První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět

Po pokusech koketujících až s MPV se Peugeot v kompaktní třídě vrací ke kořenům. Poprvé jsme zkusili novou 308 a víme o ní kde co.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět

17.10.2013 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po pokusech koketujících až s MPV se Peugeot v kompaktní třídě vrací ke kořenům. Poprvé jsme zkusili novou 308 a víme o ní kde co.

Smělé ambice

Po dvou dnech za volanty dvou přeplňovaných šestnáctistovek musím konstatovat, že Peugeot 308 je opravdu zcela jiný vůz, než jeho stejně značený předchůdce. V případě jízdních záležitostí se mu daří snoubit citelně lepší jízdní komfort s vyšší jízdní jistotou. Slušná je i ovladatelnost a vůbec pocit z řízení vozu, škoda jen příliš dlouhých převodů u benzinových motorizací. Strmě nahoru šla ovšem kvalita a propracování detailů. Například zavírání dveří či zadního víka už neprovází kovové zvuky ani rezonance zadní registrační značky, uvnitř nenarazíte na vyloženě laciný plast a ve vyšších výbavách Active a Allure budete mít pocit, že sedíte v opravdu moderním dopravním prostředku s nádechem luxusu.

Francouzský výrobce se lvem ve znaku chce ročně prodávat na 150 tisíc pětidveřových třistaosmiček a i na českém trhu se bude jednat o velmi důležitý model. České ceny zatím nejsou známy, předpokládáme však, že zdejší dovozce bude základní provedení 1,2 Access (tříválec 82 k) nabízet za cenu o něco nižší než u srovnatelného Golfu 1,2 TSI, kterému chce jít po krku. To by znamenalo cifru okolo 330 tisíc korun. Všechny ceny budeme znát za pár dnů, kdy se dozvíme i částku, kterou bude Peugeot vyžadovat za očekávanou nejprodávanější verzí v České republice - 308 Active 1,6 HDi (92 k) s manuální pětistupňovou převodovkou.

První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 29 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Allure prvni 14První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 30 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Allure prvni 17První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 31 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Allure prvni 19První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 32 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 11První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 33 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 15První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 34 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 19

Technické údaje Peugeot 308 1,6 THP 155

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 115 kW (155 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 253 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 457 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Provozní hmotnost: 1 165 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l

Technické údaje Peugeot 308 1,6 HDi 115

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 270 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta motorová
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 196 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,2 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,7 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 253 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 457 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Provozní hmotnost: 1 160 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.