Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný sporťák nově nabízí 253 koní, 16palcová a 17palcová litá kola, tlumiče Bilstein či větší brzdy. Jeho cena však narostla o 165 tisíc korun.
O nové britské značce Zenos jsme hovořili naposledy v lednu, kdy firma evidovala již 23 objednávek na svou prvotinu E10. Ta byla postavena na stejném principu jako třeba vozy značky Caterham, což není náhoda. Jeden ze zakladatelů společnosti Ansar Ali totiž dříve působil jakožto její šéf. Se svým novým dílkem ovšem hodlá bývalému chlebodárci lézt do zelí, přičemž omezen nechce být pouze jediným modelem. Proto již loni prohlásil, že postupem času se nabídka rozroste také o roadster E11 a kupé E12.
Tyto vozy by ovšem měly dorazit až v roce 2016, respektive v roce 2018. Do té doby ovšem Ansar Ali nehodlá jen tak spát na vavřínech, jak nám dokazuje novou ostřejší verzí modelu E10. Ta dorazí pod názvem E10 S do prodeje v březnu příštího roku, přičemž pod kapotou rovněž nabídne dvoulitrový čtyřválec od Fordu. Namísto atmosférického plnění však bude použito turbodmychadlo, díky čemuž výkon vyšplhá na 253 koní a točivý moment na 400 Nm.
S tímto výkonem, který standard převyšuje o 50 koní (točivý moment + 190 Nm), by se novinka měla rozjet z klidu na stovku za čtyři sekundy, tedy o půlsekundu rychleji než Zenos E10. Nejvyšší rychlost 217 km/h by však již pro oba vozy měla být stejná, lišit se pak nebude ani bodykit či karbon-hliníkový monokok, díky němuž hmotnost dosahuje pouhých 700 kilogramů.
Rozdíly však najdeme v dalších komponentech, kdy kupříkladu v rámci kol použije verze E10 S vpředu 16palcová a vzadu 17palcová litá kola OZ. Mimo to lze na obou nápravách počítat s brzdami o průměru 285 mm, tlumiči Bilstein nebo odnímatelným předním a zadní spoilerem. Cena v základu narostla o 5 000 GBP (cca 165 000 Kč) na 29 995 liber (990 tisíc korun).
V nabídce se pak objeví i okruhová varianta, která vychází na 32 995 GBP (1 089 000Kč). Standardem se přitom v takové chvíli stává samosvorný diferenciál, šestistupňová manuální převodovka, kompozitní sedadla, čtyřbodové bezpečnostní pásy, stavitelné tlumiče či dokonce vyhřívané sedadlo řidiče, které bychom zrovna u této verze nečekali.





Vizuálně se Zenos E10 S od standardu neliší, pod kapotou však nabízí turbodmychadlo a 253 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nejnovější články
Nový Ford Mondeo je až nečekaný prodejní hit, při ceně od 450 tisíc Kč se ale nakonec není čemu divit
před 42 minutamiVěřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
před 2 hodinamiPeugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včera
Živá témata na fóru
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.31. 14:17 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.31. 14:17 - pavproch
- VZKAZY 05.31. 14:09 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.30. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.30. 20:22 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.30. 13:57 - delphin
- Politický koutek 05.29. 13:49 - jerry
- BMW Divize 05.29. 13:32 - pavproch