Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru
9.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prozatímní vrchol nabídky Pola má o 10 koní více než dříve. K mání je s dvěma převodovkami i karoseriemi.
Facelift Volkswagenu Polo jsme si představili již před dlouhými měsíci. Víme tak, že kromě základních modelů se v nabídce objeví i verze GTI s manuální převodovkou a objemnějším motorem než před modernizací. Jasné jsou rovněž české ceny i fakt, že na tuzemský trh německý hatchback dorazil pouze v pětidveřovém provedení. Dosud jsme ovšem mnoho nemohli říci o modelu BlueGT, který pod kapotou opětovně hostí 1,4litrový čtyřválec TSI.
Tato pohonná jednotka i nadále disponuje deaktivací poloviny válců za účelem snížení spotřeby, oproti předchozí verzi však výkon narostl o deset koní na 150 k stejně jako u Audi A3 Ultra 1,4 TFSI. Tento výkon může na přední kola přenášet šestistupňový manuál či automatická převodovka DSG se stejným počtem rychlostí, přičemž k mání je toto provedení jako třídvířko i pětidvířko. Otázkou však je, zda obě karosářské verze dorazí také k nám.
Tuto záležitost ovšem necháme vyřešit českého importéra, my se místo toho zadíváme na jízdní dynamiku a spotřebu. V prvním případě lze přitom hovořit o akceleraci z klidu na stovku za 7,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 220 km/h, v druhém pak o průměru 4,8 l/100 km. Toho Polo BlueGT dosahuje s manuální převodovkou, při osazení automatem lze očekávat pokles o jednu desetinu.
V rámci výbavy pak můžete počítat s unikátními nárazníky, zadním spoilerem, 17palcovými litými koly, mlhovkami nebo černě lakovanými kryty zpětných zrcátek. Ceny přitom v Německu startují na sumě 19 875 Eur (cca 547 000 Kč) za třídvířko s manuálem, zatímco verze s automatem stojí 21 325 Eur (586 500 Kč) a příplatek za praktičtější karoserii činí 800 Eur (22 000 Kč).







Volkswagen Polo BlueGT je sice k mání i jako třídvířko, na českém trhu však zřejmě bude - stejně jako u základních modelů - k dispozici pouze pětidveřová karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025Skutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025
Nejčtenější články
EU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
4.8.2025Elektrokola se dnes prohání po silnicích rychlostmi až přes 110 km/h. A některé státy už to „nedávají”
4.8.2025Muž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho do letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
4.8.2025Nahrazení žádaného spalovacího auta elektrickým nástupcem poslalo prodeje dolů o 89,3 %, tolik k „elektrické revoluci”
5.8.2025Nejnovější Bugatti nemá v interiéru jediný klasický reproduktor, přesto má hrát jako víno díky v autech nevídanému řešení
5.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva