Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R Touch neokouzluje výkonem, ale třemi displeji a ovládáním gesty
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen v Las Vegas demonstruje technologie, které minimalizují snížení pozornosti řidiče. V brzké době prý dorazí do produkčních modelů.
Zatímco třeba takové Volvo oznámilo, že hodlá „obrážet“ maximálně tři světové autosalony, řada jiných značek naopak nevynechá jedinou příležitost, jak se blýsknout. Z veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) se nám tak pomalu začíná stávat konkurence pro takový Detroit, neboť do Las Vegas míří stále více automobilek. Zatímco včera jsme si tak vůbec poprvé mohli prohlédnout druhou generaci Chevroletu Volt, dnes byl pro změnu odhalen Volkswagen Golf R Touch.
V rámci mechaniky nehledejte žádný odklon od standardního provedení, což se do značné míry týče i vzhledu, pokud pomineme dvoubarevné lakování. Opravdové změny jsou spojeny až s otevřením dveří a nahlédnutím do kabiny, kde najdeme hned tři displeje. První 12,3palcový trůní hned za volantem a nahrazuje konvenční budíky. V tomto případě ovšem nejde o „objevování Ameriky“, neboť danou technologii již nabízí třeba takové Audi TT.
Razantní inovace je třeba hledat na středové konzoli, kde vrcholek okupuje 12,8palcový dotykový displej. Ten počítá s rozlišením 2 560 x 1 700 pixelů, přičemž určen je třeba pro navigaci či zábavní funkce. Pod ním pak najdeme menší osmipalcový dotykový displej s rozlišením 800 x 480 pixelů, který slouží k ovládání klimatizace a audio systému. Jednotlivé ikonky přitom mají odezvu, takže není potřeba k jejich nalezení odtrhávat pohled od vozovky.
Kromě toho je potřeba na jakoukoliv ikonku nejprve zatlačit, než dojde k jejímu aktivování. Díky tomu by mělo dojít k minimálnímu snížení pozornosti řidiče a maximalizaci bezpečnosti, čemuž dále napomáhá třídimenzionální kamera umístěná na stropě. Ta totiž snímá gesta řidiče a na jejich základě systém umožňuje ovládání některých funkcí, např. otevření střešního okna. Stačí, aby se řidič dotkl stropu, a na 12,8palcovém displeji se objeví digitální kontrolky. Ty ovšem můžete ignorovat, neboť k otevření postačí pohyb hlavy zepředu dozadu.
Stejný „návod“ můžete použit také při nastavování sedadel. Stačí projet rukou podél sedadla a na největším displeji se ihned objeví ikonky potřebné k nastavení, a to nejen sedadla řidiče, ale také u spolujezdce. V tomto případě je ale již potřeba jejich aktivace prsty, „štelování“ sedadla za pomoci gest prozatím ještě není možné. Dá se ale předpokládat, že v příštích letech Volkswagen dotáhne vše k „dokonalostiö.
Dodat již můžeme pouze tolik, že samotná kabina dále profituje ještě z nového ambientního podsvícení, které nabízí závratných 16,7 milionu barevných kombinací. Tato technologie by přitom stejně jako výše zmiňované displeje a ovládání pomocí gest měla v brzké době zamířit do produkčních vozidel.















VW Golf R Touch dostal ovládání pomocí gest a tři displeje, z nichž ten 12,8palcový nabízí rozlišení 2 560 x 1 700 pixelů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 4 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 6 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 7 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 9 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 19:04 - abgx1
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
