První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?

Pokud od SUV čekáte vyšší posez za volantem a praktičnost, HR-V se vám bude líbit. Nechá si za to ale zaplatit a 4x4 tu nehledejte vůbec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?

14.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud od SUV čekáte vyšší posez za volantem a praktičnost, HR-V se vám bude líbit. Nechá si za to ale zaplatit a 4x4 tu nehledejte vůbec.

Praktické auto se stylem SUV

Pokud se na fotografie Hondy HR-V díváte se zájmem a přemýšlíte, zda ji chcete či nikoliv, bude podstatné, co od něj čekáte. Pokud je vaším cílem si pořídit praktické auto s dobrým vnitřním prostorem, umocněným chytrými sedačkami, a pokud se pohybujete převážně po asfaltu většího města a jeho okolí, HR-V se vám dost pravděpodobně bude líbit.

Má očekávání od crossoverů nicméně obsahují pohon všech kol a z něj pramenící terénní schopnosti. A mimo to musí mé auto, ať už se řadí do kterékoliv kategorie, být schopno spolknout 500 km jako nic. Tenhle druhý aspekt by problém asi nebyl, jenže čtyřkolku HR-V nenabídne. A pouhý vyšší posez za volantem nejsem ochoten vyměnit za lepší jízdní vlastnosti, které nabídne auto s nižším podvozkem.

Tím spíše, že HR-V je oproti srovnatelnému hatchbacku dražší, jak je u crossoverů zvykem. Základní cena tohoto stroje je v ČR stanovena na 469 900 korun za benzínovou patnáctistovku se základní výbavou, která zahrnuje i ne zrovna lákavá světla, zmíněná výše. Za diesel je třeba přihodit tučných 60 tisíc a chcete-li, aby vaše auto vypadalo díky hezčím světlům skutečně dobře, bude potřeba na stůl vysázet hodně přes 600 tisíc korun.

Ovšem, je to méně než podobně vybavený Qashqai a zhruba na roveň Mazdy CX-3. Jenže do této ceny se vejde jak Civic, tak i třeba Mazda 3, takže se člověku skutečně musí chtít vstoupit do klubu crossoverů, aby si ji zdůvodnil. Má to výhody, to bezpochyby, ale bez čtyřkolky to u mě neprojde.

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 40 - test 2016 honda hr-v portug bila 02První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 41 - test 2016 honda hr-v portug bila 14První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 42 - 2015 honda hr-v eu oficialni 49

Proč ji chtít? Podvozek, převodovka i spotřeba paliva jsou vážně dobré. Kabina má nedostatky, ale sedí se tam vážně pohodlně, a to na všech místech. Magic Seats jsou fajn, pokud je využijete. A když za to zaplatíte, Honda HR-V vypadá hezky.

Proč ji nechtít? Nemá pohon všech kol a benzínový motor je slabý, lepší volbou je drahý diesel. Palubní počítač se ovládá příliš složitě. A aby vypadala moderně a šik, je nutností připlatit za vyšší výbavu s lepšími světly.

Kompletní technická data Honda HR-V 2015 1,5 i-VTEC

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený napříč před přední nápravou
Objem: 1 698 ccm
Největší výkon: 96 kW (130 k) při 6 600 ot./min
Největší točivý moment: 155 Nm při 4 600 ot./min
Kompresní poměr: 11,5
Palivo: Natural 95

Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka

Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 7,0 - 7,1 l
Mimo město: 4,8 - 4,9 l
Kombinace: 5,6 - 5,7 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Provozní vlastnosti - automat CVT

Max. rychlost: 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 6,1 - 6,3 l
Mimo město: 4,6 - 4,8 l
Kombinace: 5,2 - 5,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 294 mm
Šířka: 2 019 mm se zrcátky
Výška: 1 605 mm s anténou
Rozvor náprav: 2 610 mm
Poloměr otáčení: 11,4 m
Hmotnost 1 241 - 1 322 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 453 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 026 l

Kompletní technická data Honda HR-V 2015 1,6 i-DTEC

Motor

Vznětový řadový čtyřválec s turbodmychadlem uložený napříč před přední nápravou
Objem: 1 597 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 ot./min
Kompresní poměr: 16,0
Palivo: Nafta

Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka

Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 4,2 - 4,4 l
Mimo město: 3,8 - 3,9 l
Kombinace: 4,0 - 4,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 294 mm
Šířka: 2 019 mm se zrcátky
Výška: 1 605 mm s anténou
Rozvor náprav: 2 610 mm
Poloměr otáčení: 11,4 m
Hmotnost: 1 324 - 1 404 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 453 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 026 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše