Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW má propustit dokonce 30 tisíc lidí. A nepůjde jen o dělníky, padáka má dostat skoro polovina vývojového oddělení
20.9.2024 | Petr Miler
Už zmínka o 15 tisících propuštěných byla nepříjemným přestřelením dřívějších očekávání, teď se bavíme dokonce o dvojnásobku tohoto čísla. Volkswagen až tak razantní krok odmítá, současně ale říká, že je jasné, že musí snížit náklady svých německých závodů.
Že je Volkswagen až po uši v problémech, bychom poznali, i kdyby o tom celé vedení mlčelo. Ale v momentě, kdy i nejvyšší šéf koncernu říká, že ekonomické situace firmy je alarmující, je jasné, že jí teče do bot. Jak moc? Asi hodně, pokud se začalo mluvit o rychlém propuštění 15 tisíc lidí a VW se to ani neodvážil oficiálně popřít.
Už ona zmínka o 15 tisících padáků byla nepříjemným překvapením, předchozí spekulace mířily tak nanejvýš k 10 tisícům lidí v převážně dvou až třech továrnách. Jak se nyní ukazuje, situace může být reálně ještě horší - obvykle dobře informovaný německý Manager Magazin nyní uvádí, že VW ve střednědobém časovém horizontu počítá dokonce s 30 tisíci propuštěnými.
To by bylo 10 procent jeho zaměstnanců v celé Evropě a asi čtvrtina všech lidí, kteří pro něj pracují v Německu. Když se navíc mluví o propouštění a zavírání továren, obvykle lidé mají pocit, že se to dotkne jen dělníků, neboť v továrnách pracují hlavně oni. Jenže ani to nemá být pravda, podle stejného zdroje schytá těžkou ránu i výzkum a vývoj. Ze současného počtu zhruba 13 tisíc lidí by jich řady R&D oddělení mělo opustit snížit 4 až 6 tisíc zaměstnanců.
Něco takového jde ruku v ruce s už oficiálně potvrzeným plánem finančního ředitele Arna Antlitze snížit vývojový rozpočet Volkswagenu o dalších 10 miliard Eur. To bez personálních škrtů nepůjde, na výzkumu a vývoji se náklady na zaměstnance podílí velmi významně. Další a další škrty pak obecně zapadají do dřívějších zmínek šéfa VW Thomase Schäfera, který sice zůstává zapálený do elektromobilů, současně ale říká, že očekává „trvale slabé ekonomické prostředí” a „nízké ziskové marže na elektrických vozidlech” - pokud automobilka očekává takové prostředí a tlačí taková auta, nemá moc jiných možností, jak se tomu přizpůsobit.
VW tentokrát na žádost o komentář zareagoval popřením tak vysokého čísla propuštěných, odmítl ale zveřejnit jiné. Možná tedy takový záměr nemá, možná - jak praví i zdroje Manager Magazinu - jde o střednědobý plán, který se pochopitelně může v závislosti na situaci změnit, a tak nemá smysl s ním nyní šermovat před veřejností. Tak či onak ani další slova mluvčí VW nejsou povzbudivá: „Jedna věc je jasná: Volkswagen musí snížit své náklady ve svých německých závodech,” konstatovala. S ohledem na to se zdá, že se něčeho mezi 15 a 30 tisíci propuštěnými skutečně dočkáme, konkrétně ale budoucí realitu pochopitelně vykreslí jen čas.



VW vsadil vše na lahůdky typu sotva použitelný ID.7 za víc jak 1,3 milionu Kč v úplném základu. Kolem takového produktu opravdu nelze stavět ekonomicky udržitelný byznys, s německou efektivitou rozhodně ne. Foto: Volkswagen
Zdroje: Manager Magazin, Volkswagen
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
včeraDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včeraMercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.01. 21:30 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral