Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách
19.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snad nejdynamičtěji vyhlížející SUV dneška dostalo do vínku turbo a 238 koní. Dokáže vylepšit ne zrovna dokonalé vysvědčení hybridu?
Přehled kapitol
Lexus NX rozhodně není novinkou posledních dní, koneckonců za volant hybridní verze 300h usedl kolega již loni v říjnu. Jeho verdikt však pro japonský crossover nevyzněl úplně kladně. Výtky přitom směřovaly především k pohonnému ústrojí, které sice dostalo do vínku nemalých 197 koní, nicméně při prvním stlačení plynového pedálu jste mohli mít pocit, že dané stádo existuje pouze na papíře, nikoliv v realitě. A nešlo tu zdaleka jen o dynamiku, hybridní pohon kritizovaný už v testu modelu IS neodvádí dobrou práci ani v jiných ohledech. Nebyla to právě dobrá zpráva pouze pro Lexus, ale ani pro potenciální zájemce - automobilka v té době na evropských trzích žádný jiný agregát nenabízela.
S příchodem letošního jara se ovšem situace změnila. Ne, Lexus nadále nefandí dieselovým motorům, nově však nabízí model NX osazený vůbec prvním přeplňovaným agregátem v historii značky. Ten se pyšní solidním výkonem a ve srovnání s hybridem jde o docela „primitivní” jednotku, takže lze očekávat řadu změn k lepšímu. Pokud ovšem očekáváte, že předchozí kolegův text týkající se exteriéru a interiéru pouze zkopíruji a přihodím k němu pár dat o pohonném ústrojí, pak se poněkud pletete.



V duchu přísloví „jiný kraj, jiný mrav“ mám samozřejmě na některé věci odlišný názor, přičemž během testu, který se odehrál na Francouzské riviéře, jsem záměrně sjel z automobilkou vytyčené trasy a vypravil se do proslulého St. Tropez. K nafocení Lexusu NX před legendární četnickou stanicí ale bohužel nedošlo, neboť ta prochází razantní rekonstrukcí a z původní budovy zůstala pouze čelní stěna podpíraná ocelovými nosníky, které jí brání před zhroucením. Toho jsem samozřejmě trpce zalitoval, nicméně celá věc má i druhou stránku. Po letech nečinnosti se totiž Francouzi rozhodli, že namísto zabedněných oken nabídnou turistům muzeum.
Tip na váš možný příští výlet zde přitom zmiňuji záměrně, neboť díky němu jsem se musel s multimediálním systémem, touch padem a navigací seznámit daleko více než běžným způsobem, kdy zaměstnanec automobilky vytáhne z paměti předem zadaný cíl a odstartuje navádění. V tu chvíli mi často přicházely na mysl omluvy směřované vůči Jaguaru a Land Roveru, neboť dosud jsem jejich navigace a multimédia považoval za ne zcela povedené. Ve srovnání s Lexusem jsou sice pomalejší, zároveň však fungují na bázi jisté intuice. Japonský crossover po mne ale mnohdy chtěl buď doktorát z raketových věd, nebo alespoň důkladné pročtení manuálu.
Na tento nešvar si ovšem podrobně posvítíme za malou chvíli v rámci kategorie pojednávací o interiéru. Nejprve si projdeme exteriér, přičemž těšit se můžete na malé překvapení.
Agresivně vyhlížející karoserii postačí jen 18palcová kola
Musím říci, že čelní maska Lexusu připomínající rozšklebenou tvář filmového Predátora pro mne až do příchodu modelu NX nebyla zrovna lákadlem, ale spíše opakem. Jistě, při pohledu zepředu nebo z části z boku se japonské vozy tváří nadmíru agresivně. Nicméně pokud ujdete pár kroků směrem k zádi, rázem máte pocit, že stojíte vedle zcela jiného vozu. Tato nedotaženost a nevyrovnanost asi nejméně rušivě působila u Lexusu RX, jenže jeho základní silueta byla navržena ještě před příchodem zmiňovaných čelních partií. A proto při pohledu na něj tleskat nemohu.
NX je v tomto směru jiné, neboť se zmiňovanou čelní maskou byl zrozen již od počátku. Plně jí tak odpovídají boky s výraznými hranami nebo dynamicky stylizovaná záď. Tep mi tento zjev zvýšil už při pohledu na fotky, setkání s realitou ale bylo ještě lepší. Ovšem jen na krátkou dobu, neboť Lexus nám vedle standardního provedení ukázal v designovém centru Toyoty také kreaci, za níž je zodpovědný Will.i.AM, jeden z členů formace Black Eyed Peas. Ten rozhodně není v automobilovém průmyslu nováčkem, zvláště v rámci tuningu, čemuž vzhled bílého exempláře jen odpovídá.
Máme tu tedy zejména enormně nafouklé blatníky, se kterými dorazil širší rozchod kol. K tomu můžeme přihodit jiné nárazníky, větší a načerno lakovaná litá kola nebo zvýrazněné boční prahy. Chápu sice, že mnozí se při pohledu na tuto kreaci budou ošívat, sám za sebe však musím přiznat, že se mi nadmíru líbí. Dokonce natolik, že bych při pořízení Lexusu NX okamžitě uvažoval o podobné modifikaci, i když oslovit bych musel tuningové firmy. Japonská automobilka totiž nehodlá daný kit pustit byť do limitovaného prodeje, místo toho má tato verze sloužit jen a jen slavnému muzikantovi.
Vrátit se tedy můžeme do reality, která náhle již není tak blyštivá. I když Lexus NX nadále bude působit výjimečným dojmem, zvláště na českých silnicích, kde přeci jen bude převažovat německá produkce. Mezi jejími oblinami budou ostré hrany působit jako žiletka, o kterou se mnohý pořeže do krve. A to přesto, že japonský crossover můžete osadit maximálně 18palcovými litými koly, zatímco konkurence vám klidně nabídne ráfky až o tři palce větší.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
před 4 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko 10:25
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 2.8.2025
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora 1.8.2025
Nejčtenější články
První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
5.7.2025Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
5.7.2025Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda