Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi?
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Apollo IE a drsně se pouze netváří. Ve svých útrobách má motor V12 původem od Ferrari s výkonem 780 koní. Bez přeplňování.
Se znovuzrozenou automobilkou Gumpert, která už se ale nejmenuje Gumpert, jsme se mohli poprvé setkat loni v dubnu. Tehdy nám už pod svým novým jménem Apollo představila model Arrow, který ale byl jen konceptem - přestože byl vizuálně dotažen do sebemenších detailů, o funkčnosti si mohl nechat pouze zdát. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se Apollo ozve znovu, tentokrát již s plně pojízdným vozem. Právě takový tu máme dnes, sériový Arrow to ale není.
Místo něj se můžeme podívat na okruhový speciál Intensa Emozione, jež se také skrývá za zkratkou IE. Dostal aerodynamickou karoserii, které dominuje mohutné zadní křídlo spojené se zbytkem vozu nejen nožkami, ale také centrální ploutví. K tomu zde máme supersportovní nezbytnosti jako výrazný difuzor, který se nachází pod výfukovou soustavou. Právě ta je neobvykle stylizovaná ve stylu vrtule, tu ale Apollo IE na zádi opravdu nemá.
Automobilka na výrobu karoserie použila pouze karbon, který tvoří rovněž monokok včetně deformačních zón. Nechybí ani závodními vozy inspirované zavěšení či karbon-keramické brzdy Brembo. Vůz má hmotnost 1 250 kilogramů (z toho pouhých 105 kg připadá na šasí), což rozhodně není moc, zvláště ve srovnání s přítlakem, který novinka produkuje a jenž v rychlosti 300 km/h šplhá na 1 350 kg.
Tím se dostáváme k pohonnému ústrojí, které je usazeno uprostřed. Atmosférický 6,3litrový dvanáctiválec produkuje 780 koní a 760 Nm točivého momentu, jenž na zadní kola přenáší šestistupňová sekvence s pádly pod volantem. Motor má původ u Ferrari, je ale přepracován firmou Autotecnica Motori. Zrychlení z klidu na stovku Apollo IE zvládá za pouhých 2,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 335 km/h. Spíše než v přímém směru má ale vůz ohromit na okruzích.
Právě z tohoto důvodu Apollo nabídne zájemcům jako součást nákupního balíčku i účast v programu Time Attack, v jehož rámci klientela vyrazí na ty nejzásadnější evropské okruhy. Stran toho může počítat také s účastí na vývoji i možností náhledu na firemní budoucnost. Levné to ovšem rozhodně nebude, každý exemplář z desetikusové série vyjde na 2,3 milionu Eur (cca 59,07 milionů korun).
Zmínkou o ceně se ale rozhodně neloučíme, prozkoumat je totiž třeba ještě interiér. Ten je vyveden v červené kůži, která pokrývá i zakázkové skořepiny. Ukotveny jsou přímo k šasí, stavitelný je tak pouze sloupek řízení a pedály. Zájemci jsou kompletně změřeni a skořepiny a interiér jsou jim přizpůsobeny. Za příplatek ale lze mít stavitelná sedadla.
Sedadla jsou vybavena šestibodovými závodními pásy, vykrojený volant lze vyjmout. Nechybí ani 12palcový displej či střešní 5palcový monitor, skrze který se ovládá vyhřívání, ventilace, klimatizace, odmražování čelního okna nebo datum a čas. Ve finále lze zmínit ještě ambientní LEDkové podsvícení, které je integrováno jak do karbonového šasí, tak sedadel.





























Apollo Intensa Emozione vypadá opravdu brutálně, jeho karoserie navíc produkuje enormní přítlak. S motorem s kořeny u Ferrari navíc vůz počítá se 780 koňmi, které jej dovezou na stovku za pouhých 2,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ včera 20:17
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
- Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025 6.12.2025
- KTM: První test 850cc v Jerezu 5.12.2025
- Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků 5.12.2025
Nejnovější články
Od zrušení zákazu spalovacích motorů v EU od roku 2035 nečekejte nic kloudného, unikly první informace o tom, co přijde místo něj
před 2 hodinami
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
včera
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
