VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru

Prozatímní vrchol nabídky Pola má o 10 koní více než dříve. K mání je s dvěma převodovkami i karoseriemi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru

9.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prozatímní vrchol nabídky Pola má o 10 koní více než dříve. K mání je s dvěma převodovkami i karoseriemi.

Facelift Volkswagenu Polo jsme si představili již před dlouhými měsíci. Víme tak, že kromě základních modelů se v nabídce objeví i verze GTI s manuální převodovkou a objemnějším motorem než před modernizací. Jasné jsou rovněž české ceny i fakt, že na tuzemský trh německý hatchback dorazil pouze v pětidveřovém provedení. Dosud jsme ovšem mnoho nemohli říci o modelu BlueGT, který pod kapotou opětovně hostí 1,4litrový čtyřválec TSI.

Tato pohonná jednotka i nadále disponuje deaktivací poloviny válců za účelem snížení spotřeby, oproti předchozí verzi však výkon narostl o deset koní na 150 k stejně jako u Audi A3 Ultra 1,4 TFSI. Tento výkon může na přední kola přenášet šestistupňový manuál či automatická převodovka DSG se stejným počtem rychlostí, přičemž k mání je toto provedení jako třídvířko i pětidvířko. Otázkou však je, zda obě karosářské verze dorazí také k nám.

Tuto záležitost ovšem necháme vyřešit českého importéra, my se místo toho zadíváme na jízdní dynamiku a spotřebu. V prvním případě lze přitom hovořit o akceleraci z klidu na stovku za 7,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 220 km/h, v druhém pak o průměru 4,8 l/100 km. Toho Polo BlueGT dosahuje s manuální převodovkou, při osazení automatem lze očekávat pokles o jednu desetinu.

V rámci výbavy pak můžete počítat s unikátními nárazníky, zadním spoilerem, 17palcovými litými koly, mlhovkami nebo černě lakovanými kryty zpětných zrcátek. Ceny přitom v Německu startují na sumě 19 875 Eur (cca 547 000 Kč) za třídvířko s manuálem, zatímco verze s automatem stojí 21 325 Eur (586 500 Kč) a příplatek za praktičtější karoserii činí 800 Eur (22 000 Kč).


VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru - 1 - VW Polo BlueGT 2014 prvni foto 01VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru - 2 - VW Polo BlueGT 2014 prvni foto 02VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru - 3 - VW Polo BlueGT 2014 prvni foto 03VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru - 4 - VW Polo BlueGT 2014 prvni foto 04VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru - 5 - VW Polo BlueGT 2014 prvni foto 05VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru - 6 - VW Polo BlueGT 2014 prvni foto 06VW Polo Blue GT 2015: se 150 koňmi dá stovku za 7,8 s, jezdit chce za 4,7 litru - 7 - VW Polo BlueGT 2014 prvni foto 07
Volkswagen Polo BlueGT je sice k mání i jako třídvířko, na českém trhu však zřejmě bude - stejně jako u základních modelů - k dispozici pouze pětidveřová karoserie

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.