Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen okamžitě končí s veškerými sportovními aktivitami, důvod je zřejmý
2.12.2020 | Petr Miler
Německá automobilka se zásadně mění a pokud její současný šéf získá pro celý veletoč podporu dozorčí rady, nezastaví ho zřejmě už nikdo. Bez ohledu na to je ale už teď po pěti dekádách historií celá divize VW Motorsport.
Jeden rok. Tolik času potřeboval šéf Volkswagenu Herbert Diess, aby se z jednoho z malá hlasitých odpůrců přístupu EU k automobilovému sektoru stal jedním z jeho největším zastánců. Nejde snad o to, že by prozřel nebo změnil své uvažování, tomu nevěříme. Firma se jen rozhodla obětovat na oltář elektrické mobility prakticky všechno ostatní. A protože na nezájmu lidí o ni se mnoho nezměnilo, potřebuje nyní podporu ze všech stran, aby její investice nevyletěly komínem.
Nepovažujeme to za moudré a nejsme sami. Bývalý šéf Škody říká, že jde o obrovský hazard, věhlasný německý ekonom pak před podobným oportunismem hlasitě varuje a považuje ho za riziko pro celé německé hospodářství. Diess už ale nasedl na vlak, který opačným směrem nejede a pro svůj přístup žádá podporu nejvyšších orgánů společnosti. Zda ji dostane, nevíme, některé jeho kroky ale už těžko někdo vrátí.
Tím posledním je reorganizace sportovních aktivit celého koncernu, jejichž poslední následek je vskutku smutný - úplný konec divize Volkswagen Motorsport. Pět dekád existující oddělení firmy má za sebou obrovské úspěchy, zejména pak čtyřleté neohrožené kralování ve světovém šampionátu v rallye. Připsalo si ale třeba i tři vítězství v Dakaru, tři rallyecrossové tituly, dva šampionáty v TCR International Series nebo řadu dílčích úspěchů v podobě rekordních časů Pikes Peak či Severní smyčky Nürburgringu. S tím vším je teď konec, úplný.
Všichni zaměstnanci pracující pro VW Motorsport skončili na svých dosavadních pozicích a budou rozpuštěni do jiných součástí Volkswagenu. Po důvodu nemusíme dlouze pátrat - Němci soustředí téměř všechny investice do elektrické mobility a to zjevně až do té míry, že se nechtějí účastnit ani soutěží elektrických aut, však i dceřiné Audi včera náhle opustilo šampionát elektrických formulí. Šéf vývoje VW Frank Welsch k tomu řekl jen tolik, že „Volkswagen je na cestě stát se vedoucím dodavatelem v oblast udržitelné elektrické mobility, a tak jsme se rozhodli skončit naše vlastní aktivity v oblasti motorsportu”.
Je to smutný konec jednoho příběhu, čekejme ale více podobných zpráv. Herbert Diess zjevně kráčí cestou shrnutelnou slovy „když se kácí les, létají třísky”. Tou poslední třískou je VW Motorsport, další mohou následovat.






Takto VW Motorsport na vrcholu své slávy v roce 2015 představoval nové Polo WRC. Teď už neexistuje. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
před 2 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 3 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 5 hodinami
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
