Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW asi zapomněl na svou lásku k elektromobilům, nové řešení jen vyzdvihuje jejich nepraktičnost
14.10.2021 | Petr Prokopec
Němci sice o elektrickém pohonu mluví v pozitivech od rána do večera, nově však přišli s řešením, které ještě více ukáže na jeho nejpalčivější nedostatek.
V současné době mezi významnými automobilkami asi nenajdeme většího zastánce elektromobility, než je koncern VW. Němci o alternativním pohonu básní od rána do večera, přičemž zmiňují, že zakrátko již nic jiného vyrábět nebudou. Kvůli tomu sice budou muset propustit desítky tisíc lidí, ovšem kdo by se něčím takovým zabýval, když jde o vyšší dobro, že?
Momentálně ale Němci přišli s krokem, který do tohoto postupu vůbec nezapadá. VW totiž tento měsíc obohatí aplikaci Charge & Fuel o novou funkci, která jde právě proti elektromobilitě, a to navzdory skutečnosti, že zmiňovaná aplikace právě kvůli alternativnímu pohonu vznikla. VW se totiž snaží fanouškům elektrických aut poněkud zjednodušit život, a proto dosud nabízel snadnější tankování a dobíjení elektromobilů a plug-in hybridů na přibližně 230 tisících dobíjecích a 18 tisících čerpacích stanicích.
Součástí aplikace vyvinuté pod koncernovou střechou totiž není jen vyhledávač stanic a volných stojanů, ale také elektronická peněženka. V praxi tedy stačí zastavit u stojanu, dobít baterii a zase odjet, aniž musíte cokoli řešit. Pokud máte staženou onu aplikaci, do které jste zadali parametry svého vozu a kreditní karty, pak Volkswagen skrze svou divizi finančních služeb vyřeší veškeré placení za vás. Přičemž jednou za měsíc vám pak zašle fakturu, stejně jako nabízí i možnost tří přeplacených tarifů.
Novinkou je nicméně rozšíření aplikace i na tankování spalovacích vozů, což jim dá ještě větší náskok před alternativním pohonem. Stačí si totiž jen uvědomit, že u dobíjecího stojanu musíte strávit desítky minut, přičemž ani poté nemáte k dispozici plnou kapacitu baterií, ale obvykle pouze 80 procent. Časová úspora s placením, jenž často spočívá v pouhém přiložení čipu, je pak díky aplikaci minimální resp. vzhledem k celkovému času zanedbatelná.
V tomto kontextu aplikace proces tankování spalovacích vozů zkrátí mnohem významněji. V případě tankování cesta k pokladně představuje tu největší časovou zátěž, zvláště pokud narazíte na frontu, ve které navíc stojí lidé nakupující bagety a podobně. V té chvíli se čas tankování snadno natahuje klidně na dvojnásobek. S aplikací však ona cesta odpadá, stejně jako čekání ve frontě. U čerpacích stanic s obsluhou ani nemusíte vystoupit a za nějaké dvě tři minuty můžete být opětovně na cestě, navíc klidně i s nádrží dotankovanou až po okraj.
Zatímco tedy v rámci elektrického pohonu aplikace vlastně až tak moc neřeší, majitelé spalovacích aut díky ní ušetří relativně hodně času a zkrácení tankování na minimum nakonec jen vyzdvihuje mizernou praktickou použitelnost elektromobilů. Jak jsme tedy zmínili, tento krok Volkswagenu vlastně až tak moc nechápeme. Logiku by totiž dával jen ve chvíli, kdyby Němci sice veřejně velebili elektromobilitu, ovšem reálně podporovali spíše spalovací ústrojí. Něco tak pokoutného se ale snad ani nedá spojit s automobilkou soustavně deklarující svou transparentnost. Nebo snad ano?




Aplikace Charge & Fuel byla dosud určena jen majitelům plug-in hybridů a elektromobilů, nově však poslouží i vlastníkům spalovacích aut. Zatímco první přitom mohou čekat s drobnou časovou úsporou, druzí zkrátí dobu u stanic opravdu jen na dvě tři minuty. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 5 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 7 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 7 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva