Elektrické Taycany Turbo od Porsche ztratily za 4 roky na ceně přes 2 miliony Kč, i když většina z nich nedojela skoro nikam

25.února | Petr Miler

Elektrické Taycany Turbo od Porsche ztratily za 4 roky na ceně přes 2 miliony Kč, i když většina z nich nedojela skoro nikam Německá luxusní auta byla v tomto oboru vždy přeborníky a zdá se, že elektrický pohon je v boji o „nejvyšší” mety jen podpoří. Propad hodnoty elektrického Porsche Taycan je v krátkém čase nepřekvapivě extrémní i optikou původních cen. více zde

Řidič po honičce v až 270 km/h zmizel policii, krátké na něj chvílemi byly i policejní vrtulníky

25.února | Petr Miler

Řidič po honičce v až 270 km/h zmizel policii, krátké na něj chvílemi byly i policejní vrtulníky Nestává se často, aby se ujíždějícímu řidiči podařilo prchnout, pakliže má v patách takovou techniku, ani on ale v tomto případě nebyl špatně vybaven. Jeho tmavá Corvette C7 se po rychlé jízdě dokázala ztratit v ulicích nočního L.A. více zde

Průzkum ukázal, že většina majitelů elektromobilů si drží v záloze auta na benzin či naftu. A nehodlají se jich vzdát

24.února | Petr Prokopec

Průzkum ukázal, že většina majitelů elektromobilů si drží v záloze auta na benzin či naftu. A nehodlají se jich vzdát To se to básní o elektromobilitě, když se na ni nemusíte spoléhat. Studie leasingové společnosti zkrátka suchými čísly vykreslila to, co je dávno jasné - že elektrická auta jsou komplementem, ne substitutem spalovacích vozů. více zde

Hyundai v EU zařízlo všechny ostré spalovací modely kvůli elektromobilům. Teď, vážně

24.února | Petr Miler

Hyundai v EU zařízlo všechny ostré spalovací modely kvůli elektromobilům. Teď, vážně Jestli se pro něco elektrický pohon obzvlášť nehodí, pak jsou to vozy s vyššími energetickými nároky. Výkonné modely patří mezi ně a přecházet právě s nimi na elektrický pohon ve chvíli, kdy je patrné, že na zákazníky nefunguje podle očekávání, zavání naprostým odtržením od reality. více zde

Dědic Ferrari prodává svou luxusní jachtu s příhodným jménem Race. Vlastně už podruhé, poprvé ji střelil „sám sobě”

23.února | Petr Prokopec

Dědic Ferrari prodává svou luxusní jachtu s příhodným jménem Race. Vlastně už podruhé, poprvé ji střelil „sám sobě” Nemá ji dlouho, původní nákup ale může mít co do činění nejen s jeho zájmem o plachtění, ale také s tím, že jachtu Race stvořila společnost Riva spadající pod Ferretti Group. Významný podíl v ní patří právě jedinému žijícímu synovi Il Commendatoreho. více zde

Mercedes dál brzdí s elektromobily, plán prodávat z poloviny jen ty neplní o desítky procent, odkládá ho o 5 let

23.února | Petr Miler

Mercedes dál brzdí s elektromobily, plán prodávat z poloviny jen ty neplní o desítky procent, odkládá ho o 5 let Kdyby to nemělo téměř bezvýhradně tragické dopady, bylo by to snad i legrační. Automobilka, která roky pouštěla hromy blesky na všechny, kteří se odvažovali tvrdit, že její elektrické plány jsou nesmysl, teď sama přiznala, že její elektrické plány byly nesmysl. více zde

Absurdita snah zlepšit vnímání elektromobilů nezná mezí, automobilka chce po zvuku simulovat i vibrace spalovacích aut

23.února | Petr Prokopec

Absurdita snah zlepšit vnímání elektromobilů nezná mezí, automobilka chce po zvuku simulovat i vibrace spalovacích aut Je zjevné, že elektrická auta nenachází u většiny publika zastání. A je pochopitelné, že se automobilky snaží jejich vnímání zlepšit. Je ale skutečně absurdní přibližovat jejich projev vozům, které mají coby pokrokovější řešení nahrazovat. více zde

Automobilky musí kompenzovat leasingovkám extrémní ztráty hodnoty elektromobilů, ani tahle party nebude zdarma

22.února | Petr Miler

Automobilky musí kompenzovat leasingovkám extrémní ztráty hodnoty elektromobilů, ani tahle party nebude zdarma Kolotoč přerozdělování hází horký brambor vnitřní neefektivity elektrických aut z rukou jednoho subjektu do rukou jiného, fakticky problematický stav ale nikdy nevyřeší. Tentokrát to praská na úrovni nesmyslně koncipovaných leasingů. více zde

Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic

před 7 hodinami | Petr Prokopec

Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic Představuje to zdvojnásobení dosavadních investic, což ve stínu aktuálního vývoje trhu nedává vůbec žádný smysl. Je hezké, že utracené peníze mají při...

Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám

před 9 hodinami | Petr Miler

Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám Podceňovat čínskou konkurenci není radno už proto, že se dnes nebojí absolutně ničeho. Přestanete vyrábět mnohaválcové spalovací motory a na trhu je o...

Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl

před 10 hodinami | Petr Prokopec

Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl Působí to jako hloupost, neboť právě u výkonnějších turboaut vývoj už léta míří směrem k pohonům všech kol a automatům. A tato kombinace je už pěkných...

Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí

dnes | Petr Miler

Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí Pro Ford jsou elektromobily největšími prodejními propadáky posledních let a představují pro něj zdroj obrovských ztrát. Mustang Mach-E je pak jediný ...

Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi

včera | Petr Miler

Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi Tohle auto je nejen mimořádně zajímavé, je také mimořádně vzácné, vzniklo jen v pár tisících kusech. Vidět jich hned pět v nabídce jediného dealera je...

Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě

včera | Petr Prokopec

Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě Uspět doma v Číně a pak expandovat do světa, takový byl dosavadní přístup čínských automobilek. Aiways to chce změnit, nejsme si ale jisti, zda zrovna...

Nejprodávanější Jaguar končí bez nástupce, i ten padl za oběť posedlosti značky elektromobily

včera | Petr Prokopec

Nejprodávanější Jaguar končí bez nástupce, i ten padl za oběť posedlosti značky elektromobily Nejedna významná automobilka už své ambiciózní elektrické strategie přehodnotila, Jaguar nikoli. Ten stále počítá s tím, že příští rok skončí se spalo...

Do Nizozemska se vrací zdravý rozum. Nová vláda zvýší rychlost na dálnicích, zruší dotace elektromobilů, omezí bezemisní zóny

včera | Petr Miler

Do Nizozemska se vrací zdravý rozum. Nová vláda zvýší rychlost na dálnicích, zruší dotace elektromobilů, omezí bezemisní zóny Nizozemsko čeká ještě dlouhá cesta, první kroky správným směrem ale byly učiněny. Nizozemci v loňských volbách odmítli další posun směrem k progresivi...

Novou Škodu Elroq poprvé nafotili při testech, zaujmout bude chtít i tak, že se bude tvářit jako spalovací auto

včera | Petr Prokopec

Novou Škodu Elroq poprvé nafotili při testech, zaujmout bude chtít i tak, že se bude tvářit jako spalovací auto Na první pohled bude vypadat jako auta ze „staré školy” a tušíme, že náhoda to nebude. Vzhledem k současným náladám není důvod upozorňovat na podstatu...

Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější

včera | Petr Prokopec

Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější Vzhledem k pozadí jeho vzniku nebylo od věci čekat, že už se do prodeje nevrátí, ale nakonec se to stalo. Lada Largus alias přeznačkovaná Dacia Logan ...

Pod cenou vyprodávané Tesly z flotily Hertzu jsou v praxi přesně takové křápy, jak byste čekali

včera | Petr Miler

Pod cenou vyprodávané Tesly z flotily Hertzu jsou v praxi přesně takové křápy, jak byste čekali Jsou to velmi lákavé nabídky, jen pár let staré Tesly s původně milionovými cenovkami prodávané za sumy, které v Evropě stačí leda na lepší Fabie. Dob...

Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne

včera | Petr Miler

Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne Jen pomalu a neochotně si Volkswagen připouští svá dřívější selhání, nakonec mu ale nic jiného nezbývá. I když už před třemi roky vyhlásil elektrický ...

Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem

16.5.2024 | Petr Prokopec

Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem Kolik automobilek si dnes vůbec troufá nabídnout auto tohoto typu? Číňané jako by neměli hranic a neznali dna pokladen, i do tohoto segmentu se pouští...

Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu

16.5.2024 | Petr Miler

Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu Je fajn, že Mercedes od svých pochybných nápadů ustupuje, projevy jeho zběsilosti z posledních let tu s námi ale budou ještě dlouho. Čtyřválcové SL 43...


Živá témata na fóru

zobrazit vše