Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat 2015 zná ceny všech verzí, vrcholný diesel stojí hodně přes milion
11.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Manažerskou modlu můžete aktuálně pořídit se dvěma diesely a benzinovou jedna-čtyřkou. Za kombík si pak připlatíte necelých 30 000 Kč.
Včerejším dnem byl v souladu s předchozím avízem zahájen německý prodej nového Volkswagenu Passat. K dispozici tedy máme ne jen první, ale rovnou všechny ceny, od kterých můžeme odvodit i tuzemskou cenovou politiku. Než se ovšem k odhadům dostaneme, je třeba zopakovat, že nájezd úplné nabídky bude postupný. Zpočátku totiž bude sedan i kombík k mání pouze s motory 1,4 TSI (150 koní), 2,0 TDI (150 koní) a 2,0 TDI Bi-Turbo (240 koní) tak, jak naznačovaly kompletní dostupné technické parametry. Zřejmě ještě během prázdnin by ale měl dorazit i slabší 1,4litrový benzinový čtyřválec naladěný na 125 koní.
Na podzim by se pak měla objevit druhá vlna pohonných jednotek, která již bude o poznání početnější. Očekávat totiž můžeme benzinové čtyřválce 1,8 TSI (180 koní) a 2,0 TSI (220 a 280 koní) nebo diesely 1,6 TDI (120 koní) a 2,0 TDI (190 koní). Kromě toho bude k dispozici také hybridní model, který se objeví až v příštím roce. Přesné datum ovšem nebylo specifikováno, stejně jako si budeme muset počkat i na cenu.
Přesunout se tedy můžeme k té části nabídky, kterou již lze objednávat. V rámci výbav jsou na výběr úrovně Trendline, Comfortline a Highline, přičemž s první zmiňovanou lze v tuto chvíli spojit pouze slabší dieselový dvoulitr. Ten lze doplnit buď šestistupňovým manuálem (30 250 Eur/832 000 Kč) nebo automatickou převodovkou DSG, se kterou je o poznání dražší (32 450 Eur/892 500 Kč). Úplným základem v ceníku je ale benzinová 1,4 TSI, která reálně dorazí později a v tuto chvíli slouží hlavně v roli nositele poutače „cena od”, v tomto případě jde o 25 875 Eur, asi 712 000 Kč.
S tak sebevědomými základními cenami by ovšem nový Passat na českém trhu asi neuspěl, již dopředu tedy můžete počítat s jejím citelným ponížením. Ostatně stačí zavzpomínat na náš nedávný test předchozí generace. Ta k nám dorazila rovněž s dvoulitrovým dieselem, ovšem naladěným na 177 koní. Navíc se jednalo o kombi s výbavou R-Line, přesto vůz i s příplatky vyšel na 914 500 Kč.
Ano, jistě, jednalo se o dosluhující model, jenže Passat ani s koncem kariéry příliš nezlevňoval. Odrazíme-li se právě od německého rozdílu mezi cenami generací B7 a B8, dojdeme u srovnatelných verzí (motory ani výbavy nejsou úplně stejné) k navýšení ceny o cca 750 Eur, tedy asi 20 tisíc Kč. Bude-li se české zastoupení VW držet obdobného vzoru, pak by u nás nový Passat s 2,0 TDI měl stát od cca 725 tisíc Kč a místní ceny dražších variant by měly být přibližně o 100-150 tisíc korun nižší, než o jakých hovoříme v tomto článku v souvislosti s německým trhem.
V případě základního provedení, kde bude hlavní roli opět hrát snaha českého zastoupení mít pěknou „cenu od”, by pak Passat s motorem 1,4 TSI a výkonem 125 koní měl vyjít na částku menší než 650 tisíc Kč. Zamíříme-li na opačný konec nabídky, vrcholná verze s motorem 2,0 TDI biturbo o výkonu až 240 koní měla s pohonem všech kol a automatem DSG stát na českém trhu něco kolem 1,15 milionu Kč v nejvyšší výbavě, dostupnější Comfortline by měl startovat mezi 1 a 1,1 milionu Kč.
Přesnou realitu uvidíme až časem, do té doby můžeme odhadovat, zda přenesen bude i seznam prvků jednotlivých výbav. Zmínit pro tuto chvíli můžeme, že základní Trendline v Německu obsahuje 16palcová ocelová kola, klimatizaci, elektrické ovládání oken a zrcátek, audio systém Composite Media, detekci únavy řidiče a plejádu elektronických bezpečnostních pomocníků.
Úroveň Comfortline pak přihodí lité šestnáctky, ledkové světlomety, venkovní chromový paket, komfortní sedadla, přední a zadní parkovací senzory či autonomní brzdy. Dieselové Bi-Turbo pak může počítat ještě s elektronickým diferenciálem XDS, zatímco s výbavou Highline jsou spojeny např. sedmnáctky, kožené čalounění nebo třízonová klimatizace a vyhřívaná sedadla.
Kompletní přehled cen pak uvádíme níže (včetně přepočtu na koruny), přičemž ve všech případech jde o částky, za které dostanete sedan. Zvolit ovšem samozřejmě můžete i kombi Variant, přičemž v takové chvíli je třeba počítat s příplatkem 1 000 Eur (27 500 Kč). Ten by přitom na českém trhu mohl být zachován beze zbytku.
Ceny Volkswagenu Passat 2015 na německém trhu
Passat 1,4 TSI, 125 koní, Trendline, 25 875 Eur (712 000 Kč)
Passat 1,4 TSI, 150 koní, Comfortline, 30 375 Eur (835 500 Kč)
Passat 1,4 TSI, 150 koní, Highline, 33 500 Eur (921 500 Kč)
Passat 2,0 TDI, 150 koní, Trendline, 30 250 Eur (832 000 Kč)
Passat 2,0 TDI, 150 koní, Comfortline, 32 575 Eur (896 000 Kč)
Passat 2,0 TDI, 150 koní, Highline, 37 975 Eur (1 044 500 Kč)
Passat 2,0 TDI Bi-Turbo, 240 koní, Comfortline, 43 625 Eur (1 200 000 Kč)
Passat 2,0 TDI Bi-Turbo, 240 koní, Highline, 45 125 Eur (1 241 000 Kč)
Živé fotografie z první prezentace VW Passat B8
Všechny oficiální fotografie VW Passat B8 Limuzína
Všechny oficiální fotografie VW Passat B8 Variant
Nový Volkswagen Passat startuje na německém trhu na částce 832 000 Kč, kombi je pak o necelých třicet tisíc korun dražší. U nás by měl vyjít asi o 100 tisíc levněji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda