Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Tiguan potvrzen v dalších dvou verzích, XL bude kopírovat Škodu Kodiaq
4.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodloužená varianta německého SUV bude mechanicky identická s SUV Škody a Seatu. Mimo to lze očekávat i příchod kupé, jenž nabídne přes 300 koní.
Nová generace Volkswagenu Tiguan byla představena loni v Paříži, přičemž na český trh dorazila před pár dny. Naplnit přitom musí nemalý odkaz, neboť předchozí varianty bylo od roku 2007 prodáno více než 2,6 milionu exemplářů. Aby přitom německá automobilka zajistila, že se její klíčový model neztratí mezi stále četnější konkurencí, vyvíjela jej již zpočátku nikoliv jako jednu osamocenou verzi, ale rovnou jako početnou rodinu.
V minulosti jsme již zmiňovali, že Tiguan by kromě již odhalené základní verze měl dorazit v prodloužené variantě a také jako stylové kupé. Tyto záměry byly nyní potvrzeny šéfem produktového plánování Jochenem Böhlem, který zároveň dodal, že sedmimístné provedení bude k dispozici od příštího roku, zatímco kupátko můžeme čekat o dvanáct měsíců později. Stejně jako pětimístná varianta přitom budou postaveny na modulární platformě MQB A2, nicméně pouze stylová verze zůstane u rozvoru 2 681 mm. Prodloužený model se pak dočká 2 791 milimetrů.
Böhle dále zmínil, že v úplném počátku projekt počítal pouze s pěti- a sedmimístným provedením. Ovšem nový šéf Volkswagenu Herbert Diess začal tlačit do výroby také stylové kupé, čemuž se při pohledu na jeho předchozí působení u BMW, tedy výrobce vozů jako X4 a X6, nemůžeme divit. Stejně jako zvěstem, že zrovna tato varianta by měla posloužit jako základ pro ostrý Tiguan R, v jehož případě bychom se dočkali minimálně 300 koní. Standardní model ovšem tovární tuning nedostane a nečekáme jej ani u prodloužené varianty.
Výše zmiňované info je nadmíru důležité i pro české a španělské fanoušky, neboť Škoda Kodiaq a SUV Seatu budou postaveny právě na bázi Volkswagenu Tiguan XL. V případě německého vozu je však otázkou výrobní lokace, neboť mezinárodní trhy budou zásobovat továrny v Číně a Mexiku. Český a španělský vůz oproti tomu bude montován v Kvasinách, kde by tak logicky měl skončit i zástupce VW. To se ale nyní nezdá být příliš reálné, mnozí tak naznačují, že Tiguan XL by nakonec mohl Evropu přenechat svým sourozencům.
S kupátkem bychom ale na Starém kontinentu měli stoprocentně počítat, neboť montovat se má buď ve Wolfsburgu, nebo ve španělském Martorellu. K mání bude stejně jako pětimístná a sedmimístná varianta s pohonem předních nebo všech čtyř kol, nicméně zaměřit se má pouze na silniční využití. Z toho důvodu nejspíše nebude v jeho případě nabízen off-roadový paket, který by vylepšil schopnosti mimo zpevněný asfalt.
Dodat již můžeme jen tolik, že kromě tříčlenné rodiny Volkswagenu Tiguan chystá německá automobilka také produkční verzi konceptu CrossBlue. Postavena bude na modulární platformě MQB B, jenž podpírá i Passat, pročež lze počítat s více než pětimetrovou délkou a standardně usazenými třemi řadami sedadel. Na rozdíl od Tiguanu XL je ale v tomto případě stoprocentně jisté, že produkční CrossBlue v Evropě neuvidíme. Místo toho se zaměří na Spojené státy, Čínu a pár dalších vybraných trhů.
























Nový Tiguan již má výstavní debut za sebou, a to včetně koncepční hybridní verze GTE
Na příchod stylového kupátka si ovšem budeme muset ještě chvíli počkat
Zdroje: Auto Express, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom