Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dál kupí vyrobené elektrické ID.3 a nemůže je prodat, už to prý není k smíchu
27.3.2020 | Petr Prokopec
Už měsíce uběhly od chvíle, kdy se VW pochlubil vyrobením prvního sériového ID.3. Výroba je fakt, úplné dokončení ale nikoli, auta se firmě jen kupí na odstavných plochách. Přesto prý letní zahájení prodeje zvládne, po vzoru Tesly.
V letošním roce měla odstartovat cesta Volkswagenu na elektrický trůn. Německá automobilka dle původních plánů hodlala v létě zahájit prodej modelu ID.3, který je vůbec prvním koncernovým vozem postaveným na modulární platformě MEB. Spolu s ní se také má pyšnit neustálým napojením na internet, což zpřístupní spoustu služeb stejně jako je tomu v případě Tesly. Ovšem právě tato oblast dělá Volkswagenu neskutečné potíže. Aktuálně se tak zdá, že kalifornskou automobilkou se nakonec Němci nechají inspirovat se vším všudy.
Poslední větu předchozího odstavce samozřejmě je třeba vysvětlit. Vrátit se proto musíme do nedávné minulosti, kdy Tesla slibovala zahájení výroby a faktických předávek dlouho očekávaného Modelu 3. A k tomu skutečně došlo v avizovaném termínu, ovšem celá věc měla jeden háček. Kalifornská automobilka předala jen několik narychlo smontovaných vozů, a to navíc pouze zaměstnancům či jejich přátelům, kteří v podstatě odchytávali porodní bolístky. Až řadu měsíců poté vůz teprve mohl za běžnými zákazníky.
Něco podobného nás nejspíše čeká také v případě Volkswagenu ID.3, alespoň podle zdrojů zevnitř automobilky citovaných německým Süddeutsche Zeitung. Jeden z nich uvedl, že „celá záležitost již není k smíchu“. Další pak dodal, že vůz není ani zdaleka připraven na uvedení na trh, zatímco dle třetího značka není ani v nejmenším na prahu zahájení sériové výroby. Dle něj nicméně šéf koncernu Herbert Diess bude mít v létě co ukázat tisku, ovšem stále to budou vozy bez kompletního softwaru.
Tato prohlášení jsou možná na první pohled v kontrastu s tím, že výroba vozu odstartovala již loni v listopadu. A jak se nedávno ukázalo, Volkswagen má na firemních parkovištích již desetitisíce vyrobených kusů. Teoreticky by tedy na letní zahájení prodeje připraven být měl, ovšem realita je taková, že ony vozy jsou v podstatě jen prázdnými schránkami bez duše. Němci totiž mají značný problém se softwarem, jehož základní architektura byla prý vyvinuta „příliš rychle“.
Kvůli tomu dochází k výpadkům a některé části systému nekooperují s dalšími. Mluvčí značky z Wolfsburgu tak již naznačil, že vozům bude v době příchodu na trh chybět „jedna či dvě předem plánované funkce“, ovšem k jejich nahrání by mělo dojít v pozdější době. To by samozřejmě zákazníky mohlo uchlácholit, otázkou ovšem je, kdy budou věci doopravdy dotaženy do zdárného konce. Volkswagenu totiž schází to nejdůležitější, a sice lidé.
Automobilka nepostrádá jen programátory a softwarové experty, zakrátko přijde i o šéfa celé IT divize, neboť Martin Hofmann na konci března Volkswagen opouští. Z toho důvodu již značka měla jednat o možné spolupráci s Daimlerem. Problémem však je, že třícípá hvězda již o vývoji společného softwaru jedná s BMW. A spolupráce všech tří značek nejspíše nebude možná, třeba už jen proto, že VW vyfoukl mnichovské automobilce právě Diesse.
Pro Volkswagen tedy situace nevypadá zrovna dobře, což potvrdil i tiskový mluvčí značky. Do jisté míry tak vlastně může děkovat za příchod koronaviru, který mění běh světa a nikdo se nebude divit, když povede i k odložení plánů na uvedení toho či onoho modelu.






Volkswagen vyrobil již desetitisíce kusů ID.3, jde však o prázdné schránky bez funkčního softwaru. A ani pár měsíců před plánovaným letním uvedením do prodeje se na tom nic nemění
Zdroje: Süddeutsche Zeitung, nextmove@Youtube
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 11 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejčtenější články
Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
18.8.2025Opuštěný sklad vydal poklad v podobě desítek nejetých automobilových pecek včetně zánovního BMW M5 E39 či nového Fordu GT
19.8.2025Majitelé moderních VW se děsí sahat na volanty svých aut kvůli jejich nebezpečnosti, na automobilku podávají hromadnou žalobu
19.8.2025VW odhaluje nový T-Roc, jako bychom ho dávno neviděli celý bez maskování. Viděli, navíc ani nejde o nové auto
19.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva