Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Santana 2013: nový čínský kompakt je klonem Škody Rapid
30.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vemte jednu Škodu Rapid, dejte jí znak Volkswagenu a šup s ní do Číny, kde se bude prodávat jako Santana. Půjde opět o příběh dovedený k dokonalosti?
Dnes tu máme již druhou reinkarnaci Škody Rapid. Ta první sice ještě prochází vývojem, druhá opatřená logem Volkswagenu však byla právě představena v Číně. Není přitom divu, že ji značka dala jméno Santana, jedná se totiž o jeden z nejúspěšnějších počinů VW Group v historii její asijské anabáze. A nemluvíme jen o Číně, kde se historicky vyrábí.
Vůbec poprvé byl vůz na trh uveden v roce 1981, přičemž pod jeho povrchem jste mohli najít Passat druhé generace. Na základě partnerství s Nissanem se pak dostal do Japonska, pod názvy Quantum, Corsar a Carat zamířil i do Ameriky. Není proto divu, že prodány byly téměř čtyři miliony exemplářů. Druhá generace tak má na čem stavět.
A to nikoliv pouze duchovně, ale také konstrukčně. Základem novinky se totiž stala prodloužená platfmorma PQ25, která podepírá novou Škodu Rapid i Seat Toledo. Počítat se tak dá se zavazadlovým prostorem 480 litrů i bezpečnostními prvky ABS, ESC nebo čelními, bočními a hlavovými airbagy.
S ohledem na zvolenou výbavu (k dispozici bude Trendline, Comfortline a Highline) se pak standardem či příplatkem stává automatická či manuální klimatizace, litá kola, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění či parkovací senzory.
Po stránce motorické pak Santana dorazí se dvěma benzinovými čtyřválci EA 211. Základní 1,4litrová pohonná jednotka nabízí výkon 90 koní a průměrnou spotřebu 5,9 l/100 km, silnější 1,6litrový agregát produkuje 110 koní a dosahuje průměru 6,0 l/100 km. Se stejnými parametry pak můžeme počítat i pro českého Darth Vadera, oba vozy budou až na designové rozdíly evidentně zcela shodné.









VW Santana druhé generace používá jako základ prodlouženou platformu PQ25, na které stojí i Škoda Rapid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva