Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW hra na Teslu nevychází, všechny nové Golfy musí do servisů, Octavii čeká totéž
6.6.2020 | Petr Prokopec
Němci vsadili na inovativní palubní systém, jehož zásadní předností je permanentní připojení k internetu. To má dovolit online aktualizace jako Tesly, hned při první příležitosti ale všechna auta musí stejně do servisů.
Software se očividně začíná stávat Achillovou patou koncernu VW. Ten již loni hodně dlouho před původně oznámenými premiérami oznamoval, že nový Golf a elektrický hatchback ID.3 budou mít zpoždění, a to právě kvůli konstantnímu připojení na internet, díky němuž je možné řadu věcí modernizovat online. IT specialisté tak měli plné ruce práce a zatím se nezdá, že by uspěli na jedničku - ID.3 se zatím za zákazníky nerozjel a Golf se už několik týdnů nesmí prodávat.
Rozjezd německého bestselleru zabrzdil haprující systém automatického nouzového volání eCall, kvůli kterému automobilka zastavila dodávky. Stejný problém se týká i Škody Octavia, jenž byla rovněž osazena inkriminovaným systémem OCU3. Volkswagen nyní oznámil, že problém vyřešil, zároveň ale dodal, že automobilka musí svolat všechna auta do servisů. Jen v Německu se to bude týkat 15 tisíc aut, jimž bude aktualizován software.
To jen ukazuje, jak VW nevychází hra na Teslu. Právě americká automobilka totiž podobné softwarové problémy řeší na dálku a přesně to chtěl dělat Volkswagen. Jak je ale patrné ze svolávací akce, jejímž předmětem bude jen přehrání softwaru, Wolfsburg hned při první příležitosti Fremont napodobit nedovede.
S ohledem na vývoj u Němců je přitom prakticky jisté, že svolávací akce se zakrátko bude týkat i nové Škody Octavia. A nejspíše dojde také na Seat Leon a Audi A3, neboť rovněž tyto vozy užívají poslední verzi modulární platformy MQB, stejně jako jednotku online konektivity OCU3. Další automobilky nicméně zatím potvrdily pouze tolik, že systém prošetřují.
Lze tak jen dodat, že eCall je od 1. dubna 2018 povinný pro všechna nová auta prodávaná na evropských trzích. EU tím přitom zareagovala na příliš vysoký počet mrtvých a zraněných na silnicích. Dle expertů totiž automatické nouzové volání zkracuje čas dojezdu ambulance na místo nehody v městských oblastech o 40 a ve venkovských o 50 %. Náklady na výrobu jsou přitom velmi nízké.


VW již povolává nový Golf zpět do servisů, a to kvůli softwaru



Stejným směrem nejspíše zamíří i nová Škoda Octavia, zřejmě není způsob, jak by mohla stejný problém vyřešit jinak
Zdroj: Kfz-Rueckrufe.de
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 8 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 10 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
