Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Opel Cascada 2013 naživo: kandidát na nejhezčí cabrio na trhu
28.4.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Cascada má být vrcholem nabídky a při osobním setkání působí opravdu luxusně. Slušivé tvary doplňuje i lepší interiér s jistou mírou praktičnosti.
Práce motoristického novináře je občas poněkud jednotvárná. Zpracovávání běžného zpravodajství střídají testy aut a tuto rutinu sem tam naruší pozvánka na nějakou mezinárodní prezentací. To bývá „výlet” naplněný zaručeně nezaujatými přednáškami o představované novince a samozřejmě i nějakým tím ježděním. Jednou za čas pak dorazí pozvánka na událost, jež je zaměřena na techniku, se kterou se v bližší či vzdálenější budoucnosti setkáme v běžných autech.
Při podobné akci jsme dostali příležitost seznámit se s novými motory a převodovkami, které jsou očekávány v nových Opelech. Hlavními hvězdami programu byly benzínová a dieselová šestnáctistovka a spolu s nimi i nové převodovky. Můžete se tak těšit na celou řadu technických detailů nových jednotek, a protože nám bylo dopřáno se s nimi i krátce svézt, nebudou chybět ani první dojmy a u nás již obvyklá videa se zrychlením.
To ale až příště. V testovacím areálu jsme narazili také na žhavou novinku Opelu, kterou není nic jiného, než kabriolet Cascada. Ten si svou premiéru odbyl na letošní Ženevě a přestože na některých trzích už se prodává, u nás na něj stále čekáme. Využil jsem tedy příležitosti a pokusil se ji poznat blíže. Bohužel, uspěl jsem jen částečně. To, o co jsem stál nejvíce, tedy o jízdu, mi umožněno nebylo, s nafocením už tak velký problém nebyl. Ale i v jeho případě jsem narazil na omezující podmínku. Akce se konala v testovacím středisku firmy, ve kterém se kolem nás proháněla řada více či méně zamaskovaných prototypů, a tak vytáhnout ve venkovních prostorách fotoaparát bylo něco jako snažit se mávat s pistolí v blízkosti amerického prezidenta. Nakonec bylo odsouhlaseno místo, vůz přeparkován a já mohl začít fotit. Vznikla z toho menší sada použitelných fotek a přestože jejich kvalita nedosahuje obvyklého standardu, věřím, že mi to s ohledem na okolnosti vzniku odpustíte.
Teď už ale k samotné Cascadě, kterou jsem mohl prozkoumat alespoň staticky. Původně byla avizována jako Astra cabrio, ale v reálu se jí dostalo osobitého vzhledu. Celá byla příď je přepracována a působí komplexnějším dojmem. Její dominantou je zvětšený gril sestávající z chromovaných lamel. Ta nejmohutnější v jejímž středu trůní Opelův blesk má profil křídla moderního dopravního letadla, což zdůrazňují vzhůru natočené konce v podobě wingletů. Navazuje na ni nárazník s „křidélky” inspirovanými snad vozy Formule 1 a mřížkou, kterou najdeme i u ostré Astry OPC. Kapota dostala navíc dva prolisy, shodné s Astrou jsou tak jen světlomety.
Pohledu z boku dominuje klínovitý profil pontonu karoserie ukončený elegantní zádí. Aplikace plátěné střechy umožnila designérům zachovat kompaktní krátký převis a auto vypadá vyváženě nejen se střechou nahoře, kdy se tváří spíše jako kupé, ale také bez ní. Zvláště v uzavřené podobě to Cascadě sluší, střecha dostala profil, o kterém si vozy coupé-cabrio kategorie mohou nechat jen zdát. Snad jen Volvo C70 nezůstává pozadu, tomu to ale kazí dlouhý kufr. Také při pohledu zezadu nezbývá, než uznale kývat hlavou. Kdysi dávno jsem v testu Astry Sports Tourer prohlásil, že Opel se do jisté míry stává hybatelem designových trendů - u Cascady to jednoznačně platí také, ve své třídě (a nejen v ní) je dle mého názoru nejelegantnějším vozem.
V interiéru už tolik odlišností od Astry není, přesto i zde došlo aplikací několika málo prvků k výraznému posunu. Základní architektura je stejná, navíc je zde jen kaplička přístrojů roztažená až nad středovou konzoli. Palubní deska tím získala na uzavřenosti a výsledkem je bezpečnější pocit za volantem. O zbytek se postaralo použití jiných materiálů. Tmavší plasty, obšití palubní desky umělou kůží a hlavně výrazná sedadla čalouněná jemnou kůží dávají poznat, že člověk sedí ve vrcholném modelu. Zvláště ona sedadla působí velmi dobře jak délkou sedáku a opěradla, tak jejich tvarováním a měkkostí a tvrdostí na patřičných místech. Místa je v interiéru tak akorát, jen si musíte zvyknout na jisté obepnutí. Co si ale více přát, když jedete s nebem nad hlavou. To platí i o místech ve druhé řadě, kam se celkem pohodlně uloží i průměrný dospělý Evropan.
Jak vidíte, po designové stránce Cascada rozhodně má co nabídnout a ani interiér na tom není bídně. Jen tak jízda chyběla, což je u auta, bohužel, dosti důležitá vlastnost. Na verdikt v tomto směru si holt budeme muset ještě počkat, přesto jednu věc zmínit mohu již teď. Snad podědí něco ze schopností výborné Astry OPC, focený vůz byl ale vybaven dieselovým dvoulitrem s dvojitým přeplňováním. Výkon mu chybět nebude, jeho venkovní projev je ale po akustické stránce dost výrazný, a tak bude jízda se staženou střechou právě v tomto provedení plna nýtovacích orgií...
Fotografie z prvního živého setkání s Opelem Cascada





































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejnovější články
Jedno z nejlevnějších SUV VW potěší i ojeté cenou a kvalitami, jen pozor na jeho zásadní slabinu
včera
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
včera
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
včera
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
včera
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 02:45 - Jaggie
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Rychlodotazy 12.17. 19:03 - PepaSFI
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
