Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zkrachovalé Recaro vstalo z popela. Slavný výrobce sedadel bude žít dál, mnoho z něj ale nezbude
6.12.2024 | Petr Prokopec
V záplavě špatných zpráv o hospodaření evropských automobilových firem tu máme jednu dobrou. I když je třeba se ptát, jak dobrá vlastně je - Recaro nezemře, ale opak se ani nedal čekat. Přímo z německé části slavné firmy nicméně zůstane jen torzo.
Slova jako „bankrot“, „úpadek“, „krach“ nebo „insolvence“ jsme za posledních pár měsíců zmínili snad víckrát než za celou předchozí dobu existence našeho webu. A že nevznikl zrovna včera. Děje se tak hlavně v souvislosti s Evropou, ze které se stalo extrémně přeregulované prostředí. Pokud zde tedy chcete podnikat, je třeba se připravit na to, že s každým novým rokem musíte překonávat víc a víc překážek, které vám nepřináší prakticky nic. I proto ostatně soustavně varujeme před tím, že starému kontinentu hrozí osud skanzenu, do kterého se bohatší část světa bude jezdit dívat na to, jak tragicky může dopadnout pokus o tentokrát nepřímo centrálně plánované hospodářství.
Může se zdát, že přeháníme, jenže vývoj nám postupně dává zapravdu. Ostatně když v červenci ohlásila bankrot společnost Recaro, šlo pouze o její evropskou divizi sídlící v Německu. Firmy Recaro Automotive North America, Recaro Automotive Japan či různé joint ventures v Číně dál fungují. A stejně tak jsou na tom filiálky, které vyvíjí a vyrábí sedadla pro leteckou a vlakovou branži, stejně jako pro herní nadšence. Tedy jinými slovy, neřešitelné problémy dopadly pouze na evropskou část a její automobilovou divizi.
Nyní tu ovšem máme dobré zprávy, Recaro Automotive GmbH je totiž zachráněno, jak si všimli nadšenci z Pistonheads. A to italskou společností Proma Group, která je rovněž automobilovým dodavatelem, ovšem s větším záběrem, neboť na třech kontinentech pro ni pracuje 3 300 zaměstnanců ve dvou vývojových centrech a 26 továrnách. Vedle nich má ovšem firma k dispozici také 1 500 robotů a 175 obrovských lisů. Základ jejího byznysu ale tvoří též autosedačky, celkově má v této oblasti na kontě přes 30 patentů.
Proma do chřadnoucího Recara napumpuje nemalé peníze, aby se výroba mohla znovu rozeběhnout již od ledna příštího roku. Dojde nicméně na značnou restrukturalizaci, neboť jakkoli má v německém ústředí zůstat zachována část míst ve vývojovém či prodejním oddělení, výroba bude zrušena a přesunuta do italských továren. Počítat se tak zjevně dá i s propouštěním, ovšem protože pro německé Recaro momentálně pracuje jen 215 lidí, fronty na pracovních úřadech čekat nelze. Přesto z toho, co po dekády bylo podstatou Recara (jde historicky o německou firmu s kořeny v karosářské výrobě), mnoho nezbude - Italové si v zásadě „odnesou” značku, knoh-how a zachovají kus německého vývoje.
„Naše investice do Recara posílí naši schopnost dodávat prémiová sedadla, stejně jako nám umožní přijít s vrcholnými inovacemi v automobilovém sektoru,“ uvedl k akvizici Luca Pino, šéf Promy. S ohledem na výše zmíněné to úplně dobrý konec není, ale lepší než likvidace to jistě je. Přesto zůstáváme k dalšímu vývoji v Evropě skeptičtí - politické šrouby se dál utahují a ti, který drží v ruce nářadí, nic lepšího než dosud nevymyslí.



Sedadly Recaro se pyšnily hlavně sportovní vozy, třeba Focus RS. Jenže jak těch ubývá, snižoval se i obrat německé firmy. V červenci tak došlo na bankrot, nyní tu ovšem máme záchranný kruh hozený italskou společností Proma Group, která sice firmu víc než co jiného rozebere, ale aspoň to. Foto: Ford
Zdroj: Pistonheads
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejčtenější články
Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 11:59 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Politický koutek 04.02. 11:48 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB