Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Audi chystá světla s vodícími lištami. Ukážou, kam se na silnici vejdete
24.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka se čtyřmi kruhy bude jedním z hlavních řečníků na sympoziu automobilových světlometů. Věnovat se chce hlavně technologiím budoucnosti.
V současné době zřejmě nelze nakousnout článek týkající se koncernu VW bez toho, aniž bychom nezmínili kauzu Dieselgate. Je to ovšem naprosto logické, přece jen jde o skandál nevídaných rozměrů, který již stál místo Martina Winterkorna, nejvyššího šéfa skupiny. Jeho hlava se na špalku, respektive pod ním, neocitla jako poslední, pročež bude ještě zajímavé sledovat, kdo v důsledku manipulování dat týkajících se motoru TDI EA 189 bude odejit. Než se ovšem k této kauze opětovně vrátíme, posvítíme si, a to doslovně, na budoucnost Audi.
Německá značka se od příštího týdne bude účastnit mezinárodního sympozia ISAL, které se věnuje automobilovým světlometům. V tomto směru mají u čtyř kruhů rozhodně co nabídnout, přeci jen na oltář tohoto odvětví obětovali již mnoho miliard. Díky tomu jsme si již v roce 2004 mohli představit Audi A8 W12 osazené LEDkami pro denní svícení. O čtyři léta později dorazil model R8 s plnohodnotnými čelními diodami, které následně loni vyměnil za lasery.
Do budoucna se pak máme těšit na plné prozkoumání potenciálu matricových LEDek a laserů, přičemž Audi hodlá v tomto směru využívat kamerových systémů, aby mohlo světelný paprsek kontrolovat s naprostou precizností. Ve hře je navíc komunikace s ostatními vozy i okolním prostředím. „Vyvíjíme světlomety, které budou reagovat mnohem intenzivněji na ostatní účastníky dopravního provozu,“ říká Stephan Berliz, šéf vývoje světel u Audi.
Zároveň přitom prozrazuje, že jednou z novinek budou vodící lišty. Tedy intenzivnější světelné paprsky na obou stranách, které budou na vozovku promítat šířku vozidla. Jeho řidič se tak bude moci snáze zorientovat v úzkých prostorech či kupříkladu během předjíždění v zúžených pruzích. Tím má být samozřejmě navýšena bezpečnost.
Další novinkou, která es velmi rychle dostane do prodeje, je technologie organických diod. Tou byl osazen koncept E-tron quattro, který debutoval na frankfurtském autosalonu a který se do výroby dostane pod názvem Audi Q6. Na více informací ale budeme muset vyčkat do příštího týdne, kdy bude sympozium zahájeno.


Audi chce naplno prozkoumat potenciál diod a laserů. Chystá tak kupříkladu světla s vodícími lištami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
