Test BMW 730d: lepší, než si myslíte

Možná se budete divit, ale nové BMW 730d pro mě představuje jedno z nejpříjemnějších bavorských překvapení posledních let. Proč?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW 730d: lepší, než si myslíte

30.5.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test BMW 730d: lepší, než si myslíte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Možná se budete divit, ale nové BMW 730d pro mě představuje jedno z nejpříjemnějších bavorských překvapení posledních let. Proč?

Bez předsudků: tohle auto dává smysl

Pokud patříte mezi alespoň umírněné automobilové nadšence, nad BMW 730d ohrnete nos. Vím to, nelžete mi že ne. Při pohledu do katalogu je to zkrátka taková Fabia Junior, základní model, navíc vybavený naftovým motorem. Pokud si ale odmyslíte, že diesel do takového auta nepatří už kvůli tomu, že limuzína vyšší třídy musí mít motor s noblesním projevem, pak 730d z praktického hlediska nic nechybí.

Dokonce bych řekl, že podobná motorizace dává v takovém autě větší smysl než jakákoli jiná - k čemu vám zde bude pětisetkoňový motor? Při rychlých dálničních přesunech vůz beztak nezvládne jet rychleji než 250 km/h a ta trocha času, co byste vy nebo váš řidič ušetřili při rychlejší akceleraci se vám u naftové verze vrátí s menším počtem zastávek na natankování. Se 730d můžete jet „jako blázni” a ani o 15 litrů nafty na 100 km vás nepřipraví, něčemu takovému není 750i s to konkurovat.

Když si k tomu přidám, že v 730d je motor velmi dobře odhlučněn, co do výkonu se projevuje více než sympaticky a jeho spotřeba nízká až neuvěřitelně, docela chápu, že tolik 730d vídám jezdit nejen po českých silnicích. Navíc i mimo racionální měřítka je vůz (a to bude platit o sedmičce obecně) s to nejen komfortně přepravit čtveřici cestujících, ale opravdu i dostat řidiče „do hry”, pokud o to sám bude mít zájem.

BMW řady 7 si udrželo svůj charakter a i s motorizací 30d jej považuji za promyšlené a velmi dobře fungující auto. Jakožto racionální koupě má mé doporučení, pokud ale přece jen chcete přidat více emocí či dobrých pocitů, poohlédněte se raději po 750i...

Test BMW 730d: lepší, než si myslíte - 33 - 730d 730d03Test BMW 730d: lepší, než si myslíte - 34 - 730d 730d10Test BMW 730d: lepší, než si myslíte - 35 - BMW_730d BMW730d22

Základní cena vozu a cena základního testovaného provedení (730d): 1 916 250 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 180 kW (240 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 540 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 245 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,0 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,8 l
Objem palivové nádrže: 80 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 5 072 mm
Šířka: 1 902 mm
Výška: 1 479 mm
Rozvor náprav: 3 070 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 940 kg
Užitečná hmotnost: 565 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše