Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu

Pouhé tři roky po začátku prodejů se Astra v pětidvéřovém provedení a také ve verzi kombi dočkala prvního faceliftu a technických změn.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu

15.6.2012 | Petr Miler | 3 příspěvky

Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pouhé tři roky po začátku prodejů se Astra v pětidvéřovém provedení a také ve verzi kombi dočkala prvního faceliftu a technických změn.

Nejde o žádné velké překopání nabídky, přesto je změn více, než kolik by snesl pouhý přerod v nový modelový rok. Jde tedy spíše o menší facelift, který se necelé tři roky po začátku prodejů dotkl především nabídky pětidvéřového hatchbacku a také verze Sports Tourer alias kombi. Nedávno představený sedan a loňská novinka, třídvéřové GTC včetně vrcholného OPC zůstávají vizuálně beze změn, technické modifikace se ale dotkly i těch.

A co se změnilo? Po vzhledové stránce jsou modifikace opravdu mírné, přesto nepřehlédnutelné. Vůz dostal nový přední nárazník se dvěma zřetelně oddělenými světelnými zdroji v rozích (směrové a mlhové světlo) a masku chladiče s jinak zasazeným logem Opelu. Hlavní světlomety zůstávají stejné, jejich součástí ale budou LED pro denní svícení i v halogenové verzi (dosud pouze pro xenony). Vzadu byly lehce pozměněny páté dveře v okolí prostoru pro umístění registrační značky a na nárazníku se objevila chromovaná linka, která má záď opticky snižovat. No, posuďte sami.

O změnách v interiéru se dostupné zdroje nezmiňují a ani dostupné snímky žádnou podstatnou změnu neodhalují. Možná nějaké to nové obložení palubní desky a čalounění sedadel? Pokud ano, tak tím inovace skončí.

Zřejmě nejzajímavější změnou, kterou byla Astra s letošním faceliftem obdařena, je doplnění nabídky o naftový čtyřválec 2,0 CDTi BiTurbo, který už se objevil ve větší Insignii a brzy se má stát i součástí nabídky motorů rodinné Zafiry. V Astře se pochlubí stejným výkonem až 195 koní a točivým momentem až 400 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1 750 a 2 500 ot./min, kdy pracují obě turbdomychadla agregátu (pod hranicí 1 750 otáček pracuje jen to menší).

V nejrychlejším provedení GTC se Astra CDTI BiTurbo rozjede z nuly a sto za 7,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 222 km/h. To na výkon skoro 200 koní není nic oslnivého, zajímavější to asi bude s kombinovanou spotřebou nafty ve výši jen 5,3 litru, která by už leckoho oslovit mohla.

Ve verzi GTC bude dále provedení CDTI BiTurbo vlastní o 6 mm snížené zavěšení kol, nejméně 18" kola a upravený bodykit. Jak se přítomnost tohoto motoru pod kapotou promítne do provedení dalších verzí či jak s ním pojedou zatím nevíme, toto Opel neupřesnil.

Z dalších menších změn můžeme zmínit, že kdysi testovaný motor 1,4 Turbo dostal funkci overboost a krátkodobě nabídne o něco vyšší výkon pramenící z nejvýše 220 Nm točivého momentu (standardně 200), hned několik motorů pak může být nově spjato s šestistupňovou automatickou převodovkou. Novinkou v nabídce je také systém kamer známý z Insignie, který „čte” dopravní značky a dokáže varovat před možnou kolizí, automatické parkování nebo adaptivní tempomat. Příští rok nabídku motorů rozšíří i nedávno avizované malé turbo 1,6 SIDI Ecotec o výkonu 200 koní, ale o tom nás jistě Opel zpraví zvlášť.

Faceliftovaná Astra by se u prodejců měla objevit letos v září, ceny dosud dostupných verzí jím nebudou ovlivněny. Cena vozů s motory 2,0 CDTI BiTurbo by se měla pohybovat cca 30 tisíc Kč nad úrovní dnes dostupného nejsilnějśího dvoulitrového CDTI.


Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 1 - Opel Astra 2012 facelift 01Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 2 - Opel Astra 2012 facelift 02Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 3 - Opel Astra 2012 facelift 03Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 4 - Opel Astra 2012 facelift 04Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 5 - Opel Astra 2012 facelift 05Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 6 - Opel Astra 2012 facelift 06Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 7 - Opel Astra 2012 facelift 07Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 8 - Opel Astra 2012 facelift 08Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 9 - Opel Astra 2012 facelift 09Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 10 - Opel Astra 2012 facelift 10Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 11 - Opel Astra 2012 facelift 11Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu - 12 - Opel Astra 2012 facelift 12
Vizuální novinky pro Opel Astra jsou relativně drobné, nový motor je naopak pořádný macek...

Petr Miler

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.