Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
9.4.2025 | Petr Prokopec
Není to elektrické a je to zajímavé, takže to není pro Evropu, to dá rozum. Němci se tentokrát vyhnuli spolupráci s Fordem, sami si ale auto ani v tomto případě neudělali, místo toho se obrátili na Číňany.
V lednu 2010 se Volkswagen stal poprvé ve své historii také výrobcem plnohodnotných pick-upů. Amarok byl tehdy přijat poměrně vlídně, jedna část vozu se ale ocitla pod palbou kritiky. Navzdory víc než pětimetrové délce Němci svou někdejší novinku nabídli pouze s dvoulitrovým čtyřválcovým turbodieselem. A jakkoliv ten při využití dvojitého přeplňování produkoval až 180 koní, na tak velké auto to nebylo nic moc. A tažná kapacita 3 200 kg také nebyla impozantní. Právě to zájemcům o „lidový“ pick-up vadilo a po VW požadovali nápravu.
Ta překvapivě skutečně přišla v rámci faceliftu, kdy byl dvoulitr nahrazen třílitrovým šestiválcovým turbodieselem. Tato jednotka nabídla až 272 koní, stejně jako lepší spotřebu. Registrace tak znovu zamířily vzhůru, než Němcům začala kazit kšefty koronavirová pandemie. Z té se Amarok již nikdy neotřepal, přičemž nepomohlo ani představení druhé generace, se kterou VW přišel v roce 2022. Dost možná i proto, že již nešlo až tak moc o jeho produkt, nýbrž o přepracovaný Ford Ranger.
Nově přitom německá automobilka oznámila, že chystá druhou druhou generaci, což není překlep. Skutečně totiž má dorazit druhá generace číslo dvě. Na rozdíl od „fordího” Amaroku ovšem nebude nabídnuta v Evropě či Austrálii, nýbrž zamíří do Jižní Ameriky. VW na to ani tentokrát nebude sám a zvolil je spolupráci s jiným výrobcem, tentokrát se ovšem bude jednat o čínský SAIC, tedy automobilku, pod kterou spadá třeba MG Motor. Zároveň je i majitelem značky Maxus.
Ta vyrostla na základech dalšího britského výrobce LDV Group, který byl stvořen v 80. letech minulého století na bázi akvizice Leyland Trucks a DAF Trucks. Posledním modelem této automobilky byla přitom dodávka Maxus, s jejímž vývojem napomohlo i korejské Daewoo. Mimo to pak měl jeho výrobu na jistý čas na povel i ruský GAZ. Nic z toho ale nevedlo k dlouhotrvajícímu úspěchu, načež se v roce 2010 vložili do hry Číňané a LDV koupili.
Stvořena tak byla značka Maxus, která se zabývá výrobou jak dodávek, tak SUV, MPV a v neposlední řadě pick-upů. A právě jeden z nich by měl být základem pro druhý Amarok druhé generace. Se šestiválcem pod kapotou přitom nebude možné počítat, místo toho nejspíše budou na výběr benzinové a dieselové varianty, a případně i dvojice elektromotorů. Výsledek bychom ovšem mohli zjistit dříve než v roce 2027, kdy má německá novinka dorazit. Na první upoutávce vypadá zajímavě, takže se ani nedivíme, že tu nebude k mání - lákavých aut Evropa v poslední době jako by nebyla hodna. Na druhou stranu už fakt, že je tu k mání „první nový Amarok” i s motorem V6, musíme brát jako malý zázrak.

Druhý Amarok druhé generace, tedy verze pro Jižní Ameriku, se zatím ukázala na oficiální ilustraci. Do prodeje má dorazit za dva roky. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 11 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025Tato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
17.5.2025Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva