Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi?
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Apollo IE a drsně se pouze netváří. Ve svých útrobách má motor V12 původem od Ferrari s výkonem 780 koní. Bez přeplňování.
Se znovuzrozenou automobilkou Gumpert, která už se ale nejmenuje Gumpert, jsme se mohli poprvé setkat loni v dubnu. Tehdy nám už pod svým novým jménem Apollo představila model Arrow, který ale byl jen konceptem - přestože byl vizuálně dotažen do sebemenších detailů, o funkčnosti si mohl nechat pouze zdát. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se Apollo ozve znovu, tentokrát již s plně pojízdným vozem. Právě takový tu máme dnes, sériový Arrow to ale není.
Místo něj se můžeme podívat na okruhový speciál Intensa Emozione, jež se také skrývá za zkratkou IE. Dostal aerodynamickou karoserii, které dominuje mohutné zadní křídlo spojené se zbytkem vozu nejen nožkami, ale také centrální ploutví. K tomu zde máme supersportovní nezbytnosti jako výrazný difuzor, který se nachází pod výfukovou soustavou. Právě ta je neobvykle stylizovaná ve stylu vrtule, tu ale Apollo IE na zádi opravdu nemá.
Automobilka na výrobu karoserie použila pouze karbon, který tvoří rovněž monokok včetně deformačních zón. Nechybí ani závodními vozy inspirované zavěšení či karbon-keramické brzdy Brembo. Vůz má hmotnost 1 250 kilogramů (z toho pouhých 105 kg připadá na šasí), což rozhodně není moc, zvláště ve srovnání s přítlakem, který novinka produkuje a jenž v rychlosti 300 km/h šplhá na 1 350 kg.
Tím se dostáváme k pohonnému ústrojí, které je usazeno uprostřed. Atmosférický 6,3litrový dvanáctiválec produkuje 780 koní a 760 Nm točivého momentu, jenž na zadní kola přenáší šestistupňová sekvence s pádly pod volantem. Motor má původ u Ferrari, je ale přepracován firmou Autotecnica Motori. Zrychlení z klidu na stovku Apollo IE zvládá za pouhých 2,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 335 km/h. Spíše než v přímém směru má ale vůz ohromit na okruzích.
Právě z tohoto důvodu Apollo nabídne zájemcům jako součást nákupního balíčku i účast v programu Time Attack, v jehož rámci klientela vyrazí na ty nejzásadnější evropské okruhy. Stran toho může počítat také s účastí na vývoji i možností náhledu na firemní budoucnost. Levné to ovšem rozhodně nebude, každý exemplář z desetikusové série vyjde na 2,3 milionu Eur (cca 59,07 milionů korun).
Zmínkou o ceně se ale rozhodně neloučíme, prozkoumat je totiž třeba ještě interiér. Ten je vyveden v červené kůži, která pokrývá i zakázkové skořepiny. Ukotveny jsou přímo k šasí, stavitelný je tak pouze sloupek řízení a pedály. Zájemci jsou kompletně změřeni a skořepiny a interiér jsou jim přizpůsobeny. Za příplatek ale lze mít stavitelná sedadla.
Sedadla jsou vybavena šestibodovými závodními pásy, vykrojený volant lze vyjmout. Nechybí ani 12palcový displej či střešní 5palcový monitor, skrze který se ovládá vyhřívání, ventilace, klimatizace, odmražování čelního okna nebo datum a čas. Ve finále lze zmínit ještě ambientní LEDkové podsvícení, které je integrováno jak do karbonového šasí, tak sedadel.





























Apollo Intensa Emozione vypadá opravdu brutálně, jeho karoserie navíc produkuje enormní přítlak. S motorem s kořeny u Ferrari navíc vůz počítá se 780 koňmi, které jej dovezou na stovku za pouhých 2,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
dnes
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
včera
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na čele v Sepangu je Acosta 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude včera 16:12
- Časový program GP Malajsie včera 10:00
Nejnovější články
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
před 6 hodinami
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
před 7 hodinami
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
před 9 hodinami
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
před 10 hodinami
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
