Zloději elektromobily téměř nekradou, říká policejní komisař. Zdánlivá výhoda ale nakonec shrnuje jejich největší slabiny
8.února | Petr Prokopec
Dá se to konečně brát jako jasné pozitivum spojené s pořízením elektrického auta. Když si ale od policie vyslechneme, jaké důvody nezájem zlodějů o elektromobily způsobují, dobrá reklama to pro ně znovu není. více zde
Větší, výkonnější a vybavenější čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě. Stojí ještě míň, než měl
8.února | Petr Miler
Podmínky, za jakých bude prodáván mimo Čínu, byly dosud jen předmětem spekulací. Ani ty nebyly nutně nezajímavé, realita je ale nakonec ještě lepší. Velké, 190koňové a slušně vybavené auto za cenu výrazně pod základem Octavie může na zákazníky fungovat. více zde
Je to ještě jinak. Za to, že se elektromobily neprodávají, může podle aktivistů „Mr. Bean”
8.února | Petr Miler
Absurdita uvažování těchto lidí dosáhla nového vrcholu. Místo akceptace zjevného faktu, že nejde o dostatečně konkurenceschopné zboží, které má omezený tržní potenciál, dokola hledají jiné viníky. Ten poslední je vskutku pikantní - Rowan Atkinson. více zde
Hertz zastavil nákupy elektromobilů další značky, z 65 tisíc aut zbylo jen 13. Výrobce prosil, aby nerozprodal i ty
7.února | Petr Miler
Nejde jen o Tesly, Hertz má problém s elektromobily jako takovými. I když tedy ještě v roce 2022 rozhlašoval, že nakoupí 65 tisíc Polestarů, po akvizici 13 tisíc vozů další nákupy zastavil. Existující auta by i prodal, to by ale Polestar poslalo definitivně ke dnu, a tak si u Hertzu vyprosil zachování statu quo. více zde
K mání je krásný, dodnes nejetý VW Passat B5 po 1. majiteli ročník 1936. Jde o hotový stroj času
7.února | Petr Miler
Má pověst nezničitelného auta a v tomto konkrétním provedení ho nezabije snad nic. A platí to tím spíš, když má za sebou hlavně dekády garážování, během nichž najel necelých 27 tisíc km. Něco takového se v prodeji už dávno nevídá, je to rarita svého druhu. více zde
Elektromobily trápí další problém. Jejich vysoké výkony drtí nejen soupeře ve zrychlení, ale i pohony samotných aut
6.února | Petr Prokopec
Zvykli jsme si na to, že jde o díly, které v neupravovaných autech vydrží skoro všechno, víc než naprostá většina ostatních komponentů. Vysoký výkon elektromobilů dostupný od minimálních otáček ale drtí nejen soupeře ve sprinterských kláních, nýbrž i hnací hřídele samotných elektroaut, jak nyní poznávají majitelé Kií. více zde
Němci najeli 100 tisíc km s SUV Alfy Romeo a rozebrali ho na díly. Kdo čekal další italský šmejd, krutě se mýlil
6.února | Petr Prokopec
Italská auta bývají krásná a řidičsky podmanivá, žít s nimi se ale dost často nedá kvůli jejich nekvalitě a poruchovosti. Moderní Alfy Romeo měly toto povědomí změnit. A podle dlouhodobého testu Auto Bildu aspoň SUV Stelvio uspělo. více zde
Němci dlouhodobě testují starý diesel tankovaný „bezemisní” naftou HVO, nemohou si to vynachválit
5.února | Petr Prokopec
Cesta k redukci emisí CO2 generovaných automobily skutečně není jen jedna, to se jen někteří tváří tak, jako by jiná neexistovala. Recyklace bioodpadu na pohonné hmoty evidentně funguje, tak proč je tak přehlížená? více zde