Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti
30.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jednotka s až 110 koňmi vykazuje spotřebu, na kterou Brusel slyší. Budou téhož názoru i zákazníci?
Jsou tomu pouhé dva dny, co jsme vám mohli představit modernizovaný Volkswagen Polo, přesto tu za tak krátkou dobu máme již několikátou zprávu o jeho motorech. Po velmi příjemném čtení souvisejícím s motorem 1,8 TSI a manuální převodovkou pro verzi GTI si ovšem připravte spíše kapesníky. Ačkoliv německá automobilka vcelku nezvykle u jednoho modelu sáhla po upsizingu, u velké části svého portfolia naopak hodlá uplatnit downsizing.
Asi nedá velkého přemýšlení, aby vám došlo, oč se jedná. Ano, hádáte správně, skutečně bude řeč o novém přeplňovaném tříválci 1,0 TSI. Ten pod kapotou Volkswagenu Polo produkuje 90 a 110 koní, přičemž v prvním případě se dočkáme spotřeby 4,1 l/100 km a emisí CO2 ve výši 94 g/km. Tedy údajů, které dozajista rozjasnily celému Bruselu tvář od ucha k uchu.
S ohledem na výše zmíněné je ovšem jasné, že jen u modelů Polo či up! tato pohonná jednotka neskončí. Přesně podle informací, které se objevily již loni v září, ji totiž dostane také Golf. A nejen to, očekávat ji můžeme také pod kapotou Volkswagenu Touran a cestu si najde i do motorových prostorů koncernových sourozenců od Seatu, Škody a dost možná i Audi. Ve stručnosti shrnuto - podle prohlášení lidí z VW se motor má objevit ve všech koncernových modelech, které dnes užívají jednotku 1,2 TSI. A těch je skutečně požehnaně, patří mezi ně třeba i Škoda Yeti.
Daný krok se ovšem dal očekávat. Přeci jen, s litrovým tříválcem je dnes možné koupit Ford Focus a zanedlouho dorazí také Peugeot 308 osazený 1,2litrovým motorem e-THP, který rovněž dostal jen tři válce. Mezi zájemci hledajícími co nejnižší papírové emise by tak byly favorizovány tyto značky, což Volkswagen nehodlá dopustit.
Je však třeba si uvědomit nebezpečí malého obsahu i malého počtu válců. Jakkoliv na papíře vypadá vše působivě, v reálu mohou (a zřejmě i budou) titěrné agregáty trpět dýchavičností. Zvláště při plném obsazení a ve velkých modelech - však tragická byla už naše zkušenost s Cliem 0,9 TCe a v takové chvíli nepomůže ani dieta, kterou Volkswagen díky platformě MQB každé své novince ordinuje.
Jsme proto zvědavi, zda se během prvního testu takto vybaveného Golfu dočkáme stejně negativních reakcí jako právě u Clia. Samotného usednutí za volant bychom se přitom mohli dočkat již velmi brzy, neboť nejprodávanější evropský hatchback by s tříválcem mohl dorazit již do Ženevy.
Čeho se ovšem obávat nemáme, je rozšíření tříválcových turbodieselů. Ty prý podle stejného technika, který prozradil detaily o benzinovém motoru 1,0 TSI, nemáme ve větších modelech čekat. Nejsme si ovšem jisti, zda je toto fakt, který je u Volkswagenu vytesán zlatým písmem do zdi.








 Volkswagen Golf je již dvacet let nejprodávanějším švýcarským vozem. Ani bychom se proto nedivili, kdyby se nová tříválcová verze ukázala poprvé právě na autosalonu v Ženevě
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 11 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    