Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen okamžitě končí s veškerými sportovními aktivitami, důvod je zřejmý
2.12.2020 | Petr Miler
Německá automobilka se zásadně mění a pokud její současný šéf získá pro celý veletoč podporu dozorčí rady, nezastaví ho zřejmě už nikdo. Bez ohledu na to je ale už teď po pěti dekádách historií celá divize VW Motorsport.
Jeden rok. Tolik času potřeboval šéf Volkswagenu Herbert Diess, aby se z jednoho z malá hlasitých odpůrců přístupu EU k automobilovému sektoru stal jedním z jeho největším zastánců. Nejde snad o to, že by prozřel nebo změnil své uvažování, tomu nevěříme. Firma se jen rozhodla obětovat na oltář elektrické mobility prakticky všechno ostatní. A protože na nezájmu lidí o ni se mnoho nezměnilo, potřebuje nyní podporu ze všech stran, aby její investice nevyletěly komínem.
Nepovažujeme to za moudré a nejsme sami. Bývalý šéf Škody říká, že jde o obrovský hazard, věhlasný německý ekonom pak před podobným oportunismem hlasitě varuje a považuje ho za riziko pro celé německé hospodářství. Diess už ale nasedl na vlak, který opačným směrem nejede a pro svůj přístup žádá podporu nejvyšších orgánů společnosti. Zda ji dostane, nevíme, některé jeho kroky ale už těžko někdo vrátí.
Tím posledním je reorganizace sportovních aktivit celého koncernu, jejichž poslední následek je vskutku smutný - úplný konec divize Volkswagen Motorsport. Pět dekád existující oddělení firmy má za sebou obrovské úspěchy, zejména pak čtyřleté neohrožené kralování ve světovém šampionátu v rallye. Připsalo si ale třeba i tři vítězství v Dakaru, tři rallyecrossové tituly, dva šampionáty v TCR International Series nebo řadu dílčích úspěchů v podobě rekordních časů Pikes Peak či Severní smyčky Nürburgringu. S tím vším je teď konec, úplný.
Všichni zaměstnanci pracující pro VW Motorsport skončili na svých dosavadních pozicích a budou rozpuštěni do jiných součástí Volkswagenu. Po důvodu nemusíme dlouze pátrat - Němci soustředí téměř všechny investice do elektrické mobility a to zjevně až do té míry, že se nechtějí účastnit ani soutěží elektrických aut, však i dceřiné Audi včera náhle opustilo šampionát elektrických formulí. Šéf vývoje VW Frank Welsch k tomu řekl jen tolik, že „Volkswagen je na cestě stát se vedoucím dodavatelem v oblast udržitelné elektrické mobility, a tak jsme se rozhodli skončit naše vlastní aktivity v oblasti motorsportu”.
Je to smutný konec jednoho příběhu, čekejme ale více podobných zpráv. Herbert Diess zjevně kráčí cestou shrnutelnou slovy „když se kácí les, létají třísky”. Tou poslední třískou je VW Motorsport, další mohou následovat.






Takto VW Motorsport na vrcholu své slávy v roce 2015 představoval nové Polo WRC. Teď už neexistuje. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před hodinouNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Miláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 39 minutamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před hodinouJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 2 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva