Subaru New EyeSight: řidičovy nové oči

Japonská značka Subaru představila technologii „New EyeSight“ (nový zrak), která podporuje řízení s využitím dvojice kamer. Novinka se bude od poloviny května nabízet v modelu Legacy prodávaném na japonském trhu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Subaru New EyeSight: řidičovy nové oči

5.5.2010 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Subaru New EyeSight: řidičovy nové oči

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská značka Subaru představila technologii „New EyeSight“ (nový zrak), která podporuje řízení s využitím dvojice kamer. Novinka se bude od poloviny května nabízet v modelu Legacy prodávaném na japonském trhu.

Technologie New EyeSight, která byla poprvé představena v květnu 2008, nyní disponuje pokročilejší a bezpečnější funkcí nouzového brzdění před kolizí. Ta dokáže vůz automaticky zastavit v případě, že je zaznamenáno riziko čelní srážky, a tím se nehodě zcela vyhnout, případně alespoň zmírnit škody.

Zdokonalen byl i adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí. Je schopen sám zastavit vůz v případě, že automobil jedoucí vpředu začne neočekávaně zpomalovat nebo zastavovat. Nové funkce doplňují stávající bezpečnostní technologie na podporu řízení, ale zároveň i snižují rizika běžně spojená s typickými situacemi v provozu, zejména při pomalém popojíždění v dopravních kolonách.

Nové funkce technologie New EyeSight

Automatické nouzové brzdění

Pokud se vůz přiblíží na krátkou nebo velmi krátkou vzdálenost od automobilu jedoucího vpředu, spustí se alarm varující řidiče na nebezpečí kolize. Pokud je rozdíl rychlostí obou vozidel nižší než 30 km/h a řidič sám nezačne brzdit, systém automaticky vůz zpomalí nebo zastaví, aby nedošlo ke střetu, resp. snížily se případné škody. Pokud je rozdíl rychlostí obou jedoucích vozů vyšší než 30 km/h, systém automaticky sníží rychlost vozidla, a tím omezí riziko nehody nebo případné škody.

Nouzový brzdový asistent

Hrozí-li nebezpečí čelní srážky, systém je schopen rozpoznat náhlé brzdění ze strany řidiče. V takovém případě se automaticky aktivuje funkce nouzového brzdového asistenta s cílem zamezit střetu nebo snížit případné škody.

Adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí

Adaptivní tempomat umožňuje pohodlnou jízdu na dálnici, kdy udržuje vůz v bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího automobilu. Oproti stávajícímu systému byla značně vylepšena funkce automatického nouzového brzdění v pomalu jedoucí koloně nebo dopravní zácpě - může vůz sama zastavit a udržovat v klidu, dokud se automobil vpředu opět nerozjede.


Subaru New EyeSight: řidičovy nové oči - 1 - oko2

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.