A pak se dá koupit také v Evropě. Alespoň prozatím není k dispozici v zemích EU, lze jej ovšem pořídit v Rusku s 2,2litrovým turbodieselem a 3,5litrovým šestiválcovým benzinem. První zmíněný je naladěný na 200 koní, tři-pětka pak produkuje 249 koní. Zajímavé je, že atmosférický benzinový agregát byl naladěn přímo pro Rusko a jeho specifické benziny, neboť mimo něj produkuje koní 277. Daný krok má ale spojitost i se zdaněním, neboť v Rusku se část poplatků vypočítává podle výkonu.
Palisade se velmi slušně prodává i tam, třebaže k dispozici je teprve od ledna. Nejprve šlo o desítky aut měsíčně, v poslední době ale Hyundai předává zákazníkům mezi 200 a 300 těmito vozy každý měsíc. To není málo, uvážíme-li, že menší a obyčejnější Santa Fe s mnohem delší historií si nachází obvykle okolo 900 kupců za stejné období. I v Rusku tak můžeme hovořit o slušném prodejním hitu, při jeho cenách se ale nakonec není čemu divit.
Na tak velké a vybavené auto opravdu nejsou vysoké. Palisade startuje na 3 549 000 RUB (cca 1 064 000 Kč), za což zákazníci dostávají slabší dieselový motor, šestiválcový benzin ale stojí jen o 50 tisíc rublů (cca 15 tisíc Kč) víc. K oběma se pak váže úroveň výbavy Lifestyle zahrnující třeba kožené čalounění nebo multimédia s 8palcovým displejem. V obou případech je možné počítat s osmistupňovou automatickou převodovkou, standardem je pak v Rusku i pohon všech kol HTRAC.
Vrcholem je úroveň Cosmos přičemž právě na tomto stupni mohou zákazníci volit také osmimístné provedení, jehož středová křesla dostala do vínku nezávislé nastavení a vyhřívání i chlazení. V tomto případě je třeba sáhnout po 4 149 000 rublech (asi 1,24 milionu Kč). Počítat pak lze s kůží Nappa či dokonce prémiovou sadou zavazadel. Ty lze naskládat nad zadní nápravu, kde Palisade i při plném obsazení sedadel dokáže pobrat až 595 litrů. Jakmile nicméně sedadla sklopíte, je možné počítat dokonce s 2 464 litry.
Uvážíme-li, že vrcholné Santa Fe u nás stojí 1 579 990 Kč a pořád dostanete jen motor 1,6 turbo s elektrickou asistencí, je výše zmíněné velmi zajímavou nabídkou. Troufne si Hyundai nabídnout Palisade také u nás? Uvidíme, jeho šance na úspěch bychom při alespoň trochu podobných cenách označili za nenulové.
Hyundai Palisade se velmi úspěšně prodává v USA a od přelomu loňského a letošního roku také v Evropě. V Rusku je to slušný prodejní hit, při cenách začínajících v okolo 1 milionu korun podle aktuálního kursu vlastně není divu. Foto: Hyundai
Zdroje: Newsis, Hyundai, Avtostat
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva