Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů
26.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
VW chce snižovat náklady zužováním nabídky, a tak některé zajímavé modely nedostanou nástupce. Ztrátový Phaeton se přitom na nástupce těší.
Automobilka Volkswagen dál přemýšlí, kde by ušetřila a budou padat hlavy. Jenže nikoliv zaměstnanců, nýbrž aut - současná velmi široká nabídka přijde o některé modely. Zcela v racionálním duchu to budou ty nejméně prodávané, ale zároveň také jedny z nejzajímavějších, které Volkswagen nabízí.
Nemějte strach, Golf GTI stále zůstává blízko vrcholu nabídky tohoto modelu. Z nabídky však zmizí údajně Beetle, jehož prodeje klesají - vloni o 22 % oproti roku 2013 na 94 214 kusů. Současná generace ještě dožije, nástupce ale pravděpodobně nedostane, třebaže je po všech stránkách lepší než New Beetle, představený v roce 1997. Ten ale měl paradoxně u zákazníků mnohem větší úspěch.
Není to nicméně jen Beetle, nad nímž visí Damoklův meč. Podle dostupných zpráv jsou všechny třídveřové verze pod mikroskopem, podobně jako třídveřové Polo, jehož konec je téměř jistý, a také Eos, v jehož případě bylo o konci rozhodnuto už dříve. Také údajně není jistá ani budoucnost kupé Scirocco. A třídveřový Golf už údajně neměl existovat ani v sedmé generaci, ale pro zájem o ostré verze R a GTI zůstal - běžných Golfů se třídveřových prodá asi 5 % ze všech, u ostrých variant to ale je 14 %.
Jen konec výroby třídveřového Pola údajně Volkswagenu ušetří miliardu Eur, tedy asi 27,4 miliardy korun, a to je pouze trochu odlišná varianta pětidveřového auta, tedy náklady na její výrobu musí být nižší, než v případě Eosu, Beetlu nebo Scirocca, které jsou modely po karosářské stránce zcela unikátními. Jejich koncem by tak automobilka ušetřila jistě o dost více.
Také by ale ztratila všechny ty fanoušky, pro které je důležité se trochu odlišovat; stala by se ještě nudnější značkou než teď je a žádný moderní web po vzoru toho amerického na takovém faktu nic nezmění, protože nebude mít čím ho naplnit kromě hatchbacků, sedanů a kombíků, které mají pět dveří, i když si říkají kupé, a pod kapotou je v nejlepším případě nafouknutý čtyřválec.
Všimněme si ale jedné zarážející věci. Volkswagen hovoří o konci modelu Beetle, kterého prodal v roce 2014 přes 94 tisíc kusů. Ovšem, je to velký pokles oproti roku 2013, ale stále to je průměrně skoro 11 prodaných aut každou hodinu včetně nocí, svátků a podobně. Oproti tomu se dočítáme, že Phaeton je prodejní fiasko a na každém prodaném autě VW tratí tolik peněz, za kolik si člověk koupí slušně vybaveného Beetle, ale přesto dostane nástupce.
Volkswagen si přitom musí být vědom, že přestože s novým Phaetonem přijde v době, kdy bude stávající třída S mít již pět let na trhu za sebou, nikdy tak velkých prodejů nedosáhne, protože to je pořád Volkswagen a ne Mercedes. Zachování menších a zajímavějších modelů v nabídce by jistě bylo zajímavější pro desetitisíce potenciálních zákazníků třídvířek a nakonec by i více korespondovalo s tím, čím VW chce alespoň podle svého jména být - Volks Wagenem...















VW Beetle se dost možná nedočká nástupce
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku včera 11:35
- Ostrá reakce Tardozziho včera 11:09
- Zralost Ogury udělala dojem včera 10:00
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? 21.12.2025
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. 20.12.2025
Nejčtenější články
Srovnejte si nové Porsche Cayenne s tím předchozím, ušlo cestu od nepřesvědčivosti k zapomenutelnosti
23.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Počet lidí pracujících v automobilovém průmyslu v Německu padl nejníž za posledních 15 let, tolik k oné cestě k prosperitě
23.11.2025
Fiasko McLarenu v Las Vegas smrdí. Co když podváděl celou sezónu? A teď musí jít takto na hranu, aby vše zastřel?
24.11.2025
Tohle je nejdražší nové auto světa, jaké se kdy prodalo v aukci, jeho autor si teď možná rve vlasy z hlavy
24.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
