Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme
23.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Automobilka Peugeot-Citroën představila vlastní verzi platformy MQB. Jmenuje se EMP2 a se zadní nápravou si těžkou hlavu nedělá.
Nejvíce povyku kolem svých platforem dokáže nadělat nesporně Volkswagen, ačkoli sdílení podlahových plošin či jejich modularita je běžnou praxí v prakticky každé větší, ale i spoustě menších automobilek. Současnou „hvězdou“ největšího německého koncernu je MQB pod novým VW Golf, Seatem Leon 2012 či třetí generací Škody Octavia, své mediálně známé šasi však chce nově mít také francouzský konglomerát PSA.
Nová platforma určená pro vozy nižší střední a střední třídy dostala označení EMP2 (Efficient Modular Platform 2) a společně s technologií Hybrid Air byla představena na firemní konferenci Innovation Day. Jak relativně snadno bude možné upravovat třeba její délku rozvoru, nejlépe vysvětlí přiložené video pod článkem, my k tomu můžeme dodat následující.
Konstruktérům se pomocí použití kombinace vysokopevnostních ocelí, hliníku a kompozitových materiálů podařilo snížit hmotnost platformy o 70 kg. Z dlouhodobého hlediska se počítá, že na jejich základech bude v příštích letech stát až polovina produkce značek Peugeot a Citroën a již v této chvíli se ví, že bude využita při stavbě hatchbacků, sedanů, kupé, dostane se pod kabriolety kombíky a dá vzniknout také SUV a MPV.
PSA tvrdí, že během jejího vývoje si nechalo zaregistrovat 116 patentů a nezapomnělo také připomenout, že podlahová plošina vznikala s ohledem na technologie jako jsou stop-start, motory EU6, aktivní aerodynamické prvky a spousta další techniky ke snížení spotřeby, a to vše dohromady má zredukovat emise oxidu uhličitého nových aut o 22 procent.
Mezi prvními vozy adaptovanými na EMP2 budou nástupci Peugeotu 308 a Citroënu C4 Picasso a jak si můžete všimnout, s víceprvkovým zadním zavěšením si Francouzi své hlavy nelámali. Podobně jako u MQB se objeví pouze ve vybraných vozech.









EMP2 má ve srovnání s předchozí platformou určenou pro Peuget 308 nebo Citroën C4 o 70 kg nižší hmotnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 2 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 4 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 5 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 7 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
