Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Průšvih VW s TDI graduje, podvodný software je v 11 milionech aut
22.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nikoli 482 tisíc, ale 11 milionů aut má na palubě tzv. „odpojovací zařízení”. Jde o všechny vozy s motory TDI EA 189.
Čtěte také: Je motor vašeho auta mezi oněmi 11 miliony? Zjistěte to zde
Před necelými dvěma hodinami jsme vydali článek Skandál VW s TDI bez příkras: 10 zásadních otázek a odpovědí, ve kterém jsme se snažili postihnout všechny podstatné a dosud nejasné aspekty aféry Volkswagenu s „ohýbáním” výsledků emisních testů motorů 2,0 TDI. Uzavřeli jsme jej s tím, že „Očekáváme, že dění okolo 'dieselgate' se v následujících dnech bude spíše uklidňovat, pakliže nevyplují na povrch další podstatná odhalení.” Jenže ona vyplynula.
Volkswagen dnes vydal prohlášení, ve kterém informuje o prvních výsledcích svého interního šetření této kauzy. A jsou alarmující, i když v prvé řadě ujišťují, že všechny aktuálně prodávané modely koncernu s motory plnícími emisní normu Euro 6 plně vyhovují všem zákonným požadavkům a jejich řídící software nikterak specificky nemění jejich chování, spotřebu nebo emise. O těch předchozích z generace EA 189 se to ale říci nedá, ani o jednom.
Prohlášení VW totiž konstatuje, že „odpojovací zařízení” je instalováno „také v dalších vozech skupiny Volkswagen s dieselovými motory”, firma však ujišťuje, že „u většiny těchto motorů nemá software žádný efekt na jejich fungování”. Samotná přítomnost takové možnosti tedy ještě neznamená, že ke specifickému chování motoru při absolvování testu emisí dochází, takové vyjádření ale dozajista nechává dává prostor k rozličným interpretacím.
Automobilka dále konstatuje, že „zaznamenatelný rozdíl mezi výsledky laboratorních testů a skutečným silničním využitím” se vztahuje pouze k vozům vybaveným motory TDI řady EA 189. Těch ovšem VW prodal po celém světě 11 milionů kusů. Je tedy prakticky jisté, že pokud máte ve svém autě instalovaný motor TDI této generace (a pravděpodobně nikoli jen 2,0), software přetřásaný při této aféře a detailněji rozebíraný v našem předchozím článku vozíte s sebou - co přesně dělá zrovna ve vašem případě, ale není z vyjádření zřejmé.
Je možné, byť zatím konkrétně neřečené, že VW vyvinul jeden typ motoru s jedním řídícím software, který obsahoval i ono „odpojovací zařízení”, ke slovu ale přišlo pouze u oněch 482 tisíc modelů prodaných v USA, neboť evropské emisní limity tehdy zdaleka nebyly tak přísné jako ty americké. Je ale také možné, že výsledky měření jsou „ohýbány” u všech motorů TDI EA 189 a pouze u jiných typů je software přítomen „spící”. Na potvrzení jedné z těchto domněnek si ale budeme muset ještě počkat.
V tuto chvíli je jisté jen tolik, že žádných dalších motorů krom TDI EA 189 se problém podle prohlášení VW reálně netýká. Firma dále konstatuje, že „intenzivně pracuje na eliminaci těchto rozdílů skrze technická opatření”. Konkrétnější koncern není, dodává však, že vyčlenil 6,5 miliard Eur (asi 175 miliard Kč) na zajištění realizace těchto technických opatření a opětovné získání důvěry zákazníků.
Tohle tedy bude ještě zajímavé, pro další dosud známé detaily si pročtěte 10 zásadních otázek a odpovědí této kauzy.
Dieselgate se nedotýká jen amerických Volkswagenů s motory TDI, problematické řešení má minimálně ve „spící” formě na palubě neuvěřitelných 11 milionů aut po celém světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB