Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Santana 2013: nový čínský kompakt je klonem Škody Rapid
30.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vemte jednu Škodu Rapid, dejte jí znak Volkswagenu a šup s ní do Číny, kde se bude prodávat jako Santana. Půjde opět o příběh dovedený k dokonalosti?
Dnes tu máme již druhou reinkarnaci Škody Rapid. Ta první sice ještě prochází vývojem, druhá opatřená logem Volkswagenu však byla právě představena v Číně. Není přitom divu, že ji značka dala jméno Santana, jedná se totiž o jeden z nejúspěšnějších počinů VW Group v historii její asijské anabáze. A nemluvíme jen o Číně, kde se historicky vyrábí.
Vůbec poprvé byl vůz na trh uveden v roce 1981, přičemž pod jeho povrchem jste mohli najít Passat druhé generace. Na základě partnerství s Nissanem se pak dostal do Japonska, pod názvy Quantum, Corsar a Carat zamířil i do Ameriky. Není proto divu, že prodány byly téměř čtyři miliony exemplářů. Druhá generace tak má na čem stavět.
A to nikoliv pouze duchovně, ale také konstrukčně. Základem novinky se totiž stala prodloužená platfmorma PQ25, která podepírá novou Škodu Rapid i Seat Toledo. Počítat se tak dá se zavazadlovým prostorem 480 litrů i bezpečnostními prvky ABS, ESC nebo čelními, bočními a hlavovými airbagy.
S ohledem na zvolenou výbavu (k dispozici bude Trendline, Comfortline a Highline) se pak standardem či příplatkem stává automatická či manuální klimatizace, litá kola, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění či parkovací senzory.
Po stránce motorické pak Santana dorazí se dvěma benzinovými čtyřválci EA 211. Základní 1,4litrová pohonná jednotka nabízí výkon 90 koní a průměrnou spotřebu 5,9 l/100 km, silnější 1,6litrový agregát produkuje 110 koní a dosahuje průměru 6,0 l/100 km. Se stejnými parametry pak můžeme počítat i pro českého Darth Vadera, oba vozy budou až na designové rozdíly evidentně zcela shodné.









VW Santana druhé generace používá jako základ prodlouženou platformu PQ25, na které stojí i Škoda Rapid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
před 10 hodinamiČíňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025
Nejnovější články
Tahle modrá „vodička” je podle BMW spásou spalovacích aut, do tří let má zajistit jejich lepší běh i emise
před 5 hodinamiGM po půlroční odstávce výroby definitivně zařízl od počátku nesmyslný elektrický model, nikdo ho nekupoval
před 6 hodinamiLidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo?
před 8 hodinamiMercedes a BMW dál překvapují zákazníky. Co píší na cenovky svých nových aut, ohromuje i jejich fanoušky
před 9 hodinamiAuto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva