Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poprvé jsme vyzkoušeli osmiválcový Sport s výkonem 510 koní. Není ve všem dokonalý, má ale svou duši.
Přehled kapitol
- Úvod, Dámy a pánové, vítá vás kapitán
- Vzhled bez výtek, Prostorný a bohatě vybavený interiér
- Úzké silnice odhalují jeho šířku, Hmotnost benzinové verze nepotěší
- Terénní schopnosti stále na výši, Fajnový společník na každý den
- Závěr, Proč ano/Proč ne, Cena, Technické parametry
- Kompletní fotogalerie (245 foto)
Je to již téměř rok, co jsem vám na stránkách Autoforum.cz přiblížil nový Range Rover. Tehdy jsem přitom na vůz pěl velkou chválu, která rozhodně nebyla způsobena automobilkou placeným výletem do exotického Maroka nebo mladickou nerozvážností. Docela přesně si totiž vybavuji moment, kdy jsem tuto britskou klasiku testoval v její předchozí generaci poprvé. Rok 2005 tehdy do motorového prostoru přinesl přeplňovaný osmiválcový motor Jaguar, jehož 400 koní vysávalo palivovou nádrž daleko rychleji než parta hokejových fanoušků lokální výčep. Nebyla v tom ani špetka zábavy, spíše obavy z toho, zda vůz vůbec dojede k další čerpací stanici. To se mu nakonec nepovedlo, přestože jeho palubní počítač ukazoval ještě 40kilometrovou rezervu.
Po potupné cestě s kanystrem jsme tak s největší klasikou mezi luxusními off-roady rozhodně nebyli kamarádi. A to až někdy do roku 2010, kdy Range Rover dostal zcela nový 4,4litrový turbodiesel o výkonu 313 koní. V mezičase automobilka přišla s řadou modernizací, teprve až nová pohonná jednotka však mou averzi k tomuto stroji začala měnit ve stav připomínající přitažlivost. Což jen potvrdil klasický týdenní test, kdy jsem se na území Prahy pohyboval s lehčí nohou na plynu za pouhých 10,5 l/100 km.
Třetí generaci Range Roveru jsem si přitom oblíbil natolik, že pro mne nakonec pomalu neexistoval lepší vůz. A to nejen v rámci dané kategorie, ale vůbec. Když se tedy poté objevily první obrázky nového modelu, začal jsem opravdu prskat. Především kvůli tvaru světlometů. Během samotného testu jsem pak našel chyb daleko více, přesto mně ale charakter vozu, jeho výrazné odlehčení a hlavně můj oblíbený motor (nyní turbodiesel produkuje již 339 koní) nakonec dokázaly přimět k verdiktu, jaký jste si mohli přečíst loni.



Dámy a pánové, vítá vás kapitán vašeho letadla
Teď tady ale máme nový Range Rover Sport. Tento model, tedy jeho originální provedení mám spojené především s obrovskou krabicí, v níž se nacházelo USB s pěti fotografiemi vozu, jež plně okupovaly tento flash disk s kapacitou 64 MB. Při jiné příležitosti se mi Sport do mysli nezaryl a při své lásce ke klasickému Range Roveru jsem ani nechápal, proč by se pro jeho koupi měl vůbec kdo rozhodnout. Pozvání značky na první jízdu s novou generací ale nešlo odmítnout, vůz přece jen sliboval o poznání jiný projev. Dostal stejné hliníkové šasí, jaké užívá i klasický Range Rover a jistotou je tak výrazný váhový úbytek, který navíc automobilka korunuje sliby o nebývalé dynamičnosti.
Dostojí jí ovšem novinka? A dokáže v mém osobním žebříčku přeskočit svého mohutnějšího sourozence? To jsou otázky, na které se pokusím na následujících řádcích nalézt odpovědi, přičemž občas zmíním i Porsche Cayenne, které je pro britské SUV jedním z hlavních konkurentů. Je ale lepší? I to si za malý moment povíme. Nyní mi ale ještě dovolte jednu malou odbočku, která se týká finální tečky za celou mezinárodní prezentací ve Walesu. Verdikt dopředu neprozradím, o dané akci se ovšem zmínit musím, přestože ji s největší pravděpodobností neokusí jediný potenciální majitel. Jenže britské sportovní SUV nehraje jen na strunu logiky a rozumu, je to vůz, do jehož nákupu musíte vložit i trochu svého srdce.
Ale k tomu se také dostaneme, proto zpět k oné neobvyklé disciplíně. Land Rover totiž na letištní ranvej přistavil vyřazený Boeing 747, ze kterého udělal prolézačku pro auta. Ano, čtete správně, skutečně jsem s Range Roverem Sport jezdil skrze letadlo. A aby samotný vjezd i výjezd nebyly jen tak snadné, stal se celý trup překážkovou dráhou, ve které bylo třeba přejíždět po šikmých plochách nebo objíždět odstavený Land Rover. Je trochu ujeté, přesto tato činnost demonstrovala terénní schopnosti britské novinky na jedničku. Vždyť které SUV vám nabídne natolik velký boční náklon, že z otevřeného okýnka dosáhnete prakticky na zem? Tím už ale trochu předbíhám, a proto zpátky na začátek.
Následující >1 / 6
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 8 hodinami
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
před 9 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 11 hodinami
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
včera
Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
