První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný

Poprvé jsme vyzkoušeli osmiválcový Sport s výkonem 510 koní. Není ve všem dokonalý, má ale svou duši.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný

24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poprvé jsme vyzkoušeli osmiválcový Sport s výkonem 510 koní. Není ve všem dokonalý, má ale svou duši.

Jsou to zdánlivé chyby, pro které nakonec budete Sport milovat

Ve výsledku se tak zdá, že Range Rover Sport mne nepřesvědčil natolik jako klasický Range Rover. To ale není tak docela pravda. Spíše naopak ve mně vzbudil naději, že ani benzinové SUV s aerodynamikou cihly nemusí jezdit pouze od jedné čerpací stanice ke druhé, jeho jadrný zvuk pak dokáže rozjasnit tvář stejně jako sluníčko. Neznamená to ale, že by byl tak dokonalý jako jeho sourozenec nebo jako již několikrát zmíněné Porsche Cayenne. Asi nejlépe bych to vyjádřil slovy, která si ode mne během slavnostní večeře vyslechl i Mick Cameron, nový technický manažer značky. Sport totiž podle mne není tak uceleným vozem jako Porsche. Na rozdíl od německého vozu, který je jen chladným kalkulem, v něm ovšem cítíte nezměrné nadšení. Je to auto, které nebudete milovat kvůli tomu, že je absolutně neprůstřelné, ale i kvůli jeho zdánlivým chybám. Díky nim vás totiž zvládne zapojit do hry více než Cayenne.

Proto je při nákupu na místě spíše srdce než rozum, což nevím, jak bude v České republice fungovat. Lze proto dopředu počítat s tím, že verze V8 Supercharged nebude tou nejprodávanější, to ovšem můžu říci i o základním turbodieselu s 258 koňmi. Prodejním šlágrem se spíše stane potentnější „naftožrout“, kterého od konce roku doplní v nabídce také model s 4,4litrovým dieselem, tedy vůz, který bych před výletem do Walesu adoroval asi nejvíce. Nyní ale můžu zodpovědně prohlásit, že producent sazí do tohoto modelu nepatří. Skutečný Range Rover Sport prostě a jednoduše musí být vybaven benzinovým osmiválcem. Ano, chápu, že v současné době downsizingu a minimalizace emisí CO2 je to naprostý nesmysl. Ale já bych se mu poddal k smrti rád. Proto pochopím každého, kdo mu dá přednost, třeba i na úkor dnes napředposledy zmíněného Porsche Cayenne...

První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 43 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 094První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 44 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 171První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 45 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 166

Proč ho chtít?

V terénu neexistuje prakticky jediná překážka, která by nový Range Rover Sport zastavila. Mimo to ovšem vůz dokáže bodovat i na běžných silnicích, a to zvláště, pokud sáhnete po přeplňovaném benzinovém osmiválci. Jeho zvuk vám rozjasní tvář, po stránce spotřeby přitom ani 510 koní nechce za každou cenu vyluxovat nádrž na pár kilometrech.

Proč ho nechtít?

Porsche Cayenne je v rámci běžného každodenního života prakticky ve všech ohledech lepší. V interiéru totiž nový Range Rover Sport nadále trpí stále ještě pomalejším multimediálním systémem, v rámci jízdních vlastností pak zejména dieselové modely nedokážou nabídnout tolik zábavy ze samotného řízení. Pro mnohé pak bude negativem i krabicovitější vzhled.

Cena

Základní cena testovaného vozu (Range Rover Sport TDV6 S): 1 574 452 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Range Rover V8 Supercharged HSE): 2 335 058 Kč
Cena testovaného vozu s uvedenou motorizací a výbavou (Range Rover V8 Supercharged Autobiography s paketem Dynamic): 2 622 070 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, dvěma kompresory typu vortex přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél
Objem: 5 000 ccm
Největší výkon: 375 kW (510 k) při 6 000 - 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 625 Nm při 2 500 - 5 500 ot./min
Palivo: benzin
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 225 km/h (250 km/h s paketem Dynamic, vždy el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 18,3 l
Mimo město: 9,7 l
Kombinovaná: 12,8 l
Objem palivové nádrže: 105 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 850 mm
Šířka: 1 983 mm
Výška: 1 780 mm
Rozvor náprav: 2 923 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 310 kg
Užitečná hmotnost: 740 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 784 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 761 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše